کد خبر: ۳۵۸۰۶
تعداد نظرات: ۱۴ نظر
پیرامون نظرسنجی حکیم مهر درباره انتقال سازمان دامپزشکی به وزارت بهداشت:
باید چه کرد که در عالم واقع بتوان گفت کاری فراتر از جابه‌جایی چند میز و صندلی از دوراهی یوسف‌آباد به شهرک غرب انجام گرفته است؟ ...
 

پیرامون نظرسنجی رسانه محترم حکیم مهر، درباره انتقال سازمان دامپزشکی به وزارت بهداشت

انتقال دموکراتیک

بهزاد رنجبران

 

بسم الله الرحمن الرحیـم

«لا ینتشر الهدی، الا من حیث انتشر الضلال»

«هدایت گسترش نمی‌یابد جز از همان سویی که گمراهی انتشار یافته است»

پیامبر اکرم (ص)

با تبریک فرارسیدن عید سعید فطر، آنچه در ادامه از منظر شما خواهد گذشت، بر آن است تا ابعاد تصمیم گیری بر مبنای رای گیری را مورد بررسی قرار دهد.

یکم- جایگاه دموکراسی در تصمیم گیری:

پیش از هر چیز باید دانست دموکراسی در زمان حال چه معنایی یافته است؟ در فرهنگ لغت دکتر محمد معین، در معنای دموکراسی، این گونه آمده است: «حکومت مردم بر مردم. حکومتی که در آن دولتمردان از طریق مردم یا نمایندگان مردم انتخاب می شوند».

این تعریف از دموکراسی به خودی خود منفعت یا عیبی را از این روش حکم راندن (به اعم کلمه) برای ما آشکار نمی‌سازد. همچنین درباره‌ی محاسن دموکراسی سخن‌ها به مراتب بیش از معایب آن به ثبت رسیده است. آنچه در این مبحث می‌گنجد بررسی جایگاه دموکراسی در آرای قضایی و نتایج علمی است، ولی برای روشن شدن مطلب ناگزیر از بررسی تغییرات مدنی با ابزار دموکراسی هستیم.

دست یازیدن به دموکراسی در شرایط استیصال، بیش از آن‌ که تابع خردگرایی جمعی باشد معلول برداشت‌های ناآگاهانه جمعیت، از زمان و مکان است. از همین رو، می‌شود با تغییر شرایطِ زمان و مکان در لحظه‌ی شکفتن دموکراسی، رنگ، بو و نوع آن را متغیر ساخت.

 در صورتی می‌توان به نتیجه رأی گیری به عنوان یک دستاورد علمی اطمینان کرد که موضوع به مورد رأی گذاشته شده، برای تک تک افراد، به قدری شفاف شده باشد که تنها استنباط خود فرد در نظر وی دخیل گردد و این مهم حاصل نخواهد شد جز با مباحثه ها و تبادل نظر میان افراد آن جامعه. در غیر این صورت، دموکراسی چیزی جز آن نیست که اسوالد اشپنگلر آلمانی (۱۸۸۰-۱۹۳۶) گفته است:

«حقیقت این است که با تعمیم حق رأی به عموم افراد، انتخابات معنای اولیهی خود را از دست داده است. [زیرا مردم] گرفتار چنگال قدرت‌های جدید یعنی رهبران احزاب خواهند بود و این رهبران ارادهی خود را با بکارگیری همهی دستگاه‌های تبلیغاتی و تلقینات بر مردم تحمیل می‌کنند.»

از این روست که تا کنون دیده نشده است محافل علمی همچون اتحادیهٔ بین‌المللی شیمی محض و کاربردی (آیوپاک) و یا اتحادیه جهانی ریاضی، فرضاً برای کشف تعداد مولکول‌های اکسیژن در آب، و یا برای نتیجهگیری ضرب عدد ۲ در ۲ رایگیری کرده باشند؛ زیرا از این طریق، راه به حقیقت نخواهند برد.

به هر روی، مدلی که شاید بتوان با شرایط کنونی جاری بر جامعهی دامپزشکی درباره الحاق این سازمان به وزارت بهداشت همخوان پنداشت، استراتژی "گارتن اش"  (Garton Ash)  نظریهپرداز انگلیسی با عنوان "فشار از پایین- چانهزنی از بالا" است.

