کد خبر: ۳۵۵۳۲
 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: تا پایان این ماه به کشتارگاه های غیر مجاز از جمله کشتارگاه های باشت، لنده و سی سخت مهلت می دهیم که یا اتاق پیش سرد اماده کنند و یا یخچال برای لاشه گوسفندان را داشته باشند، در غیر این صورت آنها را تعطیل می کنیم.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایل بانو، «پژمان نیک اقبالی» پیش از ظهر امروز در نشست کارگروه کشتارگاه ها گفت: با توجه به شرایطی که در استان و کشور در مورد بیماری تب کریمه کنگو وجود دارد در رابطه به کشتارگاه نمی توانیم چشم پوشی کنیم و گذشتی در رابطه با مسایل بهداشتی نداریم.

وی عنوان کرد: تا پایان این ماه به کشتارگاه های غیر مجاز از جمله کشتارگاه های باشت، لنده و سی سخت مهلت می دهیم که یا اتاق پیش سرد اماده کنند و یا یخچال برای لاشه گوسفندان را داشته باشند در غیر این صورت انها را تعطیل می کنیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با شاره به کشتارگاه های غیر مجاز در استان عنوان کرد: کشتارگاه های غیرمجاز دشت روم و تنگاری، سپیدار و فیلگاه توسط رسانه ها معرفی شوند که مردم اگاهی داشته باشند و از این مناطق گوشت خریداری نکنند.

وی افزود: دامپزشکی استان اجازه دارد به عنوان ضابط قضایی در خصوص موارد بهداشتی در حوزه خود هستند و اجازه دارد در صورتی که خلافی انجام شود برخورد کنند.

مردم در معرض خطر هستند

مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در بسیاری از موارد نیازی به تشکیل جلسه نیست چرا که این جلسات در حقیقت از بین بردن زمان است و بهتر است این جلسات کمتر شوند چرا که بدون جلسه هم ما دستوالعمل را اجرا می کنیم.

«دکتر عبداله بهمنش» عنوان کرد: ما در زمینه بیماری آنفلوانزای مرغی و تب کریمه کنگو قبل از تشکیل جلسه در برخی مناطق سم پاشی های لازم انجام شده است و نیازی به تشکیل جلسه نبود.

وی بیان کرد: وقتی برخی مسایل اثبات شده است و با وضعیت بهداشت مردم سرو کار داریم چه دلیلی دارد از اجرا شدن برخی بندها جلوگیری کنیم.

بهمنش تصریح کرد: مردم در معرض خطر هستند و یکی از مکان هایی که در این مورد نقش اساسی دارد کشتارگاه است چه کشتارگاه های مجاز و چه غیر مجاز و هر جا دامی آویزان باشد احتمال تب کریمه کنگو وجود دارد.

مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: راه حل خیلی ساده برای جلوگیری از این بیماری قرار دادن گوشت ۲۴ ساعت در دمای ۴ درجه است و خطرات ان از بین می رود این دیگر نیازی به تشکیل جلسه نیست.

وی تصریح کرد: ما دستوالعمل ها را اجرا می کند هر جا مشکلی وجود داشت و خلاف حرکت کردیم آن وقت حلوی ما را بگیرید و تذکر دهید این همه جلسه نیاز نیست.

وی ادامه داد: اتاق پیش سرد، سیستم فاضلاب و ماشین حمل لاشه ها بسیار مهم است اما مهمتر از همه وجود اتاق پیش سرد است که لازم و ضروری است.

بهمنش افزود: به کشتارگاه های سی سخت، باشت و لنده که اتاق پیش سرد ندارند تذکر می دهیم تا آخر ماه رمضان این اتاق را ایجاد کنند و یا یخچال برای لاشه را خریداری کنند، در غیر این صورت تعطیل می شوند.
 
 
نظر شما
ادامه