کد خبر: ۳۴۷۵۱
 

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: پارسال 18 هزار و 143 قطعه لاشه طیور با 343 هزار و 754 کیلوگرم وزن ضبط شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان زنجان، «دکتر محمدرشید کرمی» اظهار کرد: پارسال 13 میلیون و 673 هزار و 68 قطعه طیور در کشتارگاه‌های استان زنجان کشتار شد و از این میزان 27 میلیون و 964 هزار و 697 کیلوگرم وزن لاشه‌های سالم بود که به لحاظ بهداشتی و بیماری بدون مشکل روانه بازار مصرف شدند.

این مسئول با اشاره به اینکه تعداد اندام‌های ضبطی از طیور کشتار شده در طول پارسال به یک میلیون و 645 هزار و 495 مورد می‌رسد، ادامه داد: هر کدام از کشتارگاه‌های استان با وجود یک دامپزشک، یک کاردان دامپزشک از بخش خصوصی، یک ناظر شرعی و یک دامپزشک از بخش دولتی فعالیت می‌کنند که قبل از کشتار، حین کشتار و بعد از کشتار بر این عملیات نظارت ویژه دارند.

وی افزود: مصرف‌کنندگان هنگام خرید مرغ از مراکز عرضه مجاز نیز باید مرغ‌های بسته‌بندی شده‌ای که دارای تاریخ انقضا، تولید و کنترل هستند، تهیه کنند؛ در واقع مسئولیت اصلی با مصرف‌کنندگان است.

کرمی یادآور شد: همشهریان در صورت مشاهده هرگونه تخلف غیربهداشتی و یا عرضه فرآورده‌های خام دامی غیرمجاز، مراتب را جهت بررسی با شماره تلفن 1512 به اداره‌های دامپزشکی استان زنجان اطلاع دهند.

استان زنجان دارای دو کشتارگاه دام و چهار کشتارگاه طیور است.
 
 
نظر شما
ادامه