تفاوتی که انطباق استراتژی گارتن اش و وضع فعلی الحاق سازمان دارد این است که فعلاً ما فقط فشار از پایین آن را دیدهایم و چانهزنی در بالا عملاً توسط نمایندگان جامعه دامپزشکی اتفاق نمیافتد و چه بسا بتوان گفت؛ به جنگ قدرتی میان عواملی خارج از این جامعه بدل شده است.

در این فرض، بیم آن می‌رود تا تلاش‌های بخشی (که در این نظرسنجی قریب به ۹۰٪ برآورد شده است) از جامعه دامپزشکی برای الحاق به وزارت بهداشت به نفع همان عوامل خارج از سازمان (دامپزشکی و نظام دامپزشکی) مصادره شود.

 دور از انتظار نیست که برخی نیز، دیگربار در آن زمان، از مرئوس قرار گرفته شدن توسط یک ارتوپد یا پزشک عمومی (شاید به تعبیر آنان شکستهبند و طبیب) آوای نارضایتی سر دهند؛ چنانکه امروز برخی با تبختری خاص، یک دانش‌آموختهی دامپزشکی را به جهت گذراندن واحد‌های فارماکولوژی و کلینیکال پاتولوژی، باسوادتر از مهندس کشاورزی (که محتمل است آنان نیز به علت گذراندن واحد‌های بیوتکنولوژی خود را با سوادتر و منجی گرسنگی جهانی بدانند!) دانسته و اصولاً دامپزشکی را به جهت آن‌که در برخی از واحدهای دانشگاهی بزرگ، دانشکدهای مستقل به خود اختصاص داده است خارج از بخش کشاورزی قلمداد می‌کنند، و این در حالی است که در بسیاری از واحدهای کوچک‌تر دانشگاهی، دامپزشکی به عنوان یک گروه آموزشی، زیرمجموعه‌ای از دانشکده کشاورزی است. باید متذکر شد، در مبحث الحاق، سازوکار داخلی دانشگاه‌ها نمی‌تواند حجتی برای تعیین وزارتخانهی متبوع سازمان دامپزشکی کشور باشد. آنچه میبایست مورد توجه قرار گیرد این است که هدف از تأسیس سازمان دامپزشکی چه بوده و احتمال تحقق این اهداف در کدامین ساختار بیش‌تر است؟

دوم- انتقال یا اضمحلال؟

در مصاحبهای که اخیراً از جناب آقای دکتر محمد حسین قربانی با حکیم مهر منتشر شد، در پاسخ به پرسش "آیا انتقال سازمان، ضربه‌ای به بودجههای آن نمیزند؟" آمده است:

"خیر. این انتقال هرگز تهدیدی برای بودجه سازمان دامپزشکی نخواهد بود. درست است که سازمان در مجموعه یک وزارتخانه قرار می‌گیرد، اما بودجه هریک از سازمان‌ها و مراکز تحقیقاتی و علمی زیر مجموعه وزارت بهداشت ردیف جداگانهای دارد. کمااینکه جابهجایی ردیف بودجه می‌تواند جرم و خلاف باشد و لذا قطعا چنین چیزی رخ نخواهد داد. ردیف‌های بودجهای در هر سال در کمیسیون تلفیق و نهایتاً صحن علنی تصویب می‌شود و در ردیف و جایگاه خود هزینه خواهد شد."

اگرچه این جمله‌ی نایب رئیس محترم کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی؛ قرار است اطمینان بخش باشد ولی نگرانی عمیقی را در بطن خود برای تئوری انتقال به همراه دارد. به طور خلاصه باید گفت که وی به این نکته اذعان کرده است که قرار نیست حداقل برای یک سال پس از الحاق، در ردیف بودجهی سازمان دامپزشکی تغییری حاصل شود.

