کد خبر: ۳۵۷۲۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
 

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: بر اساس نتایج آزمایش های انجام شده، ابتلای سه نفر به بیماری تب کریمه کنگو تایید شد و آزمایش های آنها مثبت بود، از این سه نفر یک نفر فوت کرد و 2 نفر با دریافت خدمات سلامت از بیمارستان ترخیص شدند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «دکتر احمد رضازاده» دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: تا کنون هشت نفر مشکوک به بیماری تب کریمه کنگو در بیمارستان های استان فارس بستری شده اند که آزمایش های پنج نفر از آنها منفی بوده و ابتلای آنان به تب کریمه تایید نمی شود .

وی اضافه کرد: در عین حال با مشاهده اولین نشانه های ابتلا به این بیماری، افراد خدمات سلامت را دریافت کردند و به جز بانویی که از استان کهگیلویه و بویر احمد به بیمارستان نمازی شیراز مراجعه و قبل از دریافت خدمات سلامت فوت کرد، افراد دیگر خدمات بستری و مراقبت های ویژه این بیماری را دریافت کردند هر چند آزمایش های تعدادی از آنها منفی بوده است  .

رضا زاده ادامه داد: مرد بیماری که در بیمارستان شهید فقیهی شیراز با نتیجه آزمایش مثبت ابتلا به تب کریمه فوت کرد پیش زمینه بیماری های روده ای هم داشت اما با وجود تلاش پزشکان او فوت کرد .

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، افزود: عامل اصلی ابتلا به بیماری تب کریمه کنگو، دام قاچاق است و به همین سبب نیروی انتظامی و دامپزشکی استان فارس تمهیدات لازم را در این زمینه اندیشیده اند و در مجموع این بیماری در استان فارس مهار شده است .

رضازاده، همچنین از شهروندان خواست برای مبتلا نشدن به این بیماری، موازین بهداشتی را در تماس با دام و در تماس با گوشت تازه رعایت کنند .
 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
شهروند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۳/۳۰
0
0
بابا دامپزشكي شيراز هر چي قصابي متخلف بوده پلمب كرده بود همه وروديهاي شهر خودم ديدم دوهفته پيش تعطيل بود پارچه تعطيلي زده بودن اما شبكه بهداشت و علوم پزشكي چكار كردن بنظرتون.درضمن چرا توسط دامپزشكي امار تب كنگو دقيق اعلام نميشه
نظر شما
ادامه