کد خبر: ۳۵۵۷۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
 

رئیس اداره دامپزشکی کنارک در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: پنج هزار و 100 تن ماهی غیر ماکول شامل (ماهی مرکب، ریبون فیش، گربه ماهی و مار ماهی) پارسال از این شهرستان به کشورهای جنوب شرق آسیا صادر شده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «دکتر امجد رئیسی» اظهار داشت: همچنین 9 هزار و 800 تن ماهی صنعتی برای تامین خوراک کارخانجات کنسرو سازی و هزار و 950 تن ماهی تازه به منظور عرضه در مراکز توزیع کشور پارسال در شهرستان کنارک تولید شده است.

وی ادامه داد: چهار هزار و 800 تن پودر ماهی برای تولید خوراک دام و طیور پارسال در کنارک تولید و به سراسر کشور ارسال شده است.

وی بیان کرد: کنارک یکی از دروازه های مهم صادرات فرآورده های خام دامی و انواع آبزیان به داخل کشور و سایر نقاط جهان است.

وی افزود: شهرستان کنارک دارای یک کشتارگاه صنعتی دام با ظرفیت ذبح 300راس دام سنگین در روز است که هم اینک روزانه 120 راس دام ذبح و بسته بندی می شود.

وی اظهار داشت: 809 تن گوشت قرمز بسته بندی شده برای توزیع در سراسر کشور پارسال از کنارک صادر شده است.

رئیس اداره دامپزشکی کنارک گفت: 20 نفر دامپزشک و هفت نفر روحانی ناظر شرعی برای نظارت بهداشتی بر مراکز تولید فرآورده های خام دامی در کارخانجات مختلف این شهرستان بکارگیری و استخدام شده اند.

رئیسی افزود: تولید گوشت قرمز وعرضه آبزیان نقش مهمی در اقتصاد این منطقه و تنظیم بازار دارد.

وی افزود: 6 اسکله صیادی با 450 فروند لنج و 560 قایق صیادی در این شهرستان وجود دارد که توانسته اند با صید و صیادی 16 شرکت بسته بندی ماهی، میگو و گوشت قرمز، چهار شرکت صادر کننده ماهیان غیر ماکول و 6 کارخانه تولید پودر ماهی را فعال کنند.

وی ادامه داد: شهرستان کنارک همچنین دارای چهار واحد مرغداری، 11 کارخانه کنسرو سازی، سه مرکز تکثیر میگو و بیش از 180 مرکز عرضه فرآورده های خام دامی است که تحت نظارت و بازرسی مستمر دامپزشکی قرار دارند.

وی بیان کرد: با توجه به فعالیت صید و صیادی و وجود کشتارگاههای صنعتی و مرغداری ها، اداره دامپزشکی کنارک به لحاظ فعالیتهای تخصصی دامپزشکی دارای اهمیت و جایگاه ویژه ای در سیستان و بلوچستان و کشور است.

رئیس اداره دامپزشکی کنارک ادامه داد: این نهاد تمامی فعالیتهای دامپزشکی ازجمله دام، طیور، آبزیان، بسته بندی ماهی و میگو و گوشت قرمز، سردخانه ها، کشتارگاه صنعتی دام، مرغداری ها، مراکز تکثیر میگو، کارخانجات کنسرو سازی، قرنطینه دامی و غیره را با حجم بالای کاری انجام می دهد.

به گزارش ایرنا شهرستان کنارک با 140 روستا براساس سرشماری نفوس و مسکن آبان سال 1395 تعداد 98 هزار و 212 نفر جمعیت با 23 هزار و 600 خانوار در 640 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان و همجوار آب های اقیانوسی دریای مَکران (عمان) واقع شده است.
 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
....پزشک
|
United States of America
|
۰۰:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۲
0
0
غیر ماکول دست بردارید ازین ادبیات ........ی هنگامی که برابر فارسی زیبای خوراکی وجود دارد
نظر شما
ادامه