آن‌چه باید بیپرده گفت این است که پس از یک سال هم تضمینی نیست تا در ردیف بودجهی این سازمان تغییری مشاهده شود زیرا در مصاحبه‌ای دیگر، دکتر همایون یوسفی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با حکیم مهر گفتهاند:

«طرح انتقال سازمان دامپزشکی از وزارت جهاد کشاورزی به وزارت بهداشت در صورتی منطقی و برای ارتقای سلامت جامعه مفید خواهد بود که تنها بخش‌های درمانی آن به وزارت بهداشت منتقل شود»

قطع نظر از این موضوع که ایشان در هنگام ایراد این سخنان، به دخالت یا عدم دخالت سازمان دامپزشکی در تأمین بازار، اشراف داشتهاند یا خیر، باید متذکر شد، چنین بر میآید که طرح اضمحلال سازمان دامپزشکی، پردهی بعدی انتقال این سازمان به وزارت بهداشت باشد و تنها در صورتی با طرح انتقال موافقت خواهد شد که این سازمان تجزیه شده و در ساختار سازمان غذا و دارو و یا مرکز مدیریت بیماری‌های واگیردار ادغام شود. در همین رابطه جناب آقای دکتر علی وقفچی عضو کمیسیون کشاورزی مجلس، در اظهاراتی بیان داشتهاند که:

«به دنبال انتقال سازمان دامپزشکی به‌عنوان یک معاونت زیر نظر وزارت بهداشت هستیم»

این در حالی است که سازمان غذا و دارو «با هدف افزایش قدرت نظارت»، پس از کشوقوس‌های فراوان، از "معاونت غذا و دارو "در سال ۱۳۸۹ به سازمان غذا و دارو" تغییر ساختار داده است.

پرسش این‌جاست که چه مزایایی، چه از بعد صنفی و افزایش کرامت جامعهی دامپزشکی (اعم از کاردان و کارشناس و دکتر) و چه از نظر افزایش قدرت نظارتی میتوان برای تقلیل سازمان دامپزشکی موجود در وزارت کشاورزی، به معاونتی مجهول در وزارت بهداشت متصور بود؟

تجربه نشان داده است که هر ادغامی، با تعدیل نیرو همراه بوده است. همچنین به طور معمول تعدیل‌ها از نیروهای کم‌تر تخصصیافته آغاز خواهد شد. معمولاً برای یک مدیر میانی همیشه جایگاهی یافت میشود.

مشابه این نگرانی در ادغام بانکها که چندی است در محافل اقتصادی مطرح است وجود دارد. چنانکه دکتر مهدیار اسماعیلی برای ادغام بانک‌ها علاوه بر مزایای خاص در آن سیستم، هزینههایی را در نظر میگیرد که یکی از آن‌ها بیکاری عدهای از کارکنان این شرکت‌هاست. باید توجه داشت در صورت تحقق فرض یکپارچه ماندن سازمان دامپزشکی، کارکنان این بخش، رقبای صنفی خود را از فاصلهای نزدیک‌تر درک خواهند کرد. همان رقیبانی که اجازه بازرسی مراکز توزیع شیر خام را به کارشناسان سازمان دامپزشکی نمیدهند و موجب شدند تا دیگر مسئولان فنی کارخانههای فرآوردههای لبنی، از میان دامپزشکان انتخاب نشوند.

سوم- خود را نفریبیم!

در وضعیتی که در آزمون‌های پر سر و صدای استخدامی، تعداد کل افراد مورد نیاز در همه‌ی مقاطع دامپزشکی، از تعداد انگشتان دست فراتر نمیرود؛

در وضعیتی که مسئول فنی کشتارگاه، هنوز استقلال مالی خود را از کارفرمای خویش به دست نیاورده است؛

در وضعیتی که تنها ابزار حمایت از بازرسان بهداشت دام، اصلاحیههای مکرر ماده ۱۹ است؛

در وضعیتی که برخی، انتقال سازمان دامپزشکی از این وزارتخانه به آن وزارتخانه را در دستور کار خود قرار دادهاند و عدهای دیگر لایحهی تفکیک وزارتخانههای صنعت و راه و ورزش را به صحن علنی میبرند؛

باید چه کرد که در عالم واقع بتوان گفت کاری فراتر از جابهجایی چند میز و صندلی از دوراهی یوسفآباد به شهرک غرب انجام گرفته است؟

