کد خبر: ۳۵۴۴۰
تعداد نظرات: ۵ نظر
 

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: این کمیسیون فردا با حضور ریاست دامپزشکی و رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیردار جلسه اضطراری درباره تب کریمه کنگو برگزار می‌کند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان «دکتر محمدنعیم امینی‌فرد» سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان با بیان اینکه چند روز هست که گزارشاتی مبنی بر ابتلا به تب کریمه کنگو در بعضی از استان‌های کشور دریافت کرده‌ایم، گفت: کمیسیون بهداشت فردا با حضور ریاست دامپزشکی و رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیردار وزارت بهداشت جلسه اضطراری برگزار خواهد کرد.

وی با بیان اینکه کنترل این بیماری به دو سازمان اصلی مربوط است، اظهار داشت: هم دامپزشکی که وظیفه نظارت بر دام، جلوگیری از قاچاق و انجام ذبح بهداشتی را به عهده دارد مسئول است و هم وزارت بهداشت و درمان به عنوان متولی اصلی سلامت مسئول است که فردا هر دو نهاد در کمیسیون حاضر خواهند بود.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان با تأکید بر اینکه این بیماری بومی ایران است و کشورهای همسایه برنامه‌هایی برای کنترل آن ندارند، بیان داشت: ما با پدیده قاچاق دام هم روبرو هستیم ولی چون این بیماری بومی کشور ایران است می‌تواند بدون قاچاق دام هم در کشور شیوع یابد.

امینی‌فرد با بیان اینکه این بیماری در ایران وجود داشته و حالا شرایط انتقال آن به وجود آمده است، خاطرنشان کرد: یکی از شرایط انتقال آن از طریق تماس با گوشتی است که به طور غیربهداشتی ذبح شده و در این شرایط دست زدن به دام آلوده هم ناقل بیماری است.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان عامل دوم انتقال بیماری تب کریمه کنگو را نیش کک برشمرد و بیان کرد: اگر این حشره دام را نیش بزند و بعد انسان را نیش بزند، بیماری منتقل می‌شود.

وی تصریح کرد: برای کنترل این بیماری باید تمام دام‌های مشکوک به این بیماری را نابود کنیم که این اقدامخسارت قابل توجهی را به بار خواهد آورد.

امینی‌فرد با بیان اینکه این بیماری مختص مناطق جنوبی کشور نیست، اظهار داشت: این بیماری در همه مناطق قابل رشد است و معمولا در فصل گرم بیشتر شیوع می‌یابد.

وی درباره بازه زمانی آشکار شدن این بیماری از زمان انتقال آن به بدن افراد گفت: از زمانی که این بیماری وارد بدن فردی می‌شود یک تا سه روز زمان می‌برد تا علائم آن آشکار شود اگرچه در مواردی آشکار شدن این بیماری تا 13 روز هم رکورد زده است.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان در پایان با بیان اینکه هنوز واکسن موثری برای این بیماری ساخته نشده است، تأکید کرد: این بیماری قابل درمان است و افراد باید به محض آگاهی از ابتلا به این بیماری، بلافاصله به پزشک مراجعه کنند.
 
 
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
ناشناس
|
Germany
|
۰۰:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۹
0
2
برای دامداران کشور باید تاسف خورد انتصابات در استانها مایه تاسف است در سطح مدیران کل و معاونین فنی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۹
0
0
فقط تو جلسه موز باشه .........................!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۹
0
0
کدام قاچاق دام ؟؟؟ خود اقایان مجوز می دهند .... این را باید به چه کسی گفت تا گوش شنوایی پیگیری کند ؟؟؟
خنده دار است ..این دو مقام ........... باید ... شوند .. به جلسه اضطراری محلس دعوت می شوند؟؟ ...باید ...................................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۹
0
0
بندازید گردن بوکوحرام و القاعده و طالبان مثل اینکه داعش در عراق تمام شد و خبری از مراکز تکثیر و پرورش کنه ها نبود.ما هم به بروبچز میگیم که واستون مدال قهرمان پدافند عامل و غیر عامل و نیمه عامل و غیره هم بدهند.
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۲۳:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۹
0
0
معاون محترم سلامت استان ما فکرش جای دیگری است مدیر کل محترم دامپزشکی هم در فکر ترفیع خودش است از بهداشت و درمان اگر کمکی ساخته است دریغ نکنند بازنشسته دامپزشکی
نظر شما
ادامه