کد خبر: ۳۴۶۶۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
معاون سازمان مدیریت بحران کشور:
«مرتضي اکبرپور» افزود: در مقايسه با کشورهای دنيا به مرحله بحران نرسيده‌ايم و اين ويروس در کشورهای ديگر بيشتر شيوع پيدا کرده است ...


حکیم مهر - معاون امور آمادگي و مقابله سازمان مديريت بحران کشور آخرين وضعيت شيوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در کشور را تشريح کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایلنا، «مرتضي اکبرپور» در مورد آخرين وضعيت شيوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در کشور گفت: براساس آماري که سازمان دامپزشکي کشور تهيه و در اختيار سازمان مديريت بحران قرار داده است، شيب شيوع آنفلوانزا به طور نامحسوس افزايش داشته به طوري که کانون‌هاي آلوده نيز با يکي دو درصد افزايش همراه بوده است، ولي وضعيت کاملا تحت کنترل است.

وي افزود: در مجموع کانون‌هاي آلوده رو به افزايش بودند. ستادهاي تشکيل شده در استانها ۲۴ ساعته در حال رصد وضعيت هستند و از مرغداري‌ها راستي آزمايي مي‌کنند. اين موضوع به دليل آنکه با منافع مرغداري‌ها عجين است، بحث پيچيده‌اي دارد و المان‌هاي فراواني در آن دخيل است و همين موضوع کار را سخت مي‌کند.

اکبر پور گفت: در همه کشور شيوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان را نداريم، ولي ده استان دچار اين معضل‌اند که به ترتيب اصفهان داراي بيشترين کانون بيماري و پس از آن چهارمحال و بختياري، گيلان، قم، تهران، مرکزي، خراسان رضوي، مازندران، کهگيلويه و بويراحمد و آذربايجان غربي و قزوين هستند.

وي در پاسخ به اينکه آيا با شروع فصل گرم سال کانون‌هاي بيماري بيشتر مي‌شود، گفت: خير، اين ويروس در فصل‌هاي سرد سال بيشتر احتمال شيوع دارد و در سال‌هاي گرم کنترل و پيشگيري از آن بيشتر است.

اکبر پور گفت: در حال رصد، کنترل و تجهيز امکانات مورد نياز آزمايشگاهي به منظور مقابله با اين بيماري هستيم. بعضي استان‌ها اعتبار براي مقابله با اين بيماري درخواست کردند که در حال تامين اعتباريم. استانداران را براي کمک به اين معضل همسو کرديم و ستادهاي بحران درباره اين موضوع به طور مستمر در اين استانها تشکيل مي‌شود.

وي با تاکيد بر اینکه با کانون‌هاي بيماري به محض شناسايي برخورد مي‌شود، گفت: هدف ستاد حمايت همه جانبه براي ريشه‌کن کردن اين بيماري است. در مقايسه با کشورهاي دنيا به مرحله بحران نرسيده‌ايم و اين ويروس در کشورهاي ديگر بيشتر شيوع پيدا کرده است.

اکبرپور خاطرنشان کرد: وضعيت آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در ايران کاملا کنترل شده و در حال مديريت است و به دليل آنکه به موقع با آن برخورد شده است، مي‌توانيم آن را ريشه‌کن کنيم.

اکبر پور در پايان تاکيد کرد: همکاري واحدهاي صنعتي و مرغداري‌ها در ريشه‌کن کردن اين بيماري بسيار مهم است، از همين رو اصولي که سازمان دامپزشکي اعلام کرده را رعايت کنند و در صورت رعايت شدن اين اصول اين بيماري خيلي سريعتر ريشه‌کن مي‌شود. در حال حاضر در تعدادي از کانون‌هاي بيماري شرايطي پديد آمده که مرغ قبل از ابتلا به بيماري و تاييد سلامتي آن سريعا به بازارهاي مصرف برسد.


 
 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۰
0
0
تا نزدیک انتخابات مهار خواهد شد و یک برگه هم دست مرغداران و روستاییان خواهند داد که بعد از انتخابات سوبله غرامت بگیرند
ناشناس
|
Germany
|
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۳
0
0
شیب؟!!!
نظر شما
ادامه