گویند نخستین تشکیلات منسجم دامپزشکی دوران باستان، در ارتش بود. همچنین نخستین دانشکدهی دامپزشکی با عنوان مدرسهی عالی بیطاری در سال ۱۳۱۱ در وزارت جنگ وقت، تشکیل شده است. امروزه نیز نمیتوان نقش دامپزشکی را در پدافند غیرعامل انکار کرد. اهمیت دامپزشکی در امور دفاعی و سلامت سربازان نیز، چنان پررنگ است که همه ساله نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به جذب نیرو از میان فارغ التحصیلان این رشته اقدام میکنند.

شاید بهتر آن است که دولت به اصطلاح بیتفنگ، سازمان دامپزشکی را به دولت تفنگدار تحویل دهد تا از این برزخ خارج شویم. خود را نفریبیم. قرار نیست در ردیف بودجه تغییری حاصل شود.

بهزاد رنجبران

۱۳۹۶/۰۴/۰۶

 
 
انتشار یافته: ۱۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
حمید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۹
0
0
حرفایتان درست و متین
اما آقای رنجبران عزیز موقعی که هزاران دامپزشک با قاطعیت می گویند که از وزارت جهاد یا علوم خارج بشیم یعنی اینا یه کاری دارن می کنن که این همه دادشون دراومده
اینا مهم نیست براشون که دامپزشک میره بیرون سواد داره یا نه،کار داره یا نه،اونا فقط به فکر پولن
دانشگاه آزاد که داره با کمترین امکانات دانشجو اون هم دکتری می گیره
دانشگاه آزاد شهر کرد رو من خبر دارم بعضی سالها بالای صد نفر می گرفت
پارسال همین دانشگاه تخصص جراحی آورد ۱۵ نفر می خواست بگیره که داد همه دراومد و نذاشتن اینا دارن دامپزشکی رو نابود می کنن ما می گیم حداقل کاری که برامون بکنن اینه که ظرفیت ها رو پایین بیارن برامون
ما نمیخواییم بودجه مون ده برابر بشه
حداقل اینقد نگیرن که کسی بیرون نتونه کار کنه
هر جا میری فارغ تحصیلای دانشگاه آزاد اونجا رو گرفتن مطب داروخونه مسئول فنی همه جا رو اشغال کردن
اگه بیان و همین یه کار رو بکنن باور کنید کافیه ما الان مشکلمون بازار کاره که پر شده و اونم به خاطر یکی شکست دامداری ها و مرغ داری ها و عامل اصلی فارغ تحصیلای دانشگاه آزاده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۹
1
0
لطفا سیاسی نکنید یعنی چه انتقال دامپزشکی به دولت تفنگ دار آخه؟؟!!
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۰
0
0
منم 100 درصد با نظر همکارم موافقم ما هر چی میکشیم از دست دانشگاه آزاده که داره کیلویی مدرک دکترا به یه عده میده وگرنه دامپزشک میشد کیمیا و درآمد همه ما که با رتبه‌ها ی عالی رفتیم دانشگاه دولتی (خودم 800 منطقه یکم سال 77 ) تضمین شده بود .و دنبال یه صاحب دیگه برا افزایش بودجه و درآمد نبودیم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۰
0
0
نویسنده مطلب خودش کدام دانشگاه مدرک گرفته؟!
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۰
0
0
آقای رنجبران با این منطق شما که چون برای یافتن حاصل ضرب۲ در ۲ رای گیری نمیشه پس رای گیری اشتباهه مشخصه که شما به دموکراسی اعتقادی ندارید. دوما شما فرمودید که طرح تجزیه و بعد اشاره کردید به راه و صنعت. در مورد سازمان غذا و دارو صحبت کردید بعد فرمودید جایگاه مجهول. نهایتا هم بدون توجه به نیاز های بخش های متنوع دامپزشکی و جامعه از دولت با سلاح اسم برده اید. شاید شما ...................... و از تعدیل نیرو هراس دارید. بهر حال آنچه که مشخص است در سخنان شما جز تاختن بی هدف به این سو و آن سو و نهایتا ناامیدی و تسلیم شدن چیزی نیست.
دکتر دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۰
0
1
واقعا تئوری بافی های ایشان بسیار خسته کننده و نا مفهوم است.

