کد خبر: ۳۴۳۷