کد خبر: ۳۴۴۸۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی:
«آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی» افزود: تجربه حاصل از مقابله با این بحران برای تمامی ارگان‌ها بسیار مثبت است و نکته مهم اینجاست که بعد از اتمام این مسئله، مسئولان شرایط موجود را عادی فرض نکنند ...
 

حکیم مهر - نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: انجام مراقبت‌های جدی در راستای جلوگیری از تبدیل شدن آن به مرکز بیماری و آلودگی در حال حاضر و آینده ضروری است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان مرکزی، «آیت الله قربانعلی دری نجف‌آبادی» در جلسه‌ای که با موضوع ارائه گزارش مقابله با آنفلوانزای فوق حاد پرندگان برگزار شد، ضمن تشکر از اقدامات موثر ارگان‌ها بویژه دامپزشکی استان در این زمینه گفت: اقدام در جهت کنترل این بیماری برای همه افراد واجب کفایی است و همگان در برابر تهاجم ناخواسته باید با قدرت مقاومت کنند.

وی ضمن ابراز خرسندی از تشکیل قرارگاه برای مقابله با بیماری آنفلوانزای حاد پرندگان، عنوان کرد: در نماز جمعه هم تاکید بر این داشتم که با بسیج همگانی و همکاری خسارت ناشی از آن بیماری جبران‌پذیر خواهد بود. نه تنها خسارت مالی بلکه خسارت مربوط به تامین نیازهای جامعه و سرمایه‌گذاری‌های آینده در این خصوص قابل جبران خواهد بود.

وی اظهار کرد: از 22 استان کشور هنوز هم برخی از استان‌ها درگیر این معضل هستند و اگر استاندار یا امام جمعه این استان‌ها موضوع این بیماری را با جدیت دنبال می‌کردند مسئله تا به حال رفع شده بود و اکنون دیگر درگیر آن نبودند.

بعد از اتمام این مسئله، مسئولان شرایط موجود را عادی فرض نکنند

دری نجف‌آبادی تصریح کرد: تجربه حاصل از مقابله با این بحران برای تمامی ارگان‌ها بسیار مثبت است و نکته مهم اینجاست که بعد از اتمام این مسئله، مسئولان شرایط موجود را عادی فرض نکنند، ممکن است در هر لحظه با موقعیت بحرانی دیگری مواجه شویم و باید آمادگی لازم برای مقابله با هرگونه مشکلی را داشته باشیم.

وی افزود: بارش برف اخیر در کنترل بیماری آنفلوانزا فوق حاد پرندگان سهم عمده‌ای داشت و موجب شد تردد پرندگان به تالاب میقان کم شود و در کنترل این بیماری بسیار تاثیرگزار بود.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی بیان کرد: تشکیل قرارگاه برای کنترل این بیماری ارزشمند بود. شایسته است که هنگام مواجه شدن با بحران‌های دیگر نیز چنین اقدامات موثری انجام شود و برای هر مسئله قرارگاه مربوط به همان موضوع تشکیل شود چراکه حضور همه ارگان‌ها و فعالیت منسجم آنها دراین زمینه بسیار موثر است.

وی خاطرنشان کرد: موضوع تشکیل قرارگاه و انجام مسئولیت‌های مربوط به آن در ایام عید و تعطیلات از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و مسئولین در هر زمانی باید مسئولیت خود را بدرستی انجام دهند.

تشکیل قرارگاه مقابله با آنفلوانزای پرندگان در استان مرکزی اقدامی منحصر به فرد بود

در این جلسه مدیر کل مدیریت بحران استان مرکزی در خصوص وظایف قرارگاه اظهار کرد: اولین وظیفه پایش مداوم گسترش بیماری در سه حوزه طیور اهلی، وحشی و انسانی است و در این خصوص با اتخاذ راه‌های اجرایی و دقیق برای جلوگیری از گسترش بیماری با اولویت جلوگیری از انتقال بیماری به انسان اقدام و از تمامی تجهیزات و امکانات نیروی انسانی با کمک دستگاه‌های اجرایی مذکور جهت حل این معضل گام برداشته شد.