ایشان طوری مطلب را به هم می بافند که انگار در شرایط فعلی دامپزشکی در بهشت برین به سر می برد.

حداقل انتظار از یک فرهیخته این است که به رأی اکثریت قریب به اتفاق احترام بگذارند.

اگر کشاورزی می توانست از دامپزشکی حمایت کند که این همه فرصت های شغلی از بین نمی رفت.

امنیت شغلی دامپزشکان بخش خصوصی که در حقیقت وجود ندارد و هر کس که از راه می رسد در امور بهداشتی و درمانی دام ها دخالت می کند.
دکتر سلطانی منش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۰
0
0
هرکسی که کار دولتی کرده میداند در چارت اداری کشور, معاونت وزارت خانه جایگاهی بس بالاتر از سازمان زیر نظر یک وزارت خانه است. پس این تقلیل نیست, تکثیر است. انشاالله زودتر این انتقال مبارک اتفاق بیافتد
ناشناس
|
United States of America
|
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۰
0
0
اگر معاونین کاسبکار و مدیران کل سیاسی کار را از دامپزشکی کنار بزنند مشکل حل میشود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۰
0
0
سلام همکاران محترم اگر تمام مطب ها و داروخانه ها در دست دامپزشکان دانشگاه ازاد قرار دارد ایا به دلیل باسوادتر بودن انها نیست.قابل توجه عزیزانی که دانشگاه ازاد را مسسبب تمام مشکلاتشان میدانند.در ضمن من فارغ التحصیل دانشگاه دولتی هستم .
مصطفی قلاوند
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۲۱:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۰
0
1
انگلیسی ها بیشتر برای انتقال قدرت سیستم خودشون و ایجاد آسیب پذیری در بدنه سازمان ها یک سری افراد رو جلو میندازند که نمونه اش هم همین ادم " Ash" هست که سابقه MI6 رو توی پرونده اش داره، ایشون یک سری انتی تز هایی برای مقابله با سیستم های مشابه طراحی کردند که در کشور های شرقی به خوبی قابل اجرا هست به چه علت مثال ساده ای میزنم
ما در ایران از زمان تولد به ما زور گفته میشه، در مدرسه ناظم تو سر ما میزنه بیرون آژانه تو سرمون میزنه و... ما دیکتاتور بار میایم و این ادم با القا اینکه شما میتونید دموکراسی ایجاد کنید و روی افکا مردم کار میکنه
شما اگر همین رو بالا بیاید در راس یک حرکت دموکراسی گونه همیشه یک نفر وجود داشته که اون آدم ذاتا دیکتاتور بوده چرا که ایدئولوژی خودش رو به اجرا گذاشته ، مخاطب من شما نیستید جناب دکتر
شما یک صحبتی رو در مورد 2 در 2 انجام دادید، این شیمی رایانه ای یا شیمی ریاضی نیست، با شیمی محاسباتی و شیمی کوانتوم و شیمی فیزیک هم فرق داره که استدالتون مشخص نیست یعنی چی ؟ بعضی از اوقات ادم هایی که سریع فکر میکنند صحبت هایی میکنند که دنبال کردن صحبت هاشون سخته
در خصوص تعدیل نیرو فرمودید ، یک مقاله خوبی در مجله تجارت فردا توسط فاطفه شیرزادی نوشته شده، مطلب جالبی نوشته شده که برای افرادی که دوست دارند در سازمان دامپزشکی جذب بشند خوندنی هستش
http://www.tejaratefarda.com/fa/tiny/news-8729

