کد خبر: ۳۵۲۸۹
با حضور کلینیسین‌هایی از ۱۱ استان کشور:
در این نشست، کلینیسین‌هایی از استان‌های تهران، اصفهان، قزوین، مازندران، گیلان، گلستان، مرکزی، سمنان، قم، خراسان و البرز حضور داشتند ...
 

حکیم مهر - نشست هم اندیشی و بررسی مشکلات امور درمان دامپزشکی با حضور ۳۰ نفر از کلینیسین های دامپزشکی و دامپزشکان درمانگر در گرایش‌های مختلف دام، طیور، آبزیان، حیوانات خانگی و حیوانات باغ وحش از ۱۱ استان کشور و با حضور دکتر مهدی خلج رئیس سازمان دامپزشکی کشور و مدیران دارو و درمان این سازمان در روز پنج شنبه ۲۸ اردیبهشت ۹۶ در محل سالن جلسات سازمان دامپزشکی کشور برگزار گردید .

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، دامپزشکان شرکت کننده در این نشست، مشکلات و چالش های موجود و پیش روی بخش غیردولتی دامپزشکی و همچنین پیشنهادات و راهکارهای خود را مطرح نمودند .

در ادامه، «دکتر مهدی خلج» با جمع بندی مباحث صورت گرفته به سابقه 50 ساله فعالیت بخش خصوصی در کشور اشاره کرد.

وی مطالعه این تجارب ارزشمند و همچنین مطالعه ساختار و تجارب سایر کشورهای جهان و نتایج مطالعات انجام شده در کشور از جمله ارزیابی عملکرد دامپزشکی ایران توسط سازمان جهانی بهداشت دام OIE را از راهکارهای موفقیت دامپزشکی در عرصه خصوصی دانست .

رئیس سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به مشکلات موجود درمان در بخش غیردولتی که شامل تامین، توزیع، عرضه و مصرف دارو و واکسن می باشد، گفت: به نظر می رسد سامانه های الکترونیکی سازمان دامپزشکی کشور از جمله سامانه الکترونیک خدمات دارویی برای تجویز نسخه‌های الکترونیکی در این زمینه راهگشا باشد.

وی افزود: ما می خواهیم به کمک همدیگر مشکلات را احصاء و برای برطرف نمودن آنها راهکار ارائه دهیم، لذا پیشنهاد می گردد در این زمینه با جمع های کوچک تر و با دستور کار  مشخص تر و با حضور عوامل دست اندرکار از جمله نمایندگان سازمان دامپزشکی، سازمان نظام دامپزشکی و تشکل‌های صنفی ذیربط مباحث مورد نظر را بررسی و نتایج کار و خود را برای جلسه بعدی این نشست ارائه دهند .

گفتنی است در این نشست، کلینیسین هایی از استان های تهران، اصفهان، قزوین، مازندران، گیلان، گلستان، مرکزی، سمنان، قم، خراسان و  البرز حضور داشتند.

 
 
نظر شما
ادامه