کد خبر: ۳۴۴۹۸
تعداد نظرات: ۲۸ نظر
دکتر محمد لطفی‌زاده:
در سالی که گذشت و البته سالیان قبل از آن بارها بحث ساختار دامپزشکی کشور و لزوم پیوستن سازمان دامپزشکی به وزارت بهداشت یا استقلال آن مطرح گردیده است ...
 

چرا پیوستن به وزارت بهداشت مُهم است؟ / دلیل مخالفت برخی مدیران

دکتر محمد لطفیزاده

 

بسمه تعالی

با اهداء سلام و احترام به بینندگان محترم و تبریک فرارسیدن سال نو

حَسب اوامر مدیرمسئول محترم حکیم مهر، توفیق یافتم نوشتاری به مناسبت سال نو تقدیم نمایم.

در سالی که گذشت و البته سالیان قبل از آن بارها بحث ساختار دامپزشکی کشور و لزوم پیوستن سازمان دامپزشکی به وزارت بهداشت یا استقلال آن مطرح گردیده است. در این مَجال به اختصار، وضعیت فعلی را مرور میکنیم تا فرضیه پیوستن سازمان دامپزشکی به وزارت بهداشت بهتر بررسی شود.

اینکه مُدل استقلال سازمان دامپزشکی و تبدیل آن به معاونت ریاست جمهوری، منطقی است یا خیر و لزومی دارد یا نه و چقدر ممکن و محتمل است موضوع این نوشته نیست و به همین دلیل به آن نخواهیم پرداخت.

اگر از نگاه برخی مدیران باسابقه بخش دامپزشکی به وضع فعلی نگاه کنیم قاعدتاً راضی خواهیم بود و با انبوهی از اقدامات انجام گرفته مواجه می‌شویم. صرفنظر از آنکه این اقدامات بجا بوده یا خیر و آمارها صحیح است یا نه، این نگاه چندان به کار ما نمیآید. دلیل آن است که بحث در کارهای صورت گرفته نیست بلکه موضوع، نوع تعامل و ظرفیتی است که مجموعه دامپزشکی در حال حاضر از آن بهره‌مند است.

با یک مثال این مسأله را توضیح می‌دهم. فرض کنید راجع به موضوع (تب مالت) قرار است در هیأت دولت بحث شود. این مسأله دو وَجه دارد. یکی دامپزشکی و یکی پزشکی. در وَجه پزشکی، وزیر بهداشت در کابینه حاضر است و توضیح میدهد و به دلایل متعدد، سایر اعضای کابینه خود را مُجاز به خرده‌گیری یا ورود در بحث او نمی‌دانند. حال از جنبه دامپزشکی چه فردی باید توضیح دهد و مسأله را تبیین نماید؟ فردی که تخصص او در کشاورزی است و عمده مشغله او را خاک، زراعت، نباتات، میوه و تره‌بار، تولید (توجه کنید که اینجا جنبه بهداشتی مطرح نیست) گوشت و مرغ، شیلات و نظایر آن تشکیل میدهد.

وزیر بهداشت از اصطلاحات تخصصی استفاده میکند و بودجه مناسب را با توجیه قوی می‌گیرد حال آنکه وزیر کشاورزی هرچند از مشاوره رئیس سازمان دامپزشکی استفاده کرده باشد، در این رقابت بَرنده نخواهد بود. وقتی شاخص حرفه دامپزشکی در سطح کلان، مهندس کشاورزی است (این گفتار به معنای کماهمیت بودن رشته مهندسی کشاورزی نیست) حال آنکه رئیس سازمان دامپزشکی، اگر متخصص نباشد حداقل دکترای عمومی آنهم مرتبط با (طِب) دارد چه نگاهی در دولت و سطح کلان مملکت به حرفه دامپزشکی شکل میگیرد؟

