کد خبر: ۳۴۴۸۷
تعداد نظرات: ۴ نظر
 

علت شیوع بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در شهرستان کهگیلویه همکاری نکردن مردم در مناطق آلوده اعلام شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از خبرگزاری صداوسیما، معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد مهمترین دلیل شیوع بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در شهرستان کهگیلویه را همکاری نکردن مردم برای جمع آوری طیوردر مناطق آلوده دانست.

«دکتر امید جمشیدی» گفت: متاسفانه به دلیل همکاری نکردن مردم و بی توجهی به توصیه های بهداشتی بیماری به دیگر مناطق و روستاهای همجوار کانونهای آلوده هم سرایت کرد.

جمشیدی افزود: در مناطقی که به عنوان کانون آلوده بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان اعلام می شود، مردم اقدام به پنهان کردن طیور در منازل خود و یا انتقال آنها به دیگر روستاها می کنند که همین امر مهمترین دلیل شیوع این بیماری و ابقاء ویروس آنفلوانزای فوق حاد پرند گان در شهرستان کهگیلویه و روستاهای همجوار مناطق آلوده شده است.

وی شرط پاکسازی ویروس و بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در شهرستان کهگیلویه را عمل به توصیه های بهداشتی کارکنان دامپزشکی دانست و گفت: مردم از خرید و فروش مرغ زنده و همچنین از انتقال طیور در مناطق آلوده به دیگر مناطق خودداری کرده و در صورت مشاهده مورد مرگ مشکوک پرندگان ضمن اطلاع به اداره دامپزشکی برای معدوم سازی بهداشتی مرغهای آلوده اقدام کنند.

جشمیدی از عدم همکاری سایر دستگاههای اجرایی شهرستان کهگیلویه در خصوص جمع آوری و معدوم سازی طیور در دو کانون جدید با اداره دامپزشکی هم گله کرد و گفت: به خاطر نبود بیل مکانیکی و یا لودر کار معدوم سازی مرغهای آلوده جمع آوری شده در دو کانون جدید به روش دستی انجام شد.

 
 
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۷
0
0
سلام
..................، با این اوضاع عامل انتقال شبکه دامپزشکی است
طرح چنین مسائلی کسر شان دامپزشکی است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۸
0
0
پس شکست در کنترل آنفلوآنزا مردم مقصرند، درسته؟ راستی در عدم موفقیت کنترل تب برفکی ابتدا سال چه کسی مقصر است؟ نکنه اون زمات هم مردم گاو هایشان رو مخفی میکرده اند!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۸
0
0
مقصران اصلی تمام مشکلات که در طول این مدت شنیده ایم:
روستاییان و به تبع آن مجری طرحها یعنی بسیج سازندگی-عشایر-مسوولان فنی-داعش-بیوتروریسم-آب و هوا-محیط زیست-کارگران-قصابهای محل-کمیسیون کشاورزی-نیروی انتظامی-پلیس راهور-جوجه رنگیها-ماهی قرمز-کفتر بازان-شکارچیان اردک و غاز-نبود گونی-اداره راه لودر نمی دهد-چاه کنها-سارقین واکسنها-موسسه رازی-نظام دامپزشکی-حکیم مهر-داروخانه داران و کلینیسینها-مرغداران و گاوداران بی سواد-بازرسان را کتک می زنند-بودجه را وزارت بهداشت می خورد-میادین فروش گاو و گوسفند-دانشگاه آزاد-وزارت علوم-تعداد فارغ التحصیلان بالا-سازمان سنجش و ....

پس وظیفه شما در این وسط چیه؟
لابد شما هم .........................!!
کی می خواهید مسوولیت پذیر باشید تا مثل وزارت بهداشت برایتان بودجه نجومی بدهند؟
آیا آن نماینده محترم مجلس حق ندارد که بگوید که فقط روضه می خوانید
ناشناس
|
Germany
|
۲۰:۲۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۹
0
0
این مثل همان قضیه مایه کوبی ابله در زمان امیرکبیر است که مردم کودکان خود را مخفی می کردند. متاسفانه جهالت عمیقی گریبانگیر مردم ماست و مسایل معیشتی و اقتصادی را به آن اضافه نمایید تا معلوم شود چرا مردم طیور خود را مخفی میکنند.
نظر شما
ادامه