ما در دفاع غیر عامل یک مورد آینده پژوهی رو داریم که باید تمام تهدید ها وفرصت ها رو مد نظر داشته باشید، الان مشکل صنف دامپزشکی دانشگاه نیست، شما از دانشگاه آزاد و بی پول بودنش خبر ندارید دانشگاه آزاد مشکل مالی داره اینکه بخشنامه میاد دانشجویان رو بندازند حتی این مورد رو میتونید از فضای موجود کادر اداری و تعطیلی های اجباری دانشگاه دید، بعضی از اساتید هم برای جبران مشکل مالیشون هم اقدام به فروش پایان نامه هم میکنند
دامپزشکی در حالی که حتی اهرم های حکومتی رو برای اجرای کارهاش نداره در بنده خودش افرادی رو داره که فساد ایجاد کردند چه نظام دامپزشکی و چه سازمان دامپزشکی، لزوا این افراد مخالف انتقال سازمان به وزارت بهداشت هم نیستند حالا فرض کنید که این فرصت رو به این افراد که تشنه هستند بدید بحران شدیدتر میشه
زمانیکه شما آدم های چند شغله رو از بنده سازمان و نظام حذف کردید و شفاف سازی مالی صورت گرفت تازه اولین قدم برای بهبود شرایط ایجاد خواهد شد
دولت شیر بی دندون تشریف داره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۲
0
0
دکتر رنجبران عزیز چرا اینقدر داستان نوشتی،از اول میگفتی با دولت دکتر روحانی مخالفی و طرف دار ...........، دامپزشکی را به جای وزرات درمان انتقال بدن به .......... و همه خوانندگان را خسته نمی کردی،
پاسخ ها
بهزاد رنجبران
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۲
با عنایت به برخی اظهار نظرهای اتهام‌ آلود توضیحاتی به شرح زیر تقدیم می‌گردد:

۱- اینجانب مسئول نگاشته‌ی خویش‌ می‌باشم نه برداشتی که دیگران از آن خواهند داشت.

فلذا با اعتقاد به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی که فرموده‌اند:

«رئیس‌جمهور منتخب و محترم، رئیس‌جمهور همه‌ی ملت ایران است و همه و از جمله رقیبان دیروز باید یکپارچه از او حمایت و به او کمک کنند.»

اظهارات کاربر محترم (ناشناس - ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۲) در تعابیر خاص از واژه‌ی "مخالفت" را مردود می‌دانم.

۲- چکیده این متن مخالفت با هرگونه تصمیم‌گیری نهایی، غیرکارشناسی و غبار آلود، درباره موضوعی که جوانب آن تعریف نشده، صرفاً با تکیه به آرای عمومی جهتدار شده است.

۳- عبارت "دولت تفنگدار - دولت بی‌تفنگ" توسط یک مقام محترم بلند پایه، در ضیافت افطار با فعالان اقتصادی به کار رفته است که گفته‌اند:

"... اقتصاد را به دولتی دادیم که هم تفنگ دارد و هم رسانه را در اختیار دارد و همه چیزی دارد و کسی جرأت ندارد با آنها رقابت کند."

اگر در تلاشیم تا چیزی به نام "دولت تفنگدار" را با صفت‌هایی مانند ترسناک‌تر و غیرقابل رقابت؛ موجودیت بخشیم، حال اگر وجود آن را پذیرفته‌ایم! آیا بهتر نیست به جای رقابت، با آن دولت همکاری کنیم تا ببینیم آنقدرها هم ترسناک نیست؟
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۲
0
0
من نمیدونم اخه چه نیازی به تئوری چینی و بحث هست؟ وقتی نظر سنجی میشه و بالای 90 درصو موافق انتقال هستند مگه اسمش دموکراسی نیست؟ دوما. ما الان در وزارت جهادذ کشاورزی در بدترین وضعیت ممکن قرار داریم دیگه واقعا بدتر از این ممکن نیست حالا اگر بریم زیر نظر وزارت بهداشت دیگه از این که بدتر نمیشیم!
الان ببینید کیا تو سازمان دارن ریاست میکنن هر روز یه دسته گل جدید به آب میدن بسوزه اون میز و صندلی که شخص همه چیزشو فدای اون کرده حتی وجدان کاریشو
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۹
0
0
فرضیات عجیب و غریب و .......... جناب آقای دکتر رنجبران در شرایطی که دامپزشکی در وزارت تولیدی و تجارت محور جهادکشاورزی نفس هایش به شماره افتاده است، واقعا جای تأسف دارد!
نظر شما
ادامه