کد خبر: ۳۵۲۱۳
تعداد نظرات: ۲ نظر


«دکتر ابوالحسن کدیور» عضو هیأت علمی دانشکده دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج همه وسایل مربوط به دامپزشکی خود را به دانشکده دامپزشکی این دانشگاه اهدا کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از آنا، دانشکده دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج از سال ۱۳۶۴ با رشته کاردانی دامپزشکی آغاز به کار کرد و دکتر کدیور همکاری خود با واحد کرج را به عنوان مسئول آموزش در این دانشکده آغاز کرد و در سال ۱۳۶۷ با راه‌اندازی رشته دکتری دامپزشکی در این دانشگاه، به عنوان رئیس دانشکده دامپزشکی به کار خود ادامه داد.

وی تاکنون دو بار ریاست دانشکده دامپزشکی این دانشگاه را بر عهده گرفته است و در سال‌های ۱۳۸۱ الی ۱۳۸۳ به سمت معاونت دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج به ادامه فعالیت پرداخت. کدیور در سال های ۱۳۸۴ تا ۱۳۹۲ مدیریت گروه تغذیه و اصلاح نژاد دام در دانشکده دامپزشکی واحد کرج را بر عهده داشت و اکنون نیز به عنوان استاد مدعو در این دانشکده مشغول به همکاری است.

این عضو هیأت علمی دانشکده دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج در سال ۱۳۱۶ در کرمانشاه متولد و تحصیلات ابتدایی و متوسطه را در شهرستان مزبور به پایان رسانده و در سال ۱۳۳۵ برای تحصیلات دکتری دامپزشکی وارد دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران و در سال ۱۳۴۲ موفق به دریافت دکتری دامپزشکی شد. در سال ۱۳۴۲ به استخدام رسمی سازمان دامپزشکی وزارت کشاورزی درآمد و به عنوان رئیس دامپزشکی شهرستان‌های کرمانشاه و ایلام خدمت کرد و سپس به سمت رئیس دانشکده دامپزشکی استان کرمانشاه (مدیر کل شبکه امروز) انتخاب شد.

وی در سال ۱۳۵۶ در قالب یک بورس تحصیلی اهدایی از فائو (FAO) به کشور سوئد رفت و یک سال بعد در سال ۱۳۵۷ به دریافت دیپلم تخصصی تولید مثل دامی نائل شد.

کدیور در سال ۱۳۵۱ به سمت رئیس مرکز اصلاح نژاد و بهبود شیر کشور منصوب شد و تا سال ۱۳۷۴ که بازنشسته شد در آن مرکز انجام وظیفه و تحولات عظیمی را در روند تلقیح مصنوعی کشور ایجاد کرد.

وی در قالب همکاری‌های FAO و سازمان دامپزشکی کشور در دوره‌های کوتاه مدت میکروب‌شناسی، پاتولوژی، بیماری‌های طیور و مدیریت گاوهای شیری شرکت و در اجرای توسعه عملیات تلقیح مصنوعی و اصلاح ژن بیش از ۷۷ مرتبه به عنوان نماینده وزارت کشاورزی و جهاد سازندگی به کشورهای هلند، آلمان، سوئد، دانمارک و کانادا مسافرت کرده و با طی دوره‌های کوتاه مدت در انتخاب اسپرم و مواد نطفه‌های مورد نیاز مشارکت مؤثر داشته است.

از فعالیت‌های پژوهشی او می‌توان شرکت در دفاع ۶۰ پایان‌نامه دانشجویی، نگارش مقاله تحقیقی (Histamin-producing bacteria isolated from frozen long tail tuna(tunnus tonnoh)کتاب مدیریت تلقیح مصنوعی و کتاب مدیریت نوین پرورش گوساله را نام برد.



انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۵
0
1
انسان شریف و تاثیر گذار در طب دام بزرگ کشور
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۶
0
0
آررزوی سلامتی و شادمانی برای استاد دکتر کدیور
و همه اساتید دانشکده ی کرج
یاد روزگار دانشجویی بخیر
15 سال پیش ...
نظر شما
ادامه