حالا به یک مثال دیگر توجه کنید. فرض کنیم قرار است مسئول نظارت بهداشتی از میان کارشناسان بهداشت و صنایع غذایی و دامپزشکان در یک موضوع مشترک انتخاب شود. دولت با توجه به نگاه (مدیریت یکپارچه سلامت) مسئولیت این انتخاب را به وزارت بهداشت میسپارد. به نظر شما وزیر بهداشت در دوراهی اشتغال‌زایی برای کارشناسان بهداشت و دامپزشکان کدام راه را برمیگزیند؟ در آن وزارتخانه چگونه نقش دامپزشکان توجیه می‌شود؟

با همین دو مثال هم روشن است که وضع فعلی سازمان دامپزشکی بعنوان زیرمجموعه وزارت جهاد کشاورزی، مصالح حداکثری حرفه دامپزشکی را تأمین نمیکند. امروز به اذعان مسئولین دامپزشکی و تجربه طولانی گذشته، عمده بودجه و اعتبارات بخش بیماریهای قابل انتقال بین حیوان و انسان به سوی وزارت بهداشت سرازیر میشود و دامپزشکی از سبد بودجه سلامت سهمی ندارد. این در شرایطی است که در وزارت جهاد کشاورزی، سازمان دامپزشکی معاونت این وزارتخانه هم نیست (در شرایطی که مثلاً رئیس سازمان شیلات، معاون وزیر هم هست) و این نشانه نگاه مسئولین این وزارتخانه به بخش دامپزشکی بوده است.

همین نگاه سبب شده، جنبه پزشکی و طبابت دامپزشکان و فعالیت بالینی در حاشیه قرار گیرد و بجز عامه، حتی تعداد زیادی از پزشکان نیز امروزه از توانمندی و آگاهی علمی دامپزشکان از امور پزشکی بیاطلاع باشند.

طبیعی است وقتی سخن از الحاق سازمان دامپزشکی به وزارت بهداشت به میان بیاید مخالفت‌های اولیه از سوی مدیرانی صورت میگیرد که احتمال دهند با عملی شدن این فرضیه، جایگاهی در مدیریت نخواهند داشت! معمولاً هم در این مواقع، این دسته از مخالفان به سراغ الگوهای خارجی میروند حال آنکه مدیریت دامپزشکی در دل کشاورزی در کشورهای دیگر با آنچه در کشور ما صورت میپذیرد قابل مقایسه نیست.

در این فرضیه یک تهدید هم نهفته است و آنانکه میخواهند از چاله کنونی درآیند، باید مراقب چاهی عمیق هم باشند. تهدید آن است که با عجله، دامپزشکی به نحوی به وزارت بهداشت ملحق شود که خود به سایر ردههای پزشکی تبدیل گردد و عملاً همین جایگاه کنونی را هم از دست بدهد. چه آنکه برخی شاید به دنبال این باشند که وظایفی از سازمان دامپزشکی به سازمان غذا و دارو منتقل و بخشی از وظایف هم به مرکز مدیریت بیماریهای واگیر انتقال داده شود و طبیعی است در این شرایط، از سازمان دامپزشکی جز یک دفتر کوچک در یکی از ادارات کل وزارتخانه چیزی باقی نمیماند.

آنچه در طلیعه سال نو تقدیم شد، تنها گشایش بابی جدید بود تا بزرگان و دلسوزان احساس مسئولیت بیشتری نموده و به میدان بیایند و آنهایی که میتوانند و مسئولیت دارند سکوت را بشکنند و برای افزایش منزلت و تأمین مصلحت عمومی جامعه دامپزشکی قدمی بهتر بردارند.

به اختصار و سربسته اشاره میکنم که هراندازه ما از تهدید بالا که گفته شد بترسیم، عدهای نیز از ورود توانمند دامپزشکان به عرصه معاونت بهداشت وزارت بهداشت و نقش مُهم دامپزشکی در بهداشت عمومی جامعه هراسان هستند.

ضمن تبریک مجدّد فرارسیدن سال نو، امیدوارم در سال جدید مطالعه عمیق و همهجانبه مبتنی بر آیندهنگری در این زمینه انجام شود و زمینه انجام جراحی بزرگ بر زخم مظلومیت و مهجوریت دامپزشکی به دست جراحانی چیرهدست با کمترین عوارض فراهم گردد.

