کد خبر: ۳۴۵۱۷
http://hakimemehr.ir/files/fa/news/1396/4/6/7901_485.jpg

اولین کنگره ی ملی دانشجویی طب اسب در ایران در روزهای 18و 19 بهمن 1396 در دانشکده دامپزشکی دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار خواهد شد.

به گزارش حکیم مهر، متن پیام دبیر اجرایی اولین کنگره ی ملی دانشجویی طب اسب به شرح زیر است:

بنام خالق زیبایی، خالق اسب

با استعانت از الطاف خداوند مهربان، " اولین کنگره ی ملی دانشجویی طب اسب  " و با همیاری و راهنمایی اساتید و اعضای محترم هیئت علمی و همت و پشتکار انجمن علمی و دانشجویان دانشکده دامپزشکی دانشگاه شهید چمران اهواز و نیز مشارکت صمیمانه شماری از دانشکده های دامپزشکی کشور و نهاد های دولتی و خصوصی ذی ربط با حرفه ی دامپزشکی و صنعت اسب،  در 18 و 19 بهمن ماه 1396 در خوزستان، دانشکده ی دامپزشکی دانشگاه شهید چمران اهواز به مدت دو روز همراه با برنامه های جانبی علمی، آموزشی و فرهنگی برگزار خواهد گردید.

هدف از برگزاری این کنگره ی ملی - دانشجویی، ارتقای سطح علمی و عملی دانشجویان، کلینیسین ها و بطور کل دامپزشکان فعال در زمینه ی طب اسب بواسطه اشتراک گذاری تازه ترین دست آوردهای علمی و پژوهشی محققین و همینطور آموزش متدهای نوین بهداشت و درمان از طریق کارگاه های آموزشی می باشد.

 به علاوه پیشبرد و ارتقای کیفی و کمی صنعت اسب کشورمان ایران نیز یکی دیگر از اهداف مهم این کنگره به شمار می آید. صنعتی که از طریق انواع مشاغل و خدمات مرتبط با آن اعم از درمان، تولید و پرورش، صادرات و غیره، گردش مالی سالانه ای بالغ بر 7/000/000/000/000 تومان داشته اما با این حال نیازمند است تا با توجهی ویژه، جایگاه واقعی و والای خود را در جهان و بویژه منطقه ی خاورمیانه با توجه به پتانسیل های خود بدست آورد. بدیهی است که دستیابی به این جایگاه ارتباط تنگاتنگی با پیشرفت علوم دامپزشکی در زمینه طب اسب دارد تا حاشیه امنیتی مناسبی جهت سرمایه گذاری های کلان در این بخش فراهم گردد.

اهمیت عاطفی و اقتصادی اسب و دیگر تک سمی ها بعنوان حیواناتی که از بدو تاریخ بشر تاکنون همراه ما بودند غیر قابل انکار بوده؛ چرا که اهمیت این موجود و همراهی آن با انسان در فرهنگ ها و ادیان گوناگون بخصوص در دین اسلام نیز عنوان شده و هم اکنون این مخلوق زیبا با عنوان حیوان همراه ( companian animal ) در علم دامپزشکی مورد مطالعه قرار می گیرد.

 کشور ما ایران علیرغم اینکه خاستگاه بسیاری از نژادهای مطرح و خالص جهان همچون عرب، ترکمن، کاسپین، کورد، و دیگر زیر گونه ها می باشد و همینطور آب و هوای چهار فصلی را داراست، از پتانسیل های بسیاری برای ایجاد یک امپراتوری صنعت اسب در منطقه برخوردار است اما متاسفانه بدلیل ضعف امکانات درمانی و توزیع نامناسب افراد متخصص در زمینه طب اسب در سراسر کشور، این پتانسیل ها تاکنون محقق نگردیده اند. از این رو بر آن شدیم تا با برگزاری این گردهمایی ملی قدم کوچکی در جهت پیشبرد این اهداف برداریم.

این کنگره ی اختصاصی با همکاری سازمان محترم نظام دامپزشکی همراه با امتیاز بازآموزی در تمامی برنامه های آموزشی خود خواهد بود.

باعث افتخار است که همزمان با برگزاری این کنگره، جشنواره ای در سطح کشور تحت عنوان " جشنواره ی ملی نگاره های اسب " در محل و زمان برگزاری کنگره ی مذکور برگزار خواهد شد تا علاوه بر ترویج این فرهنگ زیبا بتوانیم از حضور اسبداران کشور نیز در جهت ارتباط با حوزه ی کار استفاده برده و در تالارهای گفتگو با اساتید و متخصصین از دغدغه ها، نیازها و تجارب کاری آنان نیز از دیدگاه دامپزشکی مطلع شویم.

امید است تا با همیاری همه ی شما مخاطبین گرامی، دانشگاه ها و دیگر ارگان های کشوری این هدف بزرگ محقق  گردیده و در سال های آتی شاهد ادامه یافتن این واقعه ی بزرگ ملی به میزبانی دیگر دانشگاه های کشورمان ایران باشیم.

ارادتمند

سعید یزدانی نیا

دبیر اجرایی اولین کنگره ی ملی دانشجویی طب اسب



نظر شما
ادامه