کد خبر: ۳۵۴۶۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
 

با توجه به اهمیت شیر و فراورده های آن در سلامت شهروندان هر جامعه هر ساله در نخستین روز ماه ژوئن - مصادف با یازدهم خرداد ماه خورشیدی - جشن هایی به همین مناسبت در بسیاری از کشورهای جهان برگزار می شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایانا، سازمان خواروبار و کشاورزی ملل متحد (فائو) در سال ۲۰۰۱، اول ژوئن – ۱۱ خرداد ماه خورشیدی - را به عنوان روز جهانی شیر برگزیده است. در این روز نقش مهم صنایع لبنی در توسعه اقتصادی، تغذیه و معیشت در نقاط مختلف جهان گرامی داشته می شود.

از آنجا که یک روز به زمان بزرگداشت روز جهانی شیر در کشورهای مختلف باقی مانده است، در ادامه این گزارش به نام برخی کشورهای جهان که جزو کشورهای توسعه یافته صنعتی نیستند، اما به ارزش های این ماده مغذی ارزش جدی قائل هستند، اشاره شده است.

اگرچه در کشور ما، به نظر می رسد همچنان شیر مظلوم ترین ماده غذایی است و همچنان شهروندان و مسوولان برای آن تا زمانی که گرفتار تبعات مرگ بار پوکی استخوان (بیماری خاموش قرن) نشده ایم، ارج و قربی برای آن در سبد خانوار قائل نشده اند!

به گفته کارشناسان تغذیه دلیل انتخاب این روز به عنوان روز جهانی شیر از این بابت اهمیت دارد که نقش و اهمیت دولت‌ها در تامین و زمینه‌سازی جهت تولید شیر با کیفیت از یک سو و از سویی دیگر نقش مردم به عنوان مصرف‌کننده‌های نهایی و اصلی شیر بازبینی شده و مورد بررسی قرار گیرد.

مغولستان: آیین روز جهانی شیر اول ژوئن ۲۰۱۷ در شهر اولان باتور پایتخت مغولستان برگزار می شود. این مراسم با توجه به هم زمانی با روز کودک مغولی با شعار «آینده ای شاد با شیر» و با هدف افزایش مصرف تولیدات تازه لبنی بین کودکان برگزار می شود .

سنگاپور: «داچ لیدی»، به عنوان یک برند پیشرو لبنی در سنگاپور از مردم برای حضور در مراسم ویژه ای که شنبه آینده (سوم ژوئن) برگزار می شود، دعوت کرده است. بیش از ۵۰۰۰ پیش دبستانی و دانش آموزان دبستانی همراه با والدین به داچ لیدی محلق می شوند و در مراسمی که برای آخر هفته تدارک دیده شده است، شرکت می کنند .

فیلیپین: اداره ملی لبنی فیلیپین  (NDA)میزبان دو رویداد در روز جهانی شیر است. یک فعالیت ترویجی و توزیع شیر رایگان به میزان ۱۰۰ سی سی به حداکثر ۵۰۰ نفر در اول ژوئن انجام می شود. همچنین بروشور و نمادهای ترویجی نیز بین مردم توزیع خواهد شد .

نپال: آیین روز جهانی شیر در کاتماندو، پایتخت این کشور در همان روز اول ژوئن برگزار می شود .

سومالی: این آیین در کشور جهان سومی سومالی از ۲۶ می آغاز شده و تا اول ژوئن ادامه می یابد.

ترجمه: پرویز امانیان
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۵
0
0
البته متوجه هستید انشاالله که منظور شیر است نه شیری که در این کشور تهیه میشود و برای پایین اوردن بار میکروبی ان به هزاران خلاف روی میاورند و برای بالا بردن حجم ان اب اضافه می کنند و هزاران بلای دیگری که بهتر است تحقیق شود تا ببینید و بشنوید انچه را نباید ....
نظر شما
ادامه