کد خبر: ۳۴۵۵۲
تعداد نظرات: ۶ نظر
ضرورت اعتماد به رسانه‌های تخصصی در مدیریت بحران:
یکی از پیش‌شرط های اساسی مدیریت بحران و برون‌رفت از تبعات روانی آن، عکس‌العمل به‌هنگام مدیر مجموعه در پوشش رسانه‌ای آن اتفاق، البته از مسیر درست و تخصصی آن است ...
 

حکیم مهر - یکی از پیش شرط های اساسی مدیریت بحران و برون رفت از تبعات روانی ناشی از یک اتفاق ناگوار، عکس العمل به هنگام مدیر مجموعه در پوشش رسانه ای آن اتفاق، البته از مسیر درست و تخصصی آن است.

آنفلوانزای فوق حاد پرندگان یکی از بحران هایی بود که طی چند ماه اخیر گریبانگیر تعدادی از استان های کشور شد، اما الحق مدیران کل دامپزشکی استان ها با برقراری یک تعامل مناسب با رسانه های تخصصی حوزه دامپزشکی کشور، موفق شدند ضمن جلوگیری از بروز شایعات، تا حد زیادی بار روانی این بیماری را کاهش دهند تا در سایه آن، با فراغ بال به انجام اقدامات مورد نیاز برای کنترل بیماری بپردازند.

در این میان استان آذربایجان غربی اما رویکرد متفاوتی را برگزید و رسانه های عمومی را برای انتشار اخبار مربوط به درگیری استان به بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان به رسانه های تخصصی ترجیح داد. نتیجه این شد که در تاریخ بیست و پنجم اسفندماه سال گذشته، معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان آذربایجان غربی، وجود کانون های درگیری آنفلوانزا در 3 شهر ارومیه، پیرانشهر و سردشت را تایید کرد (اینجا) اما درست 5 روز بعد، اعلام شد که مدیر کل دامپزشکی استان در گفتگو با خبرگزاری مهر، اظهار نموده است که هیچ موردی از آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در استان مشاهده نشده است (اینجا).

جامعه دامپزشکی اما این تناقض گویی را برنتافت و انتقادات از هر سو به عملکرد روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان آذربایجان غربی روانه شد؛ در نهایت تنها دستاورد این رویکرد، بی اعتمادی جامعه نسبت به پاسخ گویی متولیان دامپزشکی بود.

حالا روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان آذربایجان غربی، با انتشار یک خبر در سایت رسمی این اداره کل، مصاحبه دومی که از قول مدیر کل دامپزشکی استان انجام شده را تکذیب و تاکید کرده که این خبر مستند بر مصاحبه قبلی انجام شده از سوی معاونت سلامت اداره کل دامپزشکی با صدا و سیما بوده است.

متن تکذیبیه روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان آذربایجان غربی به شرح زیر است:

اصلاحیه و تکذیب خبر مربوط به انجام مصاحبه با مدیر کل دامپزشکی استان در خصوص بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان

بدینوسیله به اطلاع می رساند که موضوع انجام مصاحبه در تاریخ 30/12/95 توسط مدیر کل دامپزشکی استان آذربایجان غربی با شناسه خبر 3936565 از سوی خبرگزاری مهر صحت نداشته و به قرار اطلاع، این خبر مستند بر مصاحبه قبلی انجام شده از سوی معاونت سلامت اداره کل دامپزشکی با صدا و سیما، در سایت فوق درج گردیده است.

 
 
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
دامپزشک زنجانی
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۲۰:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۰
0
0
تو .............. هم اومده ولی کسی نگفته
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۲۲:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۰
0
0
بیماریهای انفلوانزا و تب برفکی هست خوبش هم هست چه مدیر کل محترم یا معاون محترم تایید کنند چه تکذیب .نابرابری پرداختی ها هست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۴
0
0
عجب کاری جل الخالق مگه میشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۵
0
0
مدیریت محترم سایت حکیم مهر
با سلام
خبر فوق توسط خبرگزاری مهر ، ساعاتی پس از تحویل سال نو و بدون هیچگونه مصاحبه ای در سایت آن خبرگزاری درج شده بود که بلافاصله پس آغاز بکار ادارات ، تکذیبیه انجام هرگونه مصاحبه ای صادر شد.
این اداره کل در مورخه 25 اسفند در مصاحبه با خبرگزاری جمهوری اسلامی - ایرنا ، مثبت بودن را رسماً اعلام داشته بود و در نهایت خبرگزاری مهر نیز عدم انجام مصاحبه را پذیرا شده و در سایت درج نمود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۵
0
0
خودشون هم نمیدونن چیکار میکنن چرا سرپوشگذاری
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۶
0
0
این نتیجه مدیریت سنتی هست
نظر شما
ادامه