کد خبر: ۳۵۸۱۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
اخبار بین‌الملل «حکیم مهر»:
در این بخش جدید خبری، اخبار مرتبط با حوزه دامپزشکی در سراسر جهان را بصورت هفتگی به اطلاع بینندگان محترم می‌رسانیم ...
 

حکیم مهر - در این بخش خبری، اخبار مرتبط با حوزه دامپزشکی در سراسر جهان را بصورت هفتگی به اطلاع بینندگان محترم می رسانیم.

به گزارش گروه بینالملل حکیم مهر، چهارمین بخش «در جهان دامپزشکی چه خبر است؟» را تقدیم شما می کنیم: 

 

اولین سرویس کامل بیمارستان دامپزشکی در فرودگاه جان اف کندی نیویورک (The Bark (blog))

اولین بیمارستان با امکانات کامل دامپزشکی در فرودگاه جان اف کندی نیویورک راه‌اندازی گردید. این بیمارستان ۲۴ ساعته بوده و دارای قسمت قرنطینه نیز می باشد. این بیمارستان امکانات لازم جهت رسیدگی به وضعیت حیوانات مسافران، کارمندان و... را فراهم می‌سازد.

سالانه بیش از ۱۵۰۰۰ حیوان شامل ۴۰۰۰ راس اسب از طریق این فرودگاه جابجا می‌شوند. همچنین در حدود ۲۰۰۰ قلاده سگ نیز در خدمت نیروی ارتش و بخش‌های دولتی حاضر در فرودگاه به مراقبت نیاز دارند.

این امکانات و بویژه قسمت قرنطینه این مرکز، خود در پیشگیری از انتقال بیماریهای مختلف و خصوصا بیماری‌های طیور نقش موثری خواهد داشت. حیوانات بسته به کشور مبدا، شرایط فیزیکی خود و سوابق واکسیناسیون از ۳ تا ۳۰ روز قرنطینه می‌شوند.

 

 

تعهد تولید‌کنندگان برگر در آمریکا بر استفاده از مرغ بدون آنتی‌بیوتیک (The Caterer.com)

رستوران‌های دارای برند‌های بین المللی همانند برگر کینگ، پاپیز اند تیم هورتنز نیز به سایر رستورانها نظیر کی اف سی، مک دونالد و وندی پیوستند و متعهد شدند که از مرغ بدون آنتی‌بیوتیک در محصولات خود استفاده نمایند. استفاده از آنتی‌بیوتیک در پرورش حیوانات اهلی باعث افزایش مقامت بدن به درمان بیماری‌های باکتریایی و کاهش تاثیر آنتی‌بیوتیک‌ها در درمان بیماری‌های انسان می‌گردد.

مطالعات نشان می‌دهد که تا سال ۲۰۵۰ عفونت‌های مقاوم به دارو حدود ده میلیون نفر در سال در سرتاسر دنیا را به کام مرگ می‌کشاند.

۷۰ در‌صد آنتی‌بیوتیک‌های مهم جهت سلامتی انسان برای استفاده در گوشت و محصولات لبنی فروخته می ‌شود.

تولیدکنندگان اظهار داشتند: ما معتقدیم که کاهش استفاده از آنتی‌بیوتیک‌‌ها از جهت پزشکی مسئله بسیار مهمی است که در نتیجه آن خاصیت ضد باکتری آنتی‌بیوتیک‌ها در دامپزشکی و پزشکی حفظ خواهد شد. جهت حمایت از این  باور، ما متعهد به استفاده از مرغ پرورش‌یافته بدون استفاده از آنتی‌بیوتیک در محصولات خود خواهیم بود.

 

 

اولین محصول مونوکلونال آنتی بادی جهت مصارف درمانی در دامپزشکی توسط اتحادیه اروپا تایید شد (vet times )

«سیتوپاین» ویا «لوکی وت مب» درمانی جدید در بهبودی خارش و تورم  ناشی از درماتیت اتوپیک در سگها می باشد. این محصول قادر است پروتئین های ایجاد خارش که همان اینترلوکین 31 در سگها (cIL-31) می باشد را هدف قرار داده و خنثی نماید.

این دارو ماهی یکبار به حیوان تزریق می گردد. مونوکلونال آنتی بادیدر آزمایشگاه از یک رده سلولی تولید می شود و پس از تزریق به حیوان بیمار، آنتی ژن های خاص را مورد هدف قرار داده و خنثی می کند.آنها فعالیت آنتی بادی های تولید شده طبیعی در بدن حیوان را بدون ایجاد پاسخ ایمنی در میزبان، کاهش می دهند.

این اولین درمان توسط مونوکلونال آنتی بادی در دامپزشکی است که باعث کمک به کاهش خارش و ایجاد راحتی در سگ های مبتلا به درماتیت آتوپیک می شود.