«سعید فرخی» تشکیل 23 جلسه قرارگاه با حضور تمامی اعضا، انجام اقدامات اجرایی بر اساس قوانین و مقرارت مصوب شده و پیگیری جدی برای اجرایی شدن آن، ابلاغ دستورالعمل ها به فرمانداری و دستگاه‌های اجرایی، تامین نیازهای دستگاه‌های مذکور با بهره‌گیری از تمام توان اجرایی استان، تصمیم گیری و اجرای مصوبات و اطلاع رسانی مناسب، دقیق و علمی از طریق رسانه‌ها ... را از جمله اقدامات این قرارگاه برشمرد.

وی بیان کرد: تشکیل قرارگاه در استان مرکزی اقدامی منحصر به فرد بود که با تصمیم شورای تامین و دستور استاندار تشکیل شد. ارتباط و انسجام بین دستگاهی و آمادگی برای مقابله با خطرات از جمله تجربیات موفقی بود که در این زمینه کسب کردیم، این تجربه به ما آموخت که مراکز اقتصادی باید جانمایی مناسبی داشته باشند و در مکان‌هایی که مخاطرات پیرامونی کمتری دارند، احداث شوند.

در استان مرکزی 25 کانون تایید شده است

مدیر کل دامپزشکی استان مرکزی نیز گزارشی در این خصوص ارائه داد و گفت: شیوع آنفلوانزا با موج فزاینده‌ای شروع شد. استان مرکزی در 20 آذرماه با این مشکل مواجه شد.

وی افزود: در کشور تاکنون حدود 418 کانون آلوده به این بیماری تایید شده و در استان مرکزی 25 کانون تایید شده است که 16 کانون از این تعداد واحدهای صنعتی پرورش طیور بودند که در تمامی کانون‌ها اقدامات قرنطینه، پاکسازی، معدوم سازی و ضدعفونی انجام شده است.

«دکتر محسن شانقی» عنوان کرد: 440 هزار طیور صنعتی و 6100 طیور بومی در سطح استان معدوم سازی و بیش از 320 میلیون تومان خسارت پرداخت شده است.

وی ضمن تشکر از همکاری همه دستگاه‌های اجرایی در کنترل این بیماری از جمله اقدامات در این خصوص را، انجام 4400 مورد پایش مراتب واحدهای صنعتی، 8 هزار مورد نمونه برداری و 13 هزار مورد آزمایش عنوان کرد و افزود: 1500 نمونه مشکوک به سازمان به دامپزشکی کشور ارسال شده است.

شانقی درخصوص موضوع برقراری و قرنطینه‌سازی واحدهای ثابت و سیار عنوان کرد: در مدت دو ماه با فعالیت شبانه‌روزی، 4500 خوردو بررسی شد که با 30 مورد برخورد شد. در بخش نظارت بر کشتارگاه ها بیش از 5 هزار خودرو ضدعفونی و با واحدهای غیر مجاز برخورد شد.

وی آموزش و اطلاع رسانی را از دیگر اقدامات انجام شده در این راستا عنوان و خاطرنشان کرد: باید برای سالهای آینده مدیریت تهدید را مورد توجه جدی قرار داده و با برنامه‌ریزی برای واحدهای اطراف تالاب میقان، این تهدیدات را به حداقل برسانیم.

در پایان این جلسه از تعدادی از مسئولان فعال در حوزه مبارزه با آنفلوانزای حاد پرندگان تقدیر به عمل آمد.

 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۸
0
0
سلام ودرود خدا بر آیت الله دری نجف آبادی،آگاه به مسائل وحاضر درصحنه
ایکاش تشکیلات نمایندگی ولی فقیه درسازمان دامپزشکی کشور ، ......... دراین خصوص اقدامی نموده بود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۵
0
0
پای [روحانیون] به دامپزشکی هم کشیده شد.فتوا و رساله در این زمینه هم اقامه شد .
نظر شما
ادامه