کد خبر: ۳۴۴۵۶
 

مدیرکل دامپزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد از ضدعفونی کامل پنج کانون شناسایی شده آلوده به بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در استان خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد، مدیرکل دامپزشکی استان در مصاحبه خبری خود با واحد خبر صدا و سیمای مرکز استان با بیان اینکه 3 کانون آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در کهگیلویه و بقیه در شهرستان دنا بوده است، گفت: برای ریشه کن کردن بیماری در این کانون ها بیش از 4 هزار و 500 قطعه مرغ محلی معدوم و به صورت بهداشتی دفن شده است.

«دکتر بهمنش» از پرداخت 108 میلیون تومان غرامت بابت مرغ و تخم مرغ های معدوم شده به صاحبان آنها تا پیش از آغاز سال نو خبر داد و افزود: در صورت دریافت شماره حساب بانکی صاحبان طیور معدوم شده به ازاء تعداد مرغ، خروس و سایر ماکیان و همچنین تخم مرغ آنها پول به حسابشان واریز می شود.

وی خرید و فروش هر نوع پرنده زنده اهلی و شکار پرندگان وحشی را ممنوع دانست و گفت: مردم همچنان برای جلوگیری و کنترل این بیماری باید توصیه های بهداشتی و مراقبتی کارشناسان را رعایت کنند.

دکتر بهمنش همکاری و مشارکت مردم را در کنترل و جلوگیری از شیوع مجدد این بیماری موثر برشمرد و از آنان خواست در صورت مشاهده علائم این بیماری از جمله خونریزی تاج، ریش و ساق پای طیور خود، مراتب را از طریق سامانه 1512 به این اداره کل گزارش دهند و در معدوم سازی پرندگان بیمار بصورت بهداشتی ماموران دامپزشکی را همراهی کنند.

مدیرکل دامپزشکی استان هم همچنین از تشدید نظارت و بازرسی بر بازار و مراکز عرضه و فروش مرغ و مواد پروتئینی در ایام نوروز خبر داد و افزود: طرح ویژه نظارت و بازرسی نوروزی بر بازار از 25 اسفندماه آغاز و تا 14 فروردین ماه سال آینده ادامه دارد.

دکتر بهمنش گفت: برای کار نظارت و بازرسی در ایام نوروز بر بازار 20 تیم ثابت و سیار بطور شبانه روزی در نظر گرفته شده است.
 
 
نظر شما
ادامه