کد خبر: ۳۴۸۹
تعداد نظرات: ۴ نظر

حکیم مهر -  در حالی حجم قابل توجهی عسل به سفارش یکی از شرکتهای دولتی از کشور چین وارد ایران شده است که هنوز مشخص نیست کاربرد آن تحت عنوان عسل دارویی چیست!

مدیرعامل اتحادیه پرورش دهندگان زنبور عسل با اعلام این مطلب گفت: حجم قابل توجهی عسل از کشور چین به قیمت کمتر از یک دلار در هر کیلوگرم در تانکرهای بزرگ وارد کشور می شود. این در حالیست که هنوز مورد مصرف آن مشخص نیست.

عفت رییسی سرحدی افزود: در حالی که روی عسلهای وارداتی که به ثبت سفارش یکی از سازمانهای دولتی وارد شده است، برچسب عسل دارویی زده شده که هنوز برای این اتحادیه به عنوان تنها تشکل ثبت شده تولید عسل و پرورش زنبور عسل، عسل دارویی شناخته شده نیست.

وی خاطرنشان کرد: این اتحادیه تلاش کرده است با ارسال عسل وارداتی مذکور و آنالیز آن، فهرستی از مواد تشکیل دهنده و چگونگی تولید ارایه دهد. اما به علت ثبت سفارش از سوی سازمانهای دولتی، هیچ کدام از آزمایشگاههای معتبر جرات چنین کاری را ندارند.

رییسی سرحدی ادامه داد: از آنجا که عسل وارداتی طبق برچسب زده شده برای مصارف صنعتی وارد شده، باید نظارت دقیقی بر عرضه آن صورت گیرد. اما به وفور و آسانی در بازار یافت شده و هیچ تفاوتی در نحوه عرضه با عسل خوراکی ندارد.

عسل در لیست کالاهای وارداتی ممنوعه وجود ندارد

وی تصریح کرد: به رغم کاهش تولید عسل در طول سالهای گذشته، ذخیره عسل به اندازه کافی در کشور وجود دارد و هیچ بهانه ای برای واردات نیست.

مدیرعامل اتحادیه پرورش دهندگان زنبور عسل با انتقاد از نبود عسل در لیست ارایه شده وزیر جهاد کشاورزی، یادآور شد: هرچند عسل در 49 قلم لیست کالاهای ممنوعه اعلام شده وزارت جهاد کشاورزی قرار ندارد، اما انتظار می رود با تاکید شخص وزیر جهاد کشاورزی و معاون اول ریاست جمهوری واردات عسل نیز به کشور با محدودیت رو به رو شود.

رییسی سرحدی تاکید کرد: اقدام وزیر جهاد کشاورزی برای ممنوعیت واردات محصولات کشاورزی در راستای اجرای ماده 16 قانون افزایش بهره وری صورت گرفته که می تواند به تجهیز زیرساختها و تقویت تولید کشور در مقابل فرار سرمایه تعبیر شود.

وی اظهار امیدواری کرد: وزیر جهاد کشاورزی در لیست اصلاحی خود، عسل را نیز جزو محصولاتی قرار دهد که واردات آن به کشور با ممنوعیت رو به رو شده است.

انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
م
|
-
|
۰۶:۲۹ - ۱۳۸۹/۰۶/۲۴
0
0
بابا ................. كجاي كاري
دکتر رستم زاده
|
-
|
۱۲:۱۶ - ۱۳۸۹/۰۶/۲۴
0
0
با درود و سپاس از اطلاع رسانی شما
در صورتی که نوع و شکل بسته بندی این عسلهای وارداتی نیز اطلاع رسانی شود طبیعتا مصرف کنندگان در تهیه آن بیشتر دقت خواهند کرد.
اسد
|
-
|
۱۴:۳۸ - ۱۳۸۹/۰۶/۲۷
0
0
ای بابا!!
ببینید همین کارها را می کنید که باعث بشید آخرش آخر آخرش که شد، چین هم مارا ..... کند!!!
مگه بده به جاییکه بخواد شما برید ماه، عسل، یا اینکه برید ماه عسل یا اینجور چیزا!!! اونها عسل بی زبون را که می دونید زن بورررر به چه زحمتی تولیدش می کنه، .... بگیرن و واسمون بفرستن؟؟؟
فرشته
|
-
|
۰۱:۰۲ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۴
0
0
آنالیز شده با پس ماند آب نساجی و مواد صنعتی عسل درست کردن مثل باقلوا
نظر شما
ادامه