دکتر محمد لطفیزاده

مدیرمسئول مرکز مجازی ترویج دامپزشکی (مِتُد)

 
 
انتشار یافته: ۲۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۵
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۸
0
1
ما که به نوبه خود دعا میکنیم مسئولین ..................... به راه راست هدایت شوند
دکتررهگذر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۸
1
1
دکترجان شما ديگه چرا ؟اين بحث فرسايشي شده،مثل علم بهتراست يا ثروت؟'!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۹
با نظر شما کاملا موافقم دامپزشکی هیچ وقت به پزشکی ادغام نخواهد شد. این رو مطمئن باشید. هیچ تلاشی هم انجام نمیشه. پس این صحبت ها هیج ارزشی نداره
دكتريوسفي
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۸
0
0
درود
كاملا با نظريه اقاي دكتر موافق هستم واقعا وزير كشاورزي در مقابل وزير بهداشت؟
حسام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۸
0
0
خيلى
مقاله خوبى بود دكتر جان دستت درد نكنه
أنشالله مسئولين سازمان دامپزشكى به وظعيت واقعى دامپزشكى توجه داشته باشند و براى دامپزشكى كمى دلسوزى كنند
پاسخ ها
دوست
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۶
دوست عزیز وضعیت صحیح می باشد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۸
0
0
عالی بود جناب دکتر لطفی زاده عزیز. به امید پیوستن دامپزشکی به بدنه سلامت جامعه که همان وزارت بهداشت است.
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۹
0
0
تجربه نشان داده است دامپزشکی مستقل کارایی نداد باید زیر نظر یک وزارتخانه باشد و از مدیریت کلان دور باشند وگرنه موفقیت را باید ببوسند و کنار بگذارند البته اگر این مدیران فعلی از مدیریت دل بکنند . بهترین وزارت همانا وزارت بهداشت است .
مصطفی قلاوند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۵۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۹
0
0
ضمن عرض تبریک سال نو مسائلی وجود دارد که به صورت سطحی به آن اشاره میکنم،
در این دوره 5 وزیر با کارنامه مشعشع فعالیت داشتند که در دوره بعدی چه روحانی انتخاب بشه چه نشه جز وزرای کابینه معرفی نخواهند شد منظورم وزیر راه و امثال این فرد هستند که به نوعی مستقیم و غیر مستقیم با سلامت و اقتصاد کشور در ارتباط بودند، یک عده ای هم در موردشون سکوت کردند تا انتخابات بعدی حال

فرض بگیریم که وزیر بهداشت فعلی در دوره بعدی هم همین پست رو داشته باشند، در صورت ادغام سازمان دامپزشکی با وزارت بهداشت اولین مدیری که پست خودش رو از دست میده رئیس سازمان دامپزشکی است، صحبت بنده سلیقه ای نیست پروفایل عملیاتی ایشون رو در نظر گرفتم که با مدیران وزارت بهداشت همخوانی ندارد.

در بین گروه پزشکی باید به دنبال حلقه ضعیفی بگردید تا بتونید از اون برای منافع جامعه استفاده کنید. داروساز ها از نظر مشکلات صنفی بیشترین شباهت رو با دامپزشکان دارندو همچنین در زمینه دارو هم با دامپزشکان تلاقی دارند. اگر هئیت دامپزشکان در صدد این باشند که روابط نزدیکتری با این قشر برقرار کنند باید تهدیدات و نفوذ این افراد رو هم در نظر داشته باشند، فراموش نباید کرد که داروسازها بیشترین منبع درآمد نظام پزشکی رو هم تامین میکنند.
و...

