کد خبر: ۳۴۶۶۸



رئیس اداره دامپزشکی شوشتر از برخورد قضایی با متخلفین کشتار دام در جاده‌ها خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از اداره کل دامپزشکی استان خوزستان، «دکتر احمدعلی معینی» گفت: با شیوع پدیده غیربهداشتی و غیرمجاز کشتار دام در جاده‌ها خصوصاً جاده شوشتر – مسجدسلیمان طی جلسات شورای سلامت و شورای تأمین شهرستان تشدید برخورد با عوامل مخل امنیت بهداشتی جامعه در دستور کار قرار گرفت و طی بازدیدهای میدانی متعدد و همکاری و مساعدت نیروی انتظامی ابزار و وسایل کشتار غیرمجاز دام و خودروهای آنان توقیف و روانه پارکینگ شد.

دکتر معینی افزود: دادخواست قضایی علیه قانون‌شکنان تنظیم و به دستگاه قضا ارسال شد که در یک مورد از طرف شعبه مربوطه به پرداخت مبلغ ۱۳ میلیون تومان جریمه محکوم شدند.

وی ادامه داد: کشتار دام تنها در کشتارگاه ها مجاز است و با هرگونه کشتار غیرمجاز دام در حاشیه جاده‌های برون شهری برخورد جدی می‌شود.

رئیس اداره دامپزشکی شوشتر افزود: نظارت و بازرسی تنها در کشتارگاه‌ها انجام می‌شود و در کشتار دام خارج از کشتارگاه موازین بهداشتی رعایت نمی‌شود.

وی اظهارکرد: خطر انتقال بیماری‌های خطرناک و کشنده، مصرف‌کنندگان گوشت این لاشه‌های غیر‌مجاز را تهدید می‌کند.

این مقام مسئول از مردم درخواست کرد جهت حفظ سلامت خود و خانواده از خرید هرگونه مواد پروتئینی فسادپذیر خصوصاً گوشت از عوامل غیرمجاز کشتار دام در جاده‌ها خودداری کنند و صرفاً از اماکن عرضه مجاز و با دقت نظر در مهر و برچسب دامپزشکی گوشت تهیه کنند.

 
 
نظر شما
ادامه