کد خبر: ۳۴۴۹۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
 

تولید کنندگان گوشت در نیوزیلند با توجه به افزایش مناسبات تجاری با ایران و مذاکرات انجام شده در تهران امیدوارند طی ماه های آینده به ایران گوشت صادر کنند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، صادرکنندگان گوشت نیوزیلندی می توانند صادرات محصولات خود به ایران را در ماه های آینده با توجه به تلاش های صورت گرفته برای احیاء مجدد روابط که در دهه 1980 در اوج خود بود، از سر گیرند .

«ناتان گای» وزیر صنایع پایه (کشاورزی) نیوزیلند که به تازگی از سفر ایران بازگشته است، بر اساس امضاء توافقنامه در خصوص دام با ایران، گفت که این توافقنامه مسیر صادرات نیوزیلند به ایران را فراهم کرده است .

شرکت های صادرکننده گوشت به نام های 'سیلور فرن فارمز' و 'تیلور پیترسون' در حال حاضر در حال همکاری با شرکت های واردکننده برای نهایی سازی صادرات به ایران تا پایان تابستان سال جاری میلادی هستند .

وی گفت: ایران در دهه 1980 از بازارهای مهم نیوزیلند بود و ما پیش از دهه 1990 که پس از آن فعالیت های تجاری با ایران محدود شد یک چهارم از گوشت گوسفند صادراتی خود را به این کشور صادر می کردیم .

این مقام ارشد نیوزیلندی همچنین تصریح کرد که تلاش ها برای انجام یک توافق تجارت آزاد با کشورهای حوزه خلیج فارس نیز از دیگر فعالیت هایی است که با توجه به سفر هفته گذشته 'مورای مک کولی' وزیر امور خارجه نیوزیلند می تواند از اهمیت خاصی برخوردار باشد .

 'ناتان گای' در سمیناری در این کشور، گفت: ما برای از سرگیری مجدد توافق تجارت آزاد سرمایه گذاری کرده ایم و فرایند آن به خوبی در حال انجام است .

وزیر صنایع پایه (کشاورزی) نیوزیلند اوایل اسفند ماه در صدر یک هیات تجاری به ایران سفر کرد .

«حسن رکنی» معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور تولیدات دامی پس از مذاکرات با هیات نیوزیلندی با بیان اینکه همکاری در زمینه تأمین گوشت می ‌تواند به دو صورت بلندمدت و کوتاه‌مدت باشد، گفت: در بلندمدت، ایران می ‌تواند از تجریبات آنها (نیوزیلند) در زمینه ترویج و توسعه دام ‌های پربازده استفاده کرده و از دستاوردهای این کشور در واحدهای پرورشی داخلی بهره‌برداری کند. ضمن اینکه در صورت امکان، دامداران ایرانی می ‌توانند از واحدهای پیشرفته نیوزیلند بازدید کنند و چگونگی برداشت از چراگاه‌ها به صورت تناوبی و اقدامات لازم برای بهبود شرایط مراتع را از آنها بیاموزند .

 
 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۹
0
0
این توافق حاصل تلاش بسیار حرفه ای شخصی به نام دکتر ماکنعلی می باشد البته هواداران کشورهایی خاص تا بتوانند در سازمان دامپزشکی کشور برای بهم زدن این ت.افق ویا ضعیف کردن آن تلاش خواهند کرد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۶
0
0
این توافق برای یک عده همکارای خاص برای اعزام است کسانی که چند برزیل رفته اند و دیگه خسته شدند
نظر شما
ادامه