 

 

انتشار آنفلوانزای سگ ها در غرب ایالت اورنج کانتی آمریکا (West Orange Times & Windermere Observer)

پیرو همه گیری اخیر آنفلوانزای سگها در ایالت های فلوریدا و جورجیا، مواردی از بیماری در اورنج کانتی نیز مشاهده شده است. جهت تایید بیماری و حضور ویروس فوق در موارد مشکوک در این ناحیه، از بینی و گلوی آنها سوآپ تهیه شده است . در صورت تایید بیماری سگ ها باید به مدت چهار هفته قرنطینه باشند.

ویروس H3N2  باعث ایجاد این بیماری می گردد. حدود 20 درصد سگ های بیمار بدون هیچگونه علامتی می باشند. امکان ابتلا به بیماری در سگهایی که به صورت گروهی زندگی می کنند همانند مکان های نگهداری سگ ها، کلینیک های دامپزشکی و ... بیشتر است. واکسیناسیون در دو نوبت برای سگ های بیمار انجام می پذیرد، نوبت دوم،  دو تا چهار هفته پس از نوبت اول تجویز می شود.حداکثر ایمنی 7 تا 10 روز پس از تزریق دوم القا می گردد.

 

 

شیوع سالمونلا در 4 استان در کانادا به علت مصرف مرغ سوخاری منجمد (Huffington Post Canada)

آزانس بهداشت عمومی کانادا می گوید: شیوع سالمونلا در این استانها مربوط به مصرف محصولات مرغ سوخاری خام بوده است، اما تحقیقات بیشترتوسط مقامات بهداشت کانادا و آژانس بازرسی مواد غذایی در حال انجام است.

سالمونلا معمولا در مرغ خام و محصولات خام مرغ سوخاری یافت می شود. هر کسی ممکن است دچار عفونت فوق گردد اما نوزادان، کودکان، افراد مسن و همچنین افراد دارای نقص سیستم ایمنی در معرض خطر بیشتری قرار دارند. علایم بیماری فوق شامل: تب و لرز، اسهال، دلپیچه، سردرد، تهوع و استفراغ می باشد که معمولا 7 تا 14 روز به طول می انجامد.

 

 

قرنطینه پناهگاه حیوانات در «بارتو کانتی» ایالت جورجیا به علت شیوع ویروس کشنده در گربه ها (Atlanta Journal Constitution)

پس از مرگ سه گربه دریکی از پناه گاه های نگهداری حیوانات به علت ویروس بسیار واگیر دار دیستمپر گربه ها ، مسئولین، مابقی گربه ها را از جهت وجود ویروس فوق آزمایش نموده و آن مکان را قرنطینه کردند. در صورتیکه گربه ها مبتلا به این  بیماری باشند بایستی معدوم شوند.

علایم این بیماری شامل اسهال و استفراغ بوده که منجر به کاهش آب بدن و سپس مرگ حیوان خواهد شد. تماس یک گربه آلوده منجر به بیماری سایر حیوانات خواهد شد و این بیماری بسیار واگیردار می باشد.

 

 

شیوع آنفلوانزای طیور در آفریقا: همسایگان آفریقای جنوبی واردات مرغ از این کشور را ممنوع اعلام کردند (Vanguard)

نامیبیا و بوتسوانا در پی آنفلوانزای فوق حاد H5N8 طیور از روز سه شنبه واردات مرغ و محصولات فراوری شده  آن را از آفریقای جنوبی با فوریت ممنوع اعلام نمودند. این محدودیت ها یک اقدام احتیاطی جهت جلوگیری از انتقال عفونت فوق و حفظ سلامتی مردم می باشد.آفریقای جنوبی شیوع آنفلوانزای مرغی را حداقل در دو مزرعه تایید نمود.منشا این عفونت اغلب از پرندگان وحشی می باشد.

همچنین آفریقای جنوبی از روز دوشنبه، جهت کنترل شیوع بیماری، فروش مرغ زنده در سراسر کشور را ممنوع کرد.

 

 

آنفلوانزای پرندگان در مرز بلژیک و فرانسه (The Siver Times)

روز دو شنبه در خانه ای در بلژیک، مورد جدیدی از آنفلوانزای طیور گزارش شد. صاحب پرندگان از افزایش تلفات و علایم هشدار دهنده آنفلوانزای طیور گزارش داد. جهت پیشگیری از انتقال ویروس وسایل نقلیه ضدعفونی شدند.

منشا این عفونت کاملا شناخته شده است. فرانسه و بلژیک در مسیر پرواز پرندگان مهاجر قرار دارند. محققین از ظهور بیماری در این فصل از سال و در موج گرما شگفت زده شده اند زیرا تصور بر این بود که ویروس فوق درمقابل گرما مقاوم نمی باشد.

 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مصطفی قلاوند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۰
0
0
هنوز قسمت بین الملل دامپزشکی جا نیوفتاده

خسته نباشید خوب بود
نظر شما
ادامه