کد خبر: ۳۴۵۵۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
 

بیش از یک تن تلفاتِ مرغ رها شده در اراضی روستای حصار خروان واقع در شهرستان البرز، معدوم و ضدعفونی گردید.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان قزوین، رئیس اداره‌ دامپزشکی شهرستان البرز گفت: بر اساس گزارش های رسیده مبنی بر تخلیه غیرمجاز تلفات طیور، سریعاً اکیپی از کارشناسان دامپزشکی به محل تخلیه طیور تلف شده اعزام و مشاهده شد که در حدود یک تن تلفات طیور به صورت غیرقانونی در محلی که نزدیک منطقه مسکونی بوده، تخلیه شده است.

«دکتر علی آقاجان‌نیا معلم» افزود: کارشناسان اداره دامپزشکی شهرستان البرز با هدف پیشگیری از شیوع بیماریهای طیور و جلوگیری از آلودگیهای ثانویه با همکاری دهیاری روستای حصار خروان، اقدام به معدوم سازی تلفات کرده و سپس منطقه را ضدعفونی کردند.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان البرز گفت: خوشبختانه با توجه به پایش‌ و نمونه برداری تصادفی از واحدهای پرورش طیور، در حال حاضر آلودگی‌ به بیماری‌های فوق حاد تنفسی پرندگان در شهرستان وجود ندارد.

دکتر معلم در پایان تصریح کرد: علی‌رغم معدوم‌سازی صورت گرفته، اداره‌ی دامپزشکی شهرستان البرز، موضوع را پیگیری خواهد کرد تا افراد خاطی را شناسایی و به مراجع قضایی معرفی کند.
 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۱
0
0
اگر جوجه نباشد بلاشک بخاطر انفلوانزا تلف شده اند.تا جایی که اطلاع داریم مرغداران بیماریهای تنفسی و گوارشی و نیوکاسلی و غیره را به راحتی به کشتارگاه منتقل می کنند و اتفاقی نیفتاده و نخواهد افتاد.
نظر شما
ادامه