کد خبر: ۳۵۷۱۸
تعداد نظرات: ۳ نظر
 

یک نظرسنجی نشان داده که حمایت از نخست‌وزیر ژاپن به‌دنبال مطرح شدن یک رسوایی علیه وی از سوی مخالفان دولتش بیش از ۱۰درصد کاهش یافته به 44.9 درصد رسیده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، «شینزو آبه» نخست‌وزیر ژاپن بعد از این رسوایی اتهامش مبنی بر سوءاستعفا از قدرت به‌نفع یکی از دوستانش برای ایجاد یک تجارت را رد کرده است. چند روز پیش وزارت آموزش ژاپن اسنادی را فاش کرد که به گفته مخالفان دولت، شینزو آبه می‌خواسته با پارتی‌بازی یک دانشکده دامپزشکی جدید برای یکی از دوستانش در یک منطقه اقتصادی ویژه تاسیس کند. این وزارتخانه در ابتدا گفته بود نمی‌تواند سندها را پیدا کند اما بعدا تحت‌فشار مجبور به بازگشایی تحقیقات شد.

در یک نظرسنجی خبرگزاری کیودو حدود ۸۵ درصد رای‌دهندگان گفتند تصور نمی‌کنند تحقیقات دولت حقیقت را درباره این رسوایی فاش کرده باشد و تقریبا ۷۴ درصد گفتند از تاکید دولت بر اینکه در این فرآیند تایید خطایی وجود نداشته، قانع نشده‌اند.

نظرسنجی‌ها در شرایطی از کم شدن محبوبیت شینزو آبه حکایت دارد که نخست‌وزیر ژاپن چند روز پیش از عزم جدی حزب حاکم لیبرال دموکرات برای اصلاح قانون اساسی خبر داده است. آبه تاکید کرده در سال 2020 قانون اساسی ژاپن را تغییر خواهد داد و از این سال به‌عنوان سال تولد دوباره ژاپن نام برده است.

رهبر حزب حاکم لیبرال دموکرات ژاپن که در سال 2012 به‌عنوان نخست‌وزیر قدرت را در این کشور به دست گرفت، یکی از اهداف و برنامه‌های مهم دولت خود را اصلاح قانون اساسی ژاپن اعلام و تاکید کرد که بازنگری در قانون اساسی نوشته شده ازسوی امریکا، از سال 1955 یکی از آرزوهای این حزب بوده است. قانون اساسی ژاپن که 103 اصل دارد در سال 1947 اجرایی شد.

حزب حاکم لیبرال دموکرات هر چند حزبی ملی‌گرا در ژاپن تلقی می‌شود اما تاکنون رهبران آن در برخورد با تحولات بسیار محافظه‌کارانه عمل کرده‌اند و عمدتا توجه خود را به رشد اقتصادی و تعامل اقتصادی و تجاری با خارج معطوف کرده بودند، اما شینزو آبه به‌عنوان نخست‌وزیر ژاپن خود را نماینده نسل جدید این کشور می‌داند که خواهان احیای قدرت گذشته امپراتوری ژاپن و خارج شدن از سایه امنیتی امریکا هستند.

 
 
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دانشجوی دامپزشکی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۳/۳۰
0
0
ای خدااااااااااااااااااااااااااا....
فقط یدونه دانشکده میخواسته ایجاد کنه
اونوقت ما
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۳/۳۰
0
0
ما تو ایران ۱ شبه ۶تا تصویب میکنیم هر کدومم با ظرفیت ۴ تا دانشکده ورودی میگیرن هیچ کسی هم استعفا نمیده یا بازخواست نمیشه. بیان ایران آموزش ببینن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۳/۳۰
0
0
احسنت
نظر شما
ادامه