کد خبر: ۳۴۶۲۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
 

وزارت کشاورزی برزیل، طی بیانیه‌ای اعلام کرد که سه شرکت تولیدکننده گوشت این کشور که به واسطه تحقیقات به عمل آمده از ادامه فعالیت منع شده بودند، می‌توانند دوباره صادرات خود را آغاز کنند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایانا، با قرار گرفتن ۲۱ شرکت گوشت در لیست سیاه، بعد از تحقیقات به عمل آمده توسط پلیس فدرال، نگرانی‌ها درباره کیفیت و سلامت گوشت‌های مصرفی در داخل و خارج برزیل افزایش یافته است. به هر ترتیب از شش کارخانه‌ای که صادرات آنها توسط مقامات دولتی به حالت تعلیق درآمده بود، سه کارخانه بعد از بازرسی‌های دقیق و فقدان تخلف در آنها مجاز شدند که صادرات را از سر بگیرند. شرکت‌هایی که از این اطلاعیه سود بردند شامل Frigosantos ، Breyer & Cia  و Argus هستند که از روز دوشنبه همین هفته فعالیت‌شان مجاز اعلام شد.

به هر حال هنوز ۱۸ شرکت، پایان ممیزی برای تعیین تکلیف در مورد از سرگیری فعالیت یا صادرات محصولات خود را انتظار می‌کشند. از ۱۷ مارس سال جاری نتایج تحقیقات پلیس فدرال و بازرسان بهداشت باعث شد که خریداران بزرگی مانند چین و هنگ‌کنگ، به صورت موقت، واردات گوشت از برزیل را ممنوع کنند. البته اکنون هر دو کشور بعد از حصول اطمینان از سلامت محصولات پروتئینی برزیل، به واسطه تضمین رئیس جمهور آن، واردات را از سر گرفته‌اند.

هرچند هنوز تحقیقات در مورد شرکت‌های کوچک و بزرگی مانند BRF و GBS ادامه دارد، اما هر دوی این کارخانه‌ها اتهامات وارده را تکذیب می‌کنند.

بررسی‌های وزارت تجارت برزیل نشان می‌دهد صادرات گوشت تازه گاو از این کشور، در ماه مارس (اسفند ۹۵)، طی یک سال گذشته دو درصد کاهش داشته است، در حالی که به گفته مقامات دولتی برزیل، این موضوع ربطی به رسوایی به وجود آمده ندارد.

منبع: رویترز
 
 
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۷
1
0
بخورید نوشششششششششششششششش
نظر شما
ادامه