کد خبر: ۳۴۵۱۴


واحد مقابله با تروریسم مالزی 9 شهروند این کشور از جمله معلم مدرسه، مامور امنیتی و مالک کلینیک دامپزشکی را به اتهام نقش داشتن در فعالیت های مرتبط با گروه تروریستی داعش بازداشت کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «خالد ابوبکر» بازرس کل پلیس مالزی روز جمعه اعلام کرد که در این عملیات همچنین یک کارگر 31 ساله رستورانی در ایالت 'پراک' برای طرح حملات به ایستگاه پلیس در منطقه 'تاپاه' دستگیر شد.

این فرد متهم به تماس با اعضای داعش در اندونزی به منظور فراهم کردن مواد جهت ساخت بمب و همچنین عضوگیری در بین شهروندان مالزی با هدف پیوستن به داعش است.

به گفته بازرس کل پلیس مالزی، این کارگر رستوران همچنین توانسته بود مالک کلینیک دامپزشکی را به سمت داعش جذب کند.

فرد 27 ساله دیگری که متهم به عضویت در شبکه حامی داعش به نام 'کلاغ سیاه' است در بین دستگیرشدگان قرار دارد.

'کلاغ سیاه' سال گذشته حمله به باشگاه شبانه ای در منطقه 'پوچونگ' ایالت 'سلانگور' را در کارنامه اعمال تروریستی خود دارند.

گفته می شود این فرد 27 ساله عامل جمع آوری کمک مالی و انتقال آن به 'محمد واندی محمد جدی' تروریست مالزیایی است که در حال حاضر در سوریه حضور دارد.

براساس گزارش رسانه های مالزی، پلیس این کشور همچنین یک معلم 37 ساله دوره ابتدایی را که از طریق حساب کاربری 'فیسبوک' تلاش می کرد ضمن انتشار تفکرات گروه تروریستی داعش، اعضا جدید جذب کند در استان 'کداح' بازداشت کرد.

دیگر متهمان بازداشت شده این دور از عملیات پلیس مبارزه با تروریسم مالزی، یک مامور 39 امنیتی است که قصد داشت خاک مالزی را به مقصد سوریه و یا جنوب فیلیپین ترک کند. یک فرد 46 ساله اهل ایالت 'کلانتان' و 2 مرد 20 و 24 ساله از ایالت 'جوهور' جزو افراد دستگیر شده هستند.

این عملیات واحد مبارزه با تروریسم مالزی از روز 15 تا 21 مارس سال جاری میلادی در ایالت های 'سلانگور'، 'پراک'، 'کداح'، 'کلانتان' و 'جوهور' انجام شد.

مالزی تاکنون بیش از 250 نفر را به اتهام ارتباط با داعش بازداشت کرده و 95 مالزیایی نیز به گروه داعش در سوریه پیوسته اند که از این تعداد 30 نفر کشته و 8 نفر دیگر نیز پس از ورود به مالزی بازداشت شده اند.



نظر شما
ادامه