کد خبر: ۳۵۸۳۶
در سی و یکمین نشست شورای مرکزی سازمان نظام دامپزشکی تصویب شد:
این مکاتبه در راستای کمک به ارتقاء سلامت جامعه و توسعه اقتصاد سلامت محور تا افق 1404 صورت خواهد گرفت ...
 

حکیم مهر - سی و یکمین نشست شورای مرکزی سازمان نظام دامپزشکی در روز 28 خردادماه در محل سالن جلسات سازمان نظام دامپزشکی برگزار شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی سازمان نظام دامپزشکی ج.ا.ا، مصوبات سی و یکمین جلسه شورای مرکزی سازمان نظام دامپزشکی به شرح زیر است:

1- مقرر گردید مطالبات و پیشنهادات سازمان نظام دامپزشکی در جهت کمک به رفع تنگناهای حرفه دامپزشکی در بخش‌های مختلف و در راستای کمک به ارتقاء سلامت جامعه و توسعه اقتصاد سلامت محور تا افق 1404 طی مکاتبه‌ای به استحضار رئیس‌جمهور منتخب دوازدهم رسانده شده تا در تشکیل دولت دوازدهم مورد توجه قرار گیرد.

2- شورای مرکزی سازمان نظام دامپزشکی بر اجرای دقیق دستورالعمل اجرای ماده 19 آیین‌نامه نظارت بهداشتی دامپزشکی در راستای ارتقاء سلامت محصولات با منشاء دامی و همچنین تأمین امنیت شغلی مسئولین فنی – بهداشتی که به موجب قانون در تضمین سلامت غذا و نهاده های دامی مسوول می‌باشند تأکید و از اقدام سازمان دامپزشکی در ابلاغ دستورالعمل مذکور حمایت می‌نماید.

3- از سازمان دامپزشکی کشور درخواست می‌گردد براساس قانون تأسیس سازمان دامپزشکی و در راستای وظایف قانونی خود در صیانت از سلامت جامعه و همچنین حفظ شئون حرفه دامپزشکی، با قاطعیت با دخالت افراد غیرمجاز در فعالیت‌های حرفه‌ای دامپزشکی برخورد قانونی نموده و سازمان نظام دامپزشکی نیز به موجب بند 9 ماده 3 قانون تأسیس سازمان نظام دامپزشکی همکاری لازم را با سازمان دامپزشکی معمول نماید.

4- مقرر گردید باتوجه به استعلام صورت گرفته از دفتر حقوقی وزارت جهادکشاورزی و پاسخ دفتر مذکور، کمیته تدوین آیین‌نامه‌ها با استناد به بند 1 ماده 9 قانون سازمان نظام دامپزشکی نسبت به تدوین دستورالعمل شرایط شرکت‌کنندگان در انتخابات و همچنین نظارت بر انتخابات شورای استانی اقدام و همچنین مواد اصلاحی پیشنهادی آیین‌نامه انتخابات شوراهای استانی را جهت تصویب و برنامه ریزی برای برگزاری سریع انتخابات شورای استانی به شورای مرکزی ارائه نماید.

5- پیگیری چالش‌های پیش روی بخش خصوصی در حوزه درمانگاه های دام بزرگ که در پانل حاشیه کنگره کلینیسین‌های دام بزرگ مطرح و مصوب گردید در دستورکار سازمان نظام قرار گیرد.

 
 
نظر شما
ادامه