کد خبر: ۳۴۹۳۶



مدیرکل اداره دامپزشکی قزوین با اشاره به اینکه عرضه‌ شیر فله به جهت تقاضا در استان وجود دارد گفت: در تلاش هستیم تا با فرهنگ‌سازی، فضاسازی و مصاحبه بتوانیم مسئله را یک‌بار برای همیشه حل کنیم.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «دکتر بهمن نقیبی» اظهار کرد: فروش شیر فله و اقداماتی که سالیان سال در حال انجام شدن است در حال حاضر نمی‌توان به‌صورت ضربتی با آن‌ها برخورد کرد به جهت آن‌که تبعات خاصی می‌تواند داشته باشد.

وی افزود: در اداره کل دامپزشکی تلاش کردیم تا اطلاع‌رسانی در راستای فرهنگ‌سازی موضوع صورت گیرد و سپس با کاهش خرید مردم تعداد مراکز عرضه شیر فله نیز کاهش پیدا کند تا در این صورت راحت‌تر بتوانیم با فروش آن برخورد کنیم.

نقیبی خاطرنشان کرد: در طی این مدت با دانشگاه علوم پزشکی جلسات متعددی برگزار شد و واحدهایی شناسایی و تائید شدند اما این در حالی است که توقف عرضه‌ شیر فله به جهت آنکه هنوز تقاضا وجود دارد امکان‌پذیر نیست و تنها با فرهنگ‌سازی می‌توان مصرف آن را در جامعه کاهش داد.

وی با اشاره به اینکه اقدام مشترکی بین دانشگاه علوم پزشکی و دامپزشکی انجام‌شده است گفت: هیچ‌یک از کسانی که اقدام به عرضه‌ و فروش شیر و لبنیات فله می‌کنند مجوزی برای این کار ندارند و تنها توسط دانشگاه علوم پزشکی به بعضی از ماست‌بندی‌هایی که دارای شرایط خاص هستند مجوز داده‌شده است.

نقیبی تصریح کرد: با توجه به اینکه در تلاش هستیم تا اقداماتی را انجام دهیم که برگشت‌ناپذیر باشد و به طرفی حرکت کنیم که اگر تعطیلی صورت گرفت دیگر باعرضه‌ شیر فله در شهر مواجه نباشیم، اقدامات با تأمل و کندی صورت می‌گیرد تا اثرگذاری بیشتری داشته باشد.

مدیرکل اداره دامپزشکی قزوین اضافه کرد: در ارتباط با فرآورده‌های خام دامی نظارت از طریق اداره کل دامپزشکی صورت می‌گیرد اما این در حالی است که در ارتباط با بحث مجوزهای ماست‌بندی‌ها حوزه‌ وظایف از دامپزشکی به دانشگاه علوم پزشکی ارائه خواهد شد.

وی تأکید کرد: تأکید مسلم بر این است که دامپزشکی به دنبال این است که بتواند فرهنگ‌سازی کند و هم پای کشور در جهت کاهش استفاده و عرضه‌ شیر فله گام بردارد که در این راستا تاکنون پیشرفت‌های خوبی در این حوزه صورت گرفته است.

مدیرکل اداره دامپزشکی قزوین در پایان گفت: تعداد زیادی از این مراکز شناسایی و تعدادی تذکرات نیز داده‌شده است که با برنامه‌ریزی و تلاش به‌صورت آرام خواهیم توانست به کمترین میزان برسانیم.

 
 
نظر شما
ادامه