کد خبر: ۳۴۵۳۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
 

آغاز صادرات گوشت الاغ، در کنار دیگر محصولات دامی از استرالیا به چین، دستاورد دیدار نخست وزیر دو کشور است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایانا، استرالیا برای افزایش صادرات محصولات مختلف دامی به چین، با این کشور توافقنامه امضا کرد. این سند همکاری بین دو کشور که با هدف ارتقای امنیت غذایی صورت گرفته، پیرو سفر نخست وزیر چین به استرالیا در همین هفته به وقوع پیوست که هر دو دولت در این زمینه بیانیه‌ای مشترک را به امضا رساندند.

نخست وزیر استرالیا در این دیدار گفت: همکاری با چین، تولیدکنندگان و صادرکنندگان استرالیایی را قادر می سازد که با سهولت بیشتری به بازار بزرگ چین دسترسی داشته و همچنین مشتریان چینی نیز حق انتخاب بهتری برای مصرف مواد غذایی پروتئینی خواهند داشت.

دولت استرالیا مدعی است که در این مسیر، محدودیت‌های صادراتی شناخته شده به کشور چین را کاهش داده و پیش‌بینی می‌کند که این تجارت، مبلغی به ارزش ۳۰۴ میلیون دلار برای صنایع گوشتی استرالیا ارزآوری داشته باشد.

وزیر کشاورزی استرالیا نیز در ادامه عنوان کرد: این همکاری مشترک به بهبود شرایط قرنطینه‌ای بین دو کشور کمک کرده و با رفع موانع تجاری، صادرات گوشت از استرالیا رونق می‌گیرد. گسترش تجارت گوشت منجمد، افزایش شرکت‌های صادرکننده گوشت به چین، افزایش صادرات سیرابی و اقدامات لازم برای آغاز صادرات گوشت الاغ و انواع پوست به این کشور از جمله خدماتی است که دولت استرالیا برای تجار کشورش در نظر گرفته است.

وی با اشاره به اینکه استرالیا بزرگ‌ترین تولیدکننده گوشت گوسفند به ارزش ۲۴۰ میلیون دلار استرالیا و چهارمین تولیدکننده گوشت گاو به ارزش ۶۷۰ میلیون دلار استرالیا با توجه به آمار ۲۰۱۶ است، افزود: این پروتکل همچنین شرایط برای صادرات گوشت گوسفند و بز از این کشور به چین را در بر می‌گیرد.

این در حالی است که به گفته وزارت تجارت، گردشگری و سرمایه‌گذاری استرالیا، صادرات گوشت گاو از این کشور به چین از حدود ۱۰۰ میلیون دلار استرالیا در سال ۲۰۱۱ به بیش از ۶۰۰ میلیون دلار استرالیا در سال ۲۰۱۶ رسیده است.

دو کشور همچنین تفاهمنامه افزایش تجارت ماهی سالمون از چین به استرالیا را به امضا رساندند.

منبع: Just-food
 
 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United States of America
|
۲۳:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۷
0
0
گوشت گوشته دیگه! مهم اینه که بهداشتی باشد و مصرف کننده باید تشخیص دهد که گوشت الاغ است یا بره!!
ناشناس
|
Canada
|
۰۸:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۸
0
0
1- اولا گوشت الاغ مکروهه مثل پنیر!!
2- سالهاست که کالباس گوشت الاغ در اروپا در فروشگاهها فروخته میشود که پوشش آن سفید رنگ است و به نام سالامی فروخته میشود.
3- در ترکمنستان بهترین غذای آنها در رستورانها گوشت اسب است و اگر میهمان آنها خیلی سفارشی باشد گوشت اسب میدهند.
4- در مقایسه با گوسفندان و بزهای ما که در زباله های آلوده چرا میکنند و یا نان خشک افلاتوکسینی میخورند گوشت خر ارگانیک محسوب میشود!!!
نظر شما
ادامه