کد خبر: ۳۵۲۷۱
 

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان لردگان گفت: یک قلاده کفتار بیمار امروز در این شهرستان مشاهده و درمان شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، «بیژن حسین‌پور آقایی» اظهار کرد: بر اساس گزارشات مردمی، مبنی بر مشاهده یک قلاده کفتار بیمار در طبیعت شهرک فجر شهرستان لردگان، شبکه دامپزشکی پس از حاضر شدن در محل مورد نظر با مشاهده کفتار و بیهوش کردن این حیوان، با همکاری محیط زیست و شهرداری لردگان، به شبکه دامپزشکی این شهرستان جهت بررسی و درمان انتقال یافت.

وی گفت: پس از بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد که این حیوان گوشتخوار مبتلا به یک نوع بیماری قارچی است و تحت درمان قرار گرفت.

سرپرست شبکه دامپزشکی لردگان با اشاره به اینکه یکی از کشاورزان که دچار وحشت شده بود با چوب یک پای کفتار را زخمی کرد، افزود: در حال حاضر جراحات و بیماری این کفتار مداوا و در طبیعت رها‌سازی شد.

حسین‌پور آقایی افزود: از شهروندان می‌خواهیم در صورت مشاهده هرگونه از حیوانات حیات وحش به شبکه دامپزشکی شهرستان لردگان اطلاع دهند و از زدن هرگونه آسیب به آن‌ها جداَ خودداری کنند، چراکه بسیاری از این حیوانات از گونه‌های نادر و در حال انقراض هستند.

گفتنی است، کفتار یکی از حیوانات گوشتخوار و خشکی‌زی و بومی قاره‌های آسیا است، کفتارها از دسته گربه‌سانان و از راسته گوشت‌خواران هستند که گونه‌ای نادر و کمیاب بخصوص در ایران به شمار می‌روند.

 
 
نظر شما
ادامه