کد خبر: ۳۵۲۸۵



مدیرکل دفتر برنامه و بودجه سازمان دامپزشکی کشور به همراه کارشناس آن دفتر از دامپزشکی استان چهارمحال و بختیاری بازدید کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان چهارمحال و بختیاری، مدیرکل دامپزشکی استان ضمن عرض خیرمقدم، گزارشی از عملکرد اداره کل دامپزشکی استان بیان کرد و گفت: این اداره کل در سال گذشت با توجه به اینکه در سال 93 با شیوع بیماری VHS در مزارع پرورش ماهی با کاهش تولید به 8 هزار تنی روبرو شد، اما در سال 95 با تدابیر اندیشیده شده و خشکاندن مزارع و مهار بیماری تولید را به 23 هزار تن افزایش داد.

«دکتر عبدالمحمد نجاتی» در ادامه اظهار داشت: خوشبختانه در سال گذشته در استان با اقدامات و واکسیناسیونی که انجام شده موردی از بیماری .طاعون نشخوارکنندگان کوچک  مشاهده نشده است


سپس مدیرکل دفتر برنامه و بودجه سازمان دامپزشکی کشور مطالبی در خصوص اعتبارات سازمان دامپزشکی کشور عنوان کرد.

«دکتر آذرنوش» اظهار داشت: سازمان دامپزشکی کشور در سال گذشته با دو چالش مهم روبرو شد که می توان به شیوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در 23 استان کشور و شیوع بیماری تب برفکی در ابتدای سال گذشته اشاره کرد که متاسفانه سازمان با کمبود واکسن مواجه شد و مجبور به واردات واکسن توسط شرکت های وارد کننده شد.

وی گفت: در اعتبارات هزینه ای که مربوط به پرداخت غرامت سل، بروسلور و هاری بود استان توانسته با جذب 7 میلیارد و 950 میلیون ریال تمامی غرامت های وارده را پرداخت نماید و آن را به صفر برساند.

دکتر آذرنوش در ادامه از مرکز تشخیص بیماری های ماهیان سردابی استان بازدید کرد و گفت: خوشبختانه این مرکز دارای تجهیزات بروز می باشد و می تواند خدمات خوبی ارائه نماید وی در خصوص حمایت بیشتر از این مرکز قول مساعد دادند.

سپس مدیرکل برنامه و بودجه سازمان از مامورسرای شبکه دامپزشکی شهرستان شهرکرد بازدید و قول مساعد ساخت و تجهیز ان را داد.

در پایان نیز از آزمایشگاه مرکزی اداره کل بازدید کرد و قول مساعد داد که اعتباراتی برای مرمت آن اختصاص یابد.

















نظر شما
ادامه