کد خبر: ۳۵۲۸۰
 

بلندترین گربه خانگی جهان با ۱۲۰ سانتی متر در انتظار   ثبت نام خود در کتاب رکوردهای گینس است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، این گربه که "اومر" نام دارد با ۱۲۰ سانتی متر قد (از پوزه تا انتهای دُم) و 4 سال سن در ملبورن، استرالیا زندگی می‌کند. زمانی که "استفی هرست"، در سال ۲۰۱۳، اومر را خریداری کرد و به خانه آورد، همانند سایر بچه گربه ها، کوچک و ملوس بود. ولی رشد فزاینده قد این گربه موجب شد در شبکه‌های اجتماعی به شهرت برسد و نظر مسئولین گینس را به خود جلب کند. اومر همچنین موفق شده رکورد "مینکون"، گربه انگلیسی که پیش از این با 118 سانتی متر قد، عنوان بلندترین گربه جهان را در اختیار داشت، بشکند.

خانم هرست، مالک این گربه، دو هفته پیش اولین حساب کاربری اینستاگرام اومر را راه اندازی و تصاویری از آن را منتشر کرد. عکسهای اومر در کمتر از یک هفته بیش از ۲۷۰ هزار مرتبه به اشتراک گذاشته شد .

او اظهار داشت: معرفی اومر در رسانه‌های استرالیا، آن را به گربه‌ای معروف تبدیل کرده است.

خانم هرست درباره دستور غذایی گربه خانگی اش گفت: اومر معمولا ساعت ۵ صبح از خواب بیدار می‌شود. برای صبحانه چند قاشق غذای خشک گربه می‌خورد؛ سپس در اطراف خانه و حیاط بازی می‌کند و یا روی ترامپولین چرت می‌زند. برای شام هم یک تکه (استیکی) گوشت خام کانگورو که مخصوص انسان‌ها تهیه می‌شود، می‌خورد. گوشت کانگورو تنها خوراکی است که بسیار لذت می‌برد.

وی ادامه داد: اومر در حال حاضر ۱۴ کیلو وزن دارد و در آغوش نگه داشتن آن بسیار دشوار است.

اومر به کارهایی همچون باز کردن درهای کابینت آشپزخانه و کمد و همچنین کشیدن پرده حمام علاقه دارد. مسئولین گینس تا ۱۲ هفته آینده نتیجه ثبت رکورد "اومر" را اعلام می‌کنند.

 
نظر شما
ادامه