باید تمام تهدیدات و فرصت ها قبل از انجام هر کاری به دقت بررسی بشوند. حرکتهای احساسی، تعصبات کورکورانه و عملکرد شتاب زده در قالب حرکتهای آنارشیستی و یا پوپولیستی و ایجاد کمپین و رفراندوم - قبل - از مطالعه کافی،کار کارشناسی دقیق و بررسی مسئله از تمامی زوایا کار اشتباه و به ضرر دامپزشکان تمام خواهد شد، این صحبت ها - نباید - به این صورت برداشت شود که دامپزشکان بدنبال سهم خواهی هستندو اینطور باید وظایف توضیح داده شود که دامپزشکان منابع عظیم سرمایه ای هستند که در سلامت واقتصاد کشور موثراند.
مساله اتحاد دامپزشکان مسئله مهم و بسیار حساس و ضروری هستش ولی اتحاد اعضا نظام سلامت متشکل از پزشک،داروساز و دندان پزشک و.. بسیار مهمتر و ضروری تر است که باید با نقشه راه مناسبی این طرح اجرا شود، باید با انجمن های پزشکی و دارویی ارتباط برقرار کنید.
و در آخر وزیر بهداشت هر شخصی که باشه باید بتونه مسئولیت دامپزشکی رو هم قبول کند و از دامپزشکان و وظایف اونها دفاع کند.
ناشناس
|
Finland
|
۰۹:۳۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۹
0
0
تنها چیزی که مهم نیست سلامت مردم است
ناشناس
|
Finland
|
۰۹:۵۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۹
0
0
عزیز دل برادر همه به فکر .... خودشان هستند انشااله بچه خود مسوول مریض بشه تا بفهمه ماده 19 یعنی چه
دکتر مالکی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۹
0
0
با سلام و یاد خدا پروردگار یکتا

بطور خلاصه و کوچک میگویم مشکل در ایران عزیز دو مشکل اساسی و ساختاری میباشد :

۱ اینکه همه به ساختار تفکر سنتی و محافظه کاری عادت کردیم که بزرگترین سم در راه پیشرفت و خلاقیت و نواوری است !

۲ کارهای خلاقانه و نو اوری ما در کشور بدلیل نداشتن ساختار علمی کارهایی شتابزده ، شکست خورده و هزینه بر شده است که اصلا خوب نیست !

این مشکل در تمام سطوح اصولی کشورمان مشهود و معلوم است ...
در دانشگاه ، اقتصاد ، صنعت ، کشاورزی و مهمتر از همه سیاست است .
کشور نیازمند تفکر متعالی خدا دوست و رهبران قدرتمند اجتماعی و جامعه گرا است تا زنگار فساد را از روی زنده جامعه بهت زده پاک نماید و تفکر امید و تشویق به اینده را نیرو مند و بشکل علمی مهیا و ممکن سازد .
هر جا که علم جا خالی کند نباید با زنگار تفکرات واهی پر کنیم روحیه علم مداری و انسان دوستی در جامعه مدنی امکان پذیر است که راه نجات کشور را در دوستی با خدا و صلح و ارامش همه نوع بشر گره میزند .

به امید خدا
پاسخ ها
مصطفی قلاوند
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۹
دقیقا
پیام فرمانده برای سال 96 در خصوص مورد دوم و ارتباط علم با صنعت خواهد بود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۹
0
0
انصافا عملکرد وزیر جهاد را با وزیر بهداشت مقایسه کنید.وزیر بهداشت با یک تشر فرماندار را را به رعشه انداخت اما وزیر جهاد نمیدونه که هنوز چند میلیون قطعه مرغ نابود شده و.... اصلا تو باغ نیست و یا مدیران مثلا جهادی سازمان بابت یک میلیون بودجه آویزان بخشدار و دهدار هم می شوند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۹
0
0
از جناب دکتر لطفی زاده ممنونیم .هر چه قدر در این موضوعات تبادل و اطلاع رسانی بشه،به نفع تمامی رده های دامپزشکی ودر نتیجه بهداشت عمومی جامعه است.البته اگر وزارت درمان بشه وزرات بهداشت
دکتر سلطانی منش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۹
0
0
سطح کلان مدیریت دامپزشکی حاضر به این انتقال نیست چون پست خود را از دست میدهند. کاش توانایی لابی کردن با بهداشتی ها را داشتند تا هم منافع خودشان بعداز انتقال ارتقا یابد هم منافع صنف دامپزشک
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۳۰
0
0
دلسوزی باید برای مردم بدبخت کنید که چه میخورند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۳۰
0
0
اینا همش اب در هاونگ کوبیدن ،تو را بخدا ولمان کنید ،من دکتر دامپزشک ای مملکت ،حقوقم از یک کارگر کمتره ،از یک نگهبان شرکت نفت کمتره ،بزارید با درد خودم بسوزم
دامپزشک بدبخت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۳۰
0
0
با سلام
گیرم همه مسئولین دلسوز و دست اندرکاران و علمای دامپزشکی به توافق برسند که دامپزشکی بره زیر نظر وزارت بهداشت،
اصلا مگه وزرات بهداشت موافقه
روز به روز داره شرایط رو برای قبولی تو رشته های وزرات بهداشت و همچنین جذب تو دانشگاه های علوم پزشکی سخت تر میشه
دولت بیشتر دنبال کوچک سازی وزارت خونه هاس
وزارت بهداشت با این عریض و طویلی اصلا نمی خواد که با افزودن شدن دامپزشکی به بار مسئولیتاش افزوده بشه
تو همینش هم موندند
ناشناس
|
United States of America
|
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۳۰
0
0
واقعا جای تاسف داره که سال هاست در مورد این مورد (خروج سازمان دامپزشکی از وزارت خانه جهاد) صحبت میشه و به نتیجه می رسیم که این خروج به نفع جامعه هست و فقط یک نامه نوشته می شه و امضا می شه ولی بخاطر نفوض برخی پشت میز نشینان پیگیری نمی شه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۳۰
0
0
از آقایان دکتر لطفی زاده، دکتر قلاوند و دکتر مالکی بخاطر بیان بسیار خوب و ذکر مشکلات اساسی در حوزه دامپزشکی بسیار سپاسگذارم. اگر دغدغه همه دامپزشکان مخصوصا مسئولین رده بالای دامپزشکی این گونه مسائل بود که دوستان فرمودند مسلما بسیاری از مشکلات حوزه دامپزشکی تاکنون حل شده بود. مهمترین مسئله همانطور که دوستان گفتند اتحاد و تلاش دامپزشکان برای رسیدن به این اهداف متعالی است. این تلاش و اتحاد باید به گونه ای باشد که همراه با یک خرد جمعی تنها در یک جهت واحد حرکت کند. متاسفانه نه تنها این اتحاد وجود ندارد بلکه این چنین به نظر می آید که در جامعه دامپزشکی چندین و چند گروه مختلف وجود دارد که هر یک به نحوی می خواهد گروه دیگر را تخریب کند که به وضوح شاهد آن مخصوصا در این اواخر بوده ایم. از طرف دیگر اگر دامپزشکان در هر رده و منسبی که هستند وظایف خویش را به نحو احسن انجام دهند باعث قدرتمند شدن کل بدنه دامپزشکی خواهد شد در واقع این اتحاد و انجام صحیح وظایف چنان قدرتی به دامپزشکی خواهد داد که در نهایت ضمینه های استقلال دامپزشکی را حتی اگر بخشی از یک وزارتخانه باشد فراهم می کند. آن وقت است که جامعه دامپزشکی دیگر اجازه نخواهد داد شخص یا گروهی در انجام وظایفش دخالت کند، مانع رشد بی رویه دانشکده های دامپزشکی میشود، به نحو مطلوبی از حقوق کلیه دامپزشکان حمایت می کند و بسیاری از مشکلات دیگر دامپزشکی به راحتی حل خواهد شد و این خود تاثیر بسیار زیادی در پیشرفت کل کشور خواهد داشت. سال نو همه دوستان مبارک
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۰۹:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۱
0
0
سال 1396 سال اقتصاد مقاومتی با حمایت از تولید ملی و اشتغال نامگذاری شده است
بر این اساس باید به تمام مشاغل احترام گذاشته شود و دامپزشکان نیز قدر خود را بدانند و احساس حقارت به خود راه ندهند.
نگرش کاذب به علوم پزشکی در کشور باید اصلاح شود و بزرگ بینی به آن باید کاسته شود.
البته نیاز است که در ابعاد مختلف جامعه این اصلاح صورت گیرد از جمله صدا و سیما و..... چند روز پیش کانال 4 را نگاه می کردم طبق معمول آموزش کنکور در شبکه های مختلف مدرس برای خانواده ها آرزو می کرد فرزندانشان پزشکی قبول شوند اگر پزشکی هم نشد لااقل دندانپزشکی دیگر قبول شوند.
خوب با این نگرش دیگر چه کار می شود کرد. در این رسانه محترم کمتر اشاره می شود که بابا رشته های علوم پزشکی خدماتی هستند. در حالی که رشته های کشاورزی، دامپزشکی و... تولیدی هستند.
دکتر دقیقی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۱
0
0
با سلام
به برخی از مشارکتهای دامپزشکی و پزشکی در بحث پیوند اعضا، بیماریهای مشترک ، سلامت تغذیه،بیماریهای عفونی و حتی در بحث تولید شیرهای دارویی و بحث پت‌تراپی در روانپزشکی و همچنین اپیدمیولوژی در موارد بیماریهای مشترک اشاره ای شود:
پیوند قرنیه شتر مرغ به انسان با مشارکت جراحان دامپزشک و چشمپزشک
پیشگیری از بیماریهای مشترک
کنترل بیماریهای دامی که به مصرف غذایی دارند
و پیشگیری از عفونتهایی مثل سالمونلا و ...
در تمام دنیا یک اپیدمیولوژیست دامپزشک در بیمارستانها هست که در صورت وجود بیماری اپیدمیک به شناسایی کانون میپردازند،
درمان آلزایمر و افسردگی و بیماریهای روحی روانی با پت تراپی
تولید داروها از شیرهای دامی که از گیاهان دارویی تغذیه میشوند، تولید داروهایی میکس با عسل
تولید واکسن‌های دامی و حتی انسانی توسط دامپزشکان
با تمام توضیحات مختصر ادغام دامپزشکی در وزارت بهداشت و دوشادوش پزشکی علمی و منطقی است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۱
0
0
ای بسوزه پدر این میز و صندلی های دوراهی یوسف آیاد..... هر جور فکرشو بکنی نمیشه .....نه ... اصلاً.....سخته
امروز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۳
0
0
جناب آقای دکتر لطفی زاده همانطور که فرمودین مدیران دامپزشکی از پست خود می ترسند الحاق دامپزشکی به بهداشت برای تمام دامپزشکان نوید ارتقای رتبه را داراست اما مدیران ........ دامپزشکی که اکثرا ....... هم هستند تنها به میز خود می اندیشند امتحانش ساده است به مدیران فنی یا مدیران کل استان ها تلفن کنید و ...................... را با گوشت و پوست خود لمس کنید
سیدمصطفی
|
United States of America
|
۱۸:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۵
0
0
دوستان و همکاران عزیز. در زمینه پیوستن و الحاق به وزارت بهداشت باید تحقیق بشه.باید مزایا و معایب آنرا به طور دقیق سنجید و بعد اقدام کرد که پشیمانی در پی آن نباشد. همانطور که می دانید وزارت بهداشت تا جایی که مدافع حقوق پزشکان باشد کمتر به فکر گروه ها و قشرهای دیگر جامعه پزشکی مثل پرستاران است. خوب به نظر شما چقدر برای دامپزشکی ارزش قائل می شوند و ارزش کارشون رو می فهمند؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۹
0
0
نفوذ اینه نه این نفوض
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۲
0
0
اقا مصطفی تحقیق از این بالاتر که دامپزشک زیر یوق جهادی ها باشد که به اندازه ما درس نخوانده تازه ما را هم قبول ندارد - کمال همنشین اثر میکند نتیجه میشود این که اقای وزیر جهاد ما را حساب نمیکند
نظر شما
ادامه