کد خبر: ۳۵۸۰۳
 

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم‌ شهرستان های گرمسار و آرادان در مجلس گفت: تامین سهمیه سبوس دام و راه اندازی کلینیک های تخصصی دامپزشکی از دغدغه های اساسی دامداران و عشایر استان سمنان است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «غلامرضا کاتب» افزود: گرمسار با وجود 20 هزار راس دام در تولید دام سبک بخش عشایر در رتبه نخست استانی قرار دارد.

وی اظهار داشت: عشایر این شهرستان با مشکلاتی مانند کمبود سهمیه سبوس، فعال نبودن حمام ضدعفونی و شرایط نامناسب انبارها دست و پنجه نرم می کنند.

کاتب با بیان این که گرمسار در سه بخش کشاورزی، دامپروری و عشایر دارای قابلیت های بسیاری است، افزود: در شهرستان گرمسار حدود 150 هزار راس دام سبک 30 هزار راس دام سنگین است و حدود 2 میلیون و 500 هزار قطعه جوجه مرغ گوشتی در سال تولید می کند.

وی در مورد مهم ترین مشکلات بخش دامداری شهرستان گرمسار، گفت: کمبود نیروی انسانی، تجهیز آزمایشگاه تخصصی و تعمیر و مرمت بنای ساختمان شبکه دامپزشکی و کمبود خودرو برای بازدید های دوره ای از دامداری ها مهم ترین آن ها است.

کاتب تصریح کرد: انجام مایه کوبی رایگان تب برفکی در جمعیت دام سبک و سنگین طی چند مرحله، انجام واکسیناسیون 'لمپی اسکین' در جمعیت دام سنگین، اجرای طرح ملی واکسیناسیون طیور بومی بر علیه بیماری نیوکاسل، اجرای طرح مقابله و پیشگیری از آنفلوانزای فوق حاد پرندگان از جمله کارهایی است که پارسال در حوزه دامپزشکی گرمسار انجام شد.

وی افزود: 150 مرکز عرضه فرآورده خام دام تحت پوشش دامپزشکی، یک کارخانه تولید داروهای دامی، یک کارخانه تولید فراورده های لبنی، یک پایانه بسته بندی تخم مرغ، مزرعه پرورش شتر مرغ، سه کشتارگاه صنعتی طیور، یک کشتارگاه صنعتی و 2 کارخانه تولید خوراک دام و طیور از ظرفیت های شهرستان گرمسار در بخش دامداری به شمار می رود.

نماینده مردم شهرستان های گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی گفت: راه اندازی مجتمع گلخانه ای و توسعه سیستم آبیاری تحت فشار از برنامه های شهرستان گرمسار برای امسال است که با توجه به خشکسالی های پیاپی در راستای حمایت از بخش کشاورزی انجام می شود.

بر اساس سرشماری سال 95، شهرستان گرمسار 77 هزار و 421 نفر جمعیت درقالب 25 هزار و 585 خانوار دارد که شامل 39 هزار و 172 نفر مرد و 38 هزار و 249 نفر زن و 62 هزار و 190 جمعیت شهری و 15 هزار و 231 جمعیت روستایی است.
 
 
نظر شما
ادامه