کد خبر: ۳۵۱۷۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
 

رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: ایران از نظر بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان جزو کشورهای پاک دنیاست که این موضوع به تائید سازمان جهانی بهداشت دام رسیده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از تسنیم، «دکتر مهدی خلج» عصر امروز در نشستی با استاندار اردبیل اظهار داشت: ایران از نظر بیماری آنفلوانزای مرغی جزو کشورهای پاک دنیاست که به تائید سازمان جهانی بهداشت دام هم رسیده است و خوشبختانه هم‌اکنون ممنوعیت صادرات رفع شده و تولیدکنندگان و تجار ایرانی می‌توانند براساس مقررات بین‌المللی فرآورده‌های خود را به سایر کشورها صادر کنند.

وی افزود: با اعلام پاکی ایران از بیماری آنفلوآنزای پرندگان توسط سازمان OIE ، ادارات گوشت مرغ و فرآورده‌های دامی ایران با قدرت بیشتر از سرگرفته می‌شود که امیدواریم از این طریق بتوانیم بخش صادرات مرغی را بیش از پیش توسعه داده و به تمامی اهداف مورد نظر در رابطه با تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دست یابیم.

 رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: سالانه کشتار 760 میلیون قطعه طیور در کشتارگاه‌های صنعتی در کشور نظارت می‌شود که سال گذشته حدود هفت میلیون و 300 هزار قطعه به دلیل عدم برخورداری از بهداشت ضبط شده و نظارت بر کشتارگاه‌های صنعتی دام سبک نیز از 9 میلیون و 670 هزار راس در سال 92 به 12 میلیون و 505 هزار راس در سال 95 افرایش یافته است.

 استاندار اردبیل نیز در این نشست با اشاره به سهم قابل توجه استان اردبیل در پرورش دام سبک و سنگین کشور گفت: ضرورت دارد صنایع تبدیلی تکمیلی از جمله کارخانه‌های فرآوری محصولات گوشتی، چرم‌سازی و بسته‌بندی در استان ایجاد شود که این موضوع می‌تواند نقش عمده‌ای در تولید و اشتغال استان ایفا کند.

 «دکتر مجید خدابخش» افزود: چرم تولیدی استان ظرفیت بزرگی برای اشتغال استان است که باید از این ظرفیت بسیار قابل توجه در این زمینه به خوبی استفاده شود تا بتوانیم از این طریق به تمامی اهداف مورد نظر در راستای پیشرفت اقتصادی استان دست یابیم و مشکلات موجود را با استفاده از این ظرفیت‌ها برطرف کنیم.

وی تصریح کرد: با توجه به پرورش میلیون‌ها راس دام و طیور در استان اردبیل با هدف تامین نیاز دارویی استان و صادرات، صنایع تولید داروهای دامپزشکی با حمایت سازمان دامپزشکی کشور در استان ایجاد می‌شود.

 استاندار اردبیل گفت: تولید مرغ گوشتی استان مازاد بر نیاز استان است اما پاسخگوی تقاضای بازار کشور روسیه نیست که هم‌اکنون با احداث کشتارگاه صنعتی استان صنعت مرغداری استان اردبیل وارد فاز صادرات شده است که امیدواریم این موضوعی شروعی برای رسیدن به موفقیت‌ها و توسعه‌ها باشد.

 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۲
0
0
............. هم حضور دارند!
نظر شما
ادامه