کد خبر: ۳۴۴۵۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
 

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان زنجان گفت: ماهی‌های قرمز خیلی هم خطرناک نیستند و در صورت رعایت نکات بهداشتی می‌توانند عمر طولانی داشته باشند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «دکتر محمدباقر حاج‌کاظمی» اظهار کرد: هر موجود زنده‌ای روی بدن خود میکروب‌هایی دارد که زیست می‌کنند و ماهی‌های قرمز نیز از این قاعده مستثنی نیستند. البته این نمی‌تواند دلیل بر خطرناک بودن و یا عاملی برای مرگ باشد و اداره‌کل دامپزشکی زنجان تاکنون گزارشی مبنی بر بروز بیماری پوستی به خاطر تماس با ماهی‌های قرمز دریافت نکرده است.

این مسئول ادامه داد: گروه‌های سنی کودکان و افراد مسن بهتر است که از تماس مستقیم با ماهی قرمز اجتناب کنند؛ چراکه سیستم ایمنی‌شان نسبت به سایرین ضعیف‌تر است و ممکن است در تماس طولانی‌مدت با این ماهی‌ها بیمار شوند؛ در واقع میکروب‌هایی که روی بدن ماهی‌های قرمز زندگی می‌کنند فرصت‌طلب هستند و می‌توانند افراد ضعیف را بیمار کنند، ولی در حالت معمول جای نگرانی چندانی وجود ندارد.

وی با اشاره به این‌که احتمال انتقال بیماری‌های مشترک بین انسان و دام توسط ماهی‌های قرمز خیلی کم است، افزود: بهتر است ماهی‌های قرمز بعد از تعطیلات عید نوروز در رودخانه و مناطق آزاد رها نشوند؛ چراکه حالت تهاجمی دارند و با خوردن تخم سایر ماهی‌ها به محیط زیست آسیب می‌رسانند. از این‌رو می‌توان ماهی‌های قرمز کوچک را در استخر و یا حوض پارک‌هایی که در سطح شهر وجود دارد رها کرد.

حاج‌کاظمی تصریح کرد: آن‌چه عمر ماهی‌های قرمز را کوتاه می‌کند شرایط نامناسب نگه‌داری است وگرنه برخلاف تصور عموم این ماهی‌ها عمر کوتاهی ندارند. از این‌رو افرادی که به این ماهی‌ها علاقه دارند باید در نوع و میزان غذادهی دقت کنند و ظرف ماهی را هفته‌ای دوبار با آب نمک (30 گرم در یک لیتر) بشویند.

 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United States of America
|
۲۲:۴۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۶
0
0
با سپاس از افاضاتتان.بالاخره نظر کی را قبول کنیم؟
شما این مطلب را می فرمایید اما مدیر کل مازندران حتی اشیا تزئینی را خطرناک می دانند.
نظر شما
ادامه