کد خبر: ۳۵۲۹۲
تعداد نظرات: ۳ نظر
سازمان دامپزشکی کشور خبر داد:
در سال گذشته از حدود ۱۴ میلیون انواع دام کشتار شده در کشتارگاه‌های دام موجود در کشور، بیش از چهارهزار و ۶۰۰ تن لاشه ضبط و از توزیع آن در بازار جلوگیری شده است ...
 

حکیم مهر - در سال گذشته از حدود ۱۴ میلیون انواع دام کشتار شده در کشتارگاه‌های دام موجود در کشور، بیش از چهارهزار و ۶۰۰ تن لاشه ضبط و از توزیع آن در بازار جلوگیری شده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایانا، بیش از ۱۳ میلیون و ۸۷۰ هزار رأس دام، در سال ۹۵ به کشتارگاه فرستاده شده که چهار میلیون و ۶۰۰ هزار تن لاشه از این تعداد، ضبط شدند.

بنا بر این گزارش، استان تهران با حدود دو میلیون رأس گوسفند و بره کشتار شده، رتبه یک در این گروه را به خود اختصاص داده و جنوب کرمان نیز با حدود دوهزار رأس، کمترین میزان را داشته است. در مورد کشتار بز و بزغاله، اصفهان با حدود ۶۰۰ هزار رأس، رتبه یک و سیستان و بلوچستان با کمتر از سه‌هزار رأس، آخرین جایگاه را کسب کرده است.

برخی استان‌ها مانند همدان، مرکزی، کرمانشاه، زنجان، ایلام و البرز، هیچ گاومیش، شتر و شترمرغی را کشتار نکرده و بیشتر دام‌های سنگین آنها در سه گروه گوسفند و بره، بز و برغاله و گاو و گوساله خلاصه می‌شود. این در حالی است که استان خراسان رضوی، با کشتار بیش از یک میلیون قطعه شترمرغ، کردستان با هشت‌هزار و ۷۵۹ نفر شتر و خوزستان با بیش از ۹ هزار و ۲۰۰ رأس گاومیش، رتبه‌های نخست کشتار را در این ۳ گروه به دست آورده‌اند. جالب اینجاست که استان‌های مازندران و لرستان، تنها کشتار یک گاومیش را در کشتارگاه‌های خود به ثبت رسانده‌اند.

درباره فراورده‌های دامی معدوم‌شده، جنوب کرمان هیچ محموله غیربهداشتی را در طول سال گذشته ثبت نکرده و در این زمینه خراسان رضوی با بیش از یک‌هزار تن فراورده معدوم شده از استان‌های دیگر پیشی گرفته است. در مجموع کل کشور، از سه میلیون فراورده دامی چهارهزار و ۶۴۳ تن آن در سال ۹۵ توسط سازمان دامپزشکی معدوم شده و بیش از ۵۶ هزار مورد به مراجع قضایی معرفی شده‌اند.

 
منبع: سازمان دامپزشکی کشور
 
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
0
0
ضبط شد اما در کارخانه سوسیس کالباس مصرف شد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۱
0
0
ضبط شد اما توسط چه کسی؟ بعد آمارشو شما بنام خودتون اعلام میکنید. یا بقول دوستمون ضبط شد اما مصرف شد!
حمید اجاقی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۳
0
0
امار ارائه شده در زمینه میزان کشتار شترمرغ بسیار نادرست و دور از واقعیت هست...امار کشتار رسمی و غیر مجاز حداکثر 50000 قطعه در کل ایران بوده
نظر شما
ادامه