کد خبر: ۳۴۷۰۱
تعداد نظرات: ۴ نظر
مدیرکل دفتر قرنطینه و امنیت زیستی سازمان دامپزشکی کشور:
«دکتر مسعود محمدیان» افزود: مراحل ورود گوشت به ایران آنقدر سختگیرانه است که واردات هرگونه گوشت فاسد یا آلوده از برزیل به ایران امکان ندارد ...
 

حکیم مهر - مدیرکل دفتر قرنطینه سازمان دامپزشکی واردات هرگونه گوشت فاسد یا آلوده از برزیل به ایران را رد کرده و گفت: مراحل ورود گوشت به ایران آنقدر سختگیرانه است که چنین چیزی امکان ندارد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، موضوع صادرات گوشت‌های فاسد و آلوده از برزیل به کشورهای مقصد طی دو هفته اخیر در رسانه‌ها جریان‌ساز شده است. حجتی وزیر جهاد کشاورزی 15 فروردین در نشست خود با خبرنگاران موضوع ورود گوشت‌های فاسد از برزیل به ایران را تکذیب کرده و به شدت بر کنترل گوشت‌هایی که از برزیل به ایران ارسال می‌شود تاکید کرد، اما همچنان برخی رسانه‌ها به استناد اخبار رسانه‌های برزیلی بر این موضوع تاکید دارند. در حالی که نمی‌توان بر این موضوع تکیه کرد چرا که رسانه‌های برزیل اعلام کرده‌اند هنوز مشخص نیست این گوشت‌های فاسد و آلوده به چه کشورهایی ارسال شده است.

«دکتر مسعود محمدیان» مدیرکل دفتر قرنطینه و امنیت زیستی سازمان دامپزشکی کشور در مورد نحوه نظارت بر روند واردات گوشت از کشورهای مختلف از جمله برزیل به ایران گفت: وقتی قرار است از کشوری به ایران گوشت وارد شود مطالعات کتابخانه‌‌ای بیماری‌های دامی و بیماری‌های مشترک بین دام و انسان کشور و همچنین سیستم دامپزشکی کشور مبدا را بررسی می‌کنیم و سپس اجازه صدور مجوز برای واردات گوشت از آن کشور صادر می‌شود.

مهر تایید بر امکان واردات گوشت از 21 کشور

وی تصریح کرد: طبق مطالعاتی که انجام داده‌ایم امکان واردات گوشت منجمد و گوشت گوساله از 21 کشور وجود دارد که تاکنون برای 11 کشور مجوز صادر شده است.

مراحل سختگیرانه بازرسی بهداشتی ایران برای واردات گوشت

مدیرکل دفتر قرنطینه و امنیت زیستی سازمان دامپزشکی کشور خاطرنشان کرد: پس از تایید اولیه، کارشناسان سازمان دامپزشکی برای نخستین بار به کشور مبدا برای بررسی سیستم تولید گوشت و وضعیت دامپزشکی آن کشور اعزام می‌شوند تا گزارش میدانی به کمیسیون واردات سازمان دامپزشکی برای تصمیم‌گیری ارائه کنند.

محمدیان ادامه داد: پس از آن الزامات بهداشتی،‌ تدوین و برای سازمان دامپزشکی کشور مبدا ارسال می‌شود. مضاف بر آنکه پس از ازسرگیری واردات از کشورهای مختلف، ایران علاوه بر ناظر شرعی بر ذبح و بازرس بهداشتی دولتی از سوی ایران برای نظارت بر فعالیت‌های کشتارگاه‌های کشور مبدا، تیم سرپرستی نیز بر روند فعالیت کشتارگاه‌هایی که برای ایران گوشت تهیه و ارسال می‌کنند فعال است.

به گفته این مسئول در سازمان دامپزشکی کشور با وجود نظارت در کشور تولیدکننده گوشت، قبل از ورود محموله به ایران مجدداً در بندر و هنگام تخلیه محموله آزمایشات سلامت دوباره انجام می‌شود تا مشکلی از جهت کیفیت و سلامت گوشت وجود نداشته باشد.

نقص در تونل انجماد باعث فسخ قرارداد با کشتارگاه برزیلی شد

محمدیان واردات هرگونه گوشت فاسد یا آلوده از برزیل به ایران را رد کرده و گفت: مراحل ورود گوشت به ایران آنقدر سختگیرانه است که چنین چیزی امکان ندارد و حتی یکی دو ماه گذشته به دلیل وجود نواقصی در تونل انجماد یکی از کشتارگاه‌های برزیل که برای ایران گوشت تهیه می‌کرد، آن کشتارگاه را تعطیل اعلام کردیم.

مدیرکل دفتر قرنطینه سازمان دامپزشکی گفت: در حال حاضر مجوز واردات گوشت از کشورهایی همچون برزیل، نیکاراگوئه، دانمارک، هند، پاکستان، ارمنستان، گرجستان، قرقیزستان، مغولستان،‌ قزاقستان و روسیه برای ایران صادر شده است.

وی اضافه کرد: پروتکل‌ها و الزامات بهداشتی خود را برای کشورهایی همچون آلمان، ایتالیا و فرانسه که منعی برای صادرات گوشت به ایران از نظر بهداشتی ندارند ارسال کرده‌ایم که تاکنون متقاضی برای واردات از این کشورها مراجعه نکرده است.

به گزارش فارس، سالانه 900 هزار تن گوشت قرمز در کشور مصرف می شود که 90 درصد آن از منابع داخلی تامین می‌شود و برزیل از جمله کشورهایی است که ایران گوشت منجمد برای تنظیم بازار خود را از این کشور وارد می کند.
 
 
 
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۶
0
0
"به دلیل وجود نواقصی در تونل انجماد یکی از کشتارگاه‌های برزیل که برای ایران گوشت تهیه می‌کرد، آن کشتارگاه را تعطیل اعلام کردیم "

شما چکار ه هستید که کشتارگاه کشور دیگر را تعطیل کنید اگر خیلی کاری هستید کشتارگاههای خودتان را تعطیل کنید نهایت می توانید تولید برای ایران را متوقف کنید
علی
|
United States of America
|
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۶
0
0
اقای دکتر یک دلیل قانع کننده بیاورید که چرا کارشناسآن بازرس گوشت سازمان دامپزشکی را اعزام نمی کنید وانحصارا فقط دکتری را می فرستید بنده کارشناس ارشد بهداشت وبازرسی گوشت هستم با بیست سال سابقه لطفا پاسخ دهید
همکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۷
0
0
با سلام منظور از تعطیلی ، تولید در آن کشتارگاه برای ایران تعطیل شده نه تعطیلی خود کشتارگاه.
حقگو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۸
0
0
متاسفانه گزارش حدود 400 صفحه ای پلیس برزیل در مورد وضعیت نامناسب کشتارگاههای این کشور با اظهارات ...... جناب دکتر محمدیان اختلاف دارد. این گزار ش در سایتهای اینترنتی قابل دسترسی است و نسخه ای از آن رسما به امور بینالملل سازمان دامپزشکی تحویل شده است. در حال حاضر حدود 21 کشتارگاه تعطیل هستند و اتحادیه اروپا کلا خرید از برزیل را متوقف کرده است. ولی لابی وارد کنندگان گوشت قدرتمند است و مسئولین ذیربط در سازمان دامپزشکی توان یا جرات ایستادگی را ندارند. مصاحبه وزیر دلالت بر این دارد که از سه ماه پیش سازمان دامپزشکی درجریان مشکلات بوده ولی هیچ واکنشی نشان نداده است.
نظر شما
ادامه