کد خبر: ۳۵۲۶۴
تعداد نظرات: ۳ نظر
 

روزنامه «خراسان رضوی» نوشت:

«اين همه توسط دستگاه هاي متولي بر عرضه ماهي و مرغ نظارت مي شود اما نمي دانم چرا مسئولان روي ماجراي عرضه گوشت قرمز، نظارت و کنترل کافي ندارند؟! بارها و بارها مشاهده کرده ام افرادي سودجو که سلامت شهروندان برايشان ارزشي ندارد با خودروهاي سواري اقدام به توزيع گوشت مي کنند و خودروي سواري آلوده به جاي خودروي يخچال دار و بهداشتي مورد استفاده قرار مي گيرد. شما مي توانيد ساعت 12 به خيابان ... مراجعه و پس از کمي انتظار، اين اقدام خلاف قانون و علني را مشاهده کنيد. از شما مي خواهم براي جلوگيري ازاين ماجراي غير بهداشتي و خطرناک موضوع را پيگيري کنيد.»

چند روز پيش يکي از شهروندخبرنگاران در تماس با تحريريه روزنامه «خراسان رضوي» مدعي حمل و عرضه گوشت قرمز به وسيله خودروهاي سواري به جاي خودرو هاي يخچال دار در سطح شهر شد و ضمن گلايه از نبود نظارت، خواستار بررسي در اين زمينه مي شود.

موضوع صحت ندارد اما با متخلفان برخورد مي کنيم

در ابتدا براي بررسي موضع دامپزشکي در زمينه ادعاي شهروند با مدير شبکه دامپزشکي مشهد گفت و گو مي کنيم. بهروز خسروي نيا در پاسخ به ادعاي شهروند درباره حمل گوشت با خودروهاي سواري بدون يخچال مي گويد: اين موضوع صحت ندارد و در اين رابطه ما به شدت برخورد مي کنيم و هيچ فردي نبايد دست به اين اقدام بزند.
مدير دامپزشکي مشهد تصريح مي کند: به هر حال امکان دارد تخلفي در اين رابطه صورت پذيرد اما اگر خلافي اتفاق افتاد و کسي با آن برخورد نکرد جاي بحث دارد، ما نمي گوييم اصلا تخلفي وجود ندارد اما اين را باخيال راحت به شما اعلام مي کنيم هر موردي که باشد با آن برخورد و پرونده تخلف را هم به دادگاه ارسال خواهيم کرد.

کمين براي شکار خودروي حامل گوشت!

در ادامه براي بررسي بيشتر ادعاي عرضه گوشت قرمز با خودروهاي سواري، به صورت ميداني به آدرسي که شهروندخبرنگار طي تماس تلفني به آن اشاره کرده بود، مي رويم. ساعت 13 به محل مذکور در حوالي خيابان کوهسنگي مي رسيم و مقابل فروشگاه عرضه مواد پروتئيني...... منتظر خودروي سواري حامل گوشت قرمز مي شويم. پس از حدود يک ساعت انتظار، خودروي پرايد مشکي رنگي، رو به روي فروشگاه توقف مي کند. راننده درحالي که کمي اطراف را بررسي مي کند با عجله از خودرو پياده مي شود، اما انگار کمي زود به محل آمده و هنوز فروشنده فروشگاه را باز نکرده است.

گوشت ها زير آفتاب در انتظار تحويل

دماي هوا حدود 322 درجه است. راننده کمي در صندوق عقب پرايد را باز مي کند. تعداد زيادي لاشه گوشت نمايان مي شود. عامل توزيع دست به تلفن مي شود و از فروشنده مي خواهد براي تحويل گوشت ها در محل حضور پيدا کند. حدود 15 دقيقه خودروي پرايد حامل گوشت، زير آفتاب منتظر فروشنده مي ماند. با حضور فروشنده در محل، گوشت ها و مواد پروتئيني تحويل فروشنده مي شود. راننده پرايد هنوز مقدار زيادي گوشت داخل صندوق عقب خودروي خود دارد و گويا بايد آن را بين فروشگاه هاي ديگر تقسيم کند و به همين دليل محل را ترک مي کند. در ادامه، فروشنده گوشت ها را با کمک همکارش به داخل فروشگاه منتقل مي کند و پشت ويترين يخچال فروشگاه قرار مي دهد.

مبداء گوشت هاي پرايدي کجاست؟

 اين اقدام سوالاتي را در ذهن ايجاد مي کند؛ اين که چطور اين فرآورده به جاي حمل و عرضه با خودرو هاي مخصوص، سر از خودروي سواري درآورده است؟ يا بايد برخي کشتارگاه ها قوانين مربوطه در اين زمينه را ناديده گرفته و گوشت ها را تحويل اين دست افراد داده باشند يا اين که دام در محل هاي غير بهداشتي و غير مجاز ذبح و راهي بازار عرضه شده باشد. در هر دو صورت شبکه دامپزشکي متولي شناسايي و برخورد با متخلفان بهداشتي است. ظاهرا اين اقدام هميشه تکرار مي شود و برخوردي هم با اين مورد عيني و مصداقي نشده است.

کشتارگاهي که تخلف مي کند

در همين زمينه نيز يکي ديگر از شهروندخبرنگاران، ويدئويي براي ما ارسال کرده که در آن يکي از کشتارگاه هاي مرغ گوشتي، مواد پروتئيني را در خودروهاي سواري و وانت بدون يخچال، بارگيري و راهي بازار عرضه مي کند. اين شهروند مدعي شده که نماينده بهداشت و شبکه دامپزشکي در کشتارگاه ها مستقر و موظف هستند روي فعاليت هاي مربوطه نظارت کنند.

 
 
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۷
0
0
هر کی گفته موضوع صحت نداره ....... گفته
من مسئول فنی یکی از معتبرترین و بزرگترین قطعه بندی های ......... بودم به کرات این موضوع اتفاق افتاد خیلی جنگیدم ولی با اولین گزارشم به شبکه دامپزشکی در این خصوص به جای برخورد با کارفرما من اخراج شدم
ناشناس
|
United States of America
|
۰۰:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۸
0
0
اوضاع وانتهای یخچالدار مشابه همین پراید است.هیچکدام از یخچال استفاده نمی کنند.فقط خودروهای حامل منجمد بعلت ترموگراف مجبورند با یخچال روشن بروند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۸
0
0
تا وقتی که ماده 19 اجرا نشود همین است واجرا نخواهد شد چون منافع کارمندان دامپزشکی در عدم اجرای ماده 19 است - کارمندان دامپزشکی اکثرا ................................
نظر شما
ادامه