کد خبر: ۳۵۷۷۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
 

مدیرتولید مجتمع تولید گوشت مرغ پیگیر گرگان، پایان فصل گرما را آغاز دغدغه مرغداران برای شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان دانست و افزود: مشخص نیست این ویروس امسال چه چهره ای از خود نشان خواهد داد. با وضعیتی که سازمان دامپزشکی دارد نیز نباید انتظار معجزه داشت.

به گزارش حکیم مهر به نقل از اگنا، «شهریار نوروزی» اظهار کرد: پیش بینی می شود امسال شاید مشکل شدیدتر و حادتر شود. مرغ‌های بومی ما حامل این ویروس هستند اما در فصل گرما بستر مناسب برای رشد این ویروس مهیا نیست و با شروع فصل سرما، دغدغه مرغداران هم افزایش می یابد.

این کارشناس صنعت مرغداری افزود: سیاست‌‌های سازمان دامپزشکی، ریشه کنی این بیماری است اما نتوانسته قوی آن را اجرا کند. به نظر من نباید از این سازمان انتظار معجزه داشته باشیم.

وی ادامه داد: با توجه به وسعت کشور که هر یک استان ما به اندازه برخی کشورهای اروپایی است، اقلیم های متفاوت و پراکندگی مرغداری های از جمله دلایلی هستند که سازمان دامپزشکی را در اقدامات پیشگیرانه قوی، دچار مشکل می کند.

مدیرتولید مجتمع تولید گوشت مرغ پیگیر گرگان، گفت: مشکل دیگر سازمان دامپزشکی کشور کمبود بودجه و حمایت های مالی اندک دولت از این سازمان است. در حالی که برای ریشه کنی این ویروس تمامی سازمان ها و دستگاه های دولتی باید حمایت کنند اما مقامات و مسئولان رده بالای کشور هنوز به عمق خطر پی نبرده و خطر را حس نکرده اند!

نوروزی به مرغداران توصیه کر د که تنها با رعایت مسایل امنیت زیستی می توان از شیوع این ویروس به مرغداری ها پیشگیری کرد و افزود: تنها راه کنترل این مشکل بالا بردن آگاهی پرسنل فارم های پرورش طیور است. واحدهای پرورش باید سفت و سخت امنیت زیستی شان را بالا ببرند و کلاس های آموزش بیشتری برای پرسنل برگزار کنند.

 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مصطفی قلاوند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۵
0
0
تصور کنیم که رده بالا های کشور اطلاع ندارند، میان رده هایی که میتونند کاری کنند خوب اطلاعات دارند ولی نمیخوان ورود کنند

سویه هایی که با واکسن عمدی وارد کشور شد هم یادتون نره

- جهان سوم جایی است که هرکس بخواهد، مملکتش را آباد کند، خانه‌اش خراب می‌شود و هرکس بخواهد خانه‌اش آباد باشد، باید در تخریب مملکت خویش بکوشد ( دکتر محمدحسین پاپلی یزدی )
نظر شما
ادامه