کد خبر: ۳۵۵۲۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
 

اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از شیوع تب کنگو در روستای پس رش چاروسا توسط دامپزشکی و شبکه بهداشت درمان کهگیلویه آغاز شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، یکی از موارد و روستاهای مشکوک به تب کنگو در کشور روستای پس‌رش از توابع منطقه چاروسا در استان کهگیلویه و بویراحمد است که با مشکوک شدن پزشکان و کادر پزشکی شهرستان کهگیلویه به یک مادر باردار بیمار این مادر جهت درمان توسط بالگرد به شیراز اعزام می‌شود که متاسفانه قبل از رسیدن بیمار به بیمارستان نمازی شیراز جان داد.

علائم موجود در مادر بیمار پزشکان بیمارستان امام خمینی(ره) دهدشت را مشکوک به بیماری تب کنگو می‌کند و باعث می شود تا این خبر سبب تیتر اول رسانه‌های استان و شهرستان شود و اقدامات پیشگیرانه این بیماری در روستای پس‌رش چاروسا آغاز شود.

متاسفانه علیرغم گذشت بیش از یک هفته از اتفاق صورت گرفته ولی همچنان جسد مادر در شیراز است و هنوز تحویل خانواده داده نشده و علت این کار را تکمیل نشدن آزمایشات صورت گرفته می‌دانند و هنوز خبری از تایید یا عدم آن داده نشده است.

با توجه به مشکوک بودن و تایید نشدن بیماری ولی اداره دامپزشکی و شبکه بهداشت و درمان استان و شهرستان کهگیلویه و بخش چاروسا اقدامات پیشگیرانه این بیماری را در روستای پس‌رش آغاز کردند.

اما امیدواریم با توجه به طول مسافت روستای پس‌رش تا استان فارس و نبود امکانات و مهیا نکردن امکانات برای خانواده داغ دیده در استان فارس هر چه سریع‌تر پیگیری شود تا آزمایشات تکمیل و جسد را تحویل این خانواده دهند.

«سیدخداکرم هاشمی» پدر بیمار متوفی و مشکوک به تب کنگو در این خصوص به خبرنگار فارس در چاروسا اظهار داشت: متاسفانه با وجود اینکه هیچ گونه تاییده نسبت به اینکه دخترم به بیماری تب کنگو دچار شده باشد وجود نداشت ولی بلافاصله بیمارستان و شبکه بهداشت آن را رسانه‌ای کردند.

وی افزود: با وجود به اینکه دخترم باردار بود و قبل از اعزام تیم پزشکی به استان فارس فرزندش را متولد کردند هیچ گونه علائمی طبق آزمایشات صورت گرفته مشاهده نشد و بیش از یک هفته از فوت دختر جوانم می گذرد همچنان پزشکی قانونی و کادر پزشکی استان فارس جسد را تحویل ندادند.

هاشمی به نبود مکان و مخارج بالا جهت ماندن تا لحظه تحویل جسد اشاره و تصریح کرد: به دلیل اینکه بنده مستضعف هستم و همسر دخترم کارگر بود و توانایی خرج و مخارج بالا جهت ماندن در شهر شیراز تا تکمیل آزمایشات را نداریم امیدواریم هر چه سریع تر جسد را تحویل دهند.

 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۵
0
0
مگر تب کریمه وجود دارد که اطلاع رسانی شود!؟؟
نظر شما
ادامه