کد خبر: ۳۵۱۸۴
 

مستندی با عنوان «کدی» که درباره زندگی گربه‌ها در شهر استانبول است، در چندین بازار بزرگ سینمای جهان به نمایش درمی‌آید .

به گزارش حکیم مهر به نقل از مهر، فیلمی مستند درباره گربه‌های استانبول که از زندگی راحتی در خیابان‌های این شهر  برخوردار هستند و مردم هم رابطه خوبی با آنها دارند در نقاط مختلف جهان دیده می‌شود.

این فیلم پیش از این در آمریکا به نمایش درآمده و ۲.۵ میلیون دلار فروش کرده است و سومین فیلم پرفروش مستند خارجی در این کشور شده است.

منتقدان آمریکایی از این فیلم به عنوان فیلمی مستند با کیفیتی جادویی یاد کرده‌اند.

اکنون این مستند موفق شده تا برای نمایش در ژاپن، برینانیا و ایرلند، استرالیا، بنلوکس، لهستان، کره جنوبی، سنگاپور، تایلند، تایوان، برزیل، استونی، کشورهای بالتیک، سوئد، اسپانیا و آرژانتین قرارداد ببندد.

بسیاری از کشورها قرارداد تماشای این فیلم را از طریق یوتیوپ نیز خریداری کرده‌اند.

سازندگان «کدی» در این فیلم نشان می‌دهند استانبول خانه گربه‌هاست و انواع گربه از گربه آنقوره تا نروژی و از گربه جنگلی تا گربه‌های نارنجی، خاکستری، سیاه و سفید را می‌توان در این شهر دید که آزادانه و راحت زندگی می‌کنند. این فیلم زندگی گربه‌ها بدون مزاحمت انسان را نشان می‌دهد که چه در ساختمان‌های متروک و چه در انجمن‌های حمایت از حیوانات، به زندگی خود ادامه می‌دهند.

در این فیلم نشان داده می‌شود که هر کسی که در استانبول زندگی می‌کند، یا در این شهر بزرگ شده یا حتی گذرش به این شهر افتاده، می‌تواند قصه‌های از گربه‌ها داشته باشد. شاید برخی از آنها بترسند، شاید برخی با آنها شاد شوند و شاید برخی بی‌تفاوت از کنار آنها رد شوند، اما آنچه مسلم است، گربه‌ها مثل انسان‌ها در این شهر آزادانه و بدون مزاحمت زندگی می‌کنند. 

در واقع گربه‌های خیابانی بخشی از فرهنگ مردم استانبول هستند و باراک اوباما در بازدیدش از استانبول در کنار مسجد صوفیه توقف کرد تا گربه‌های مشهور این منطقه تماشایی را ببیند.

در این فیلم می‌توان گربه‌ها را همه جا دید: در رستوران، در کتابفروشی و حتی در مساجد.

گفته می‌شود گربه‌ها بخشی از هویت استانبول هستند و در کنار تنگه بسفر، چای و رستوران‌های سرو ماهی، مردم شهر به وجود آنها افتخار می‌کنند.

 
نظر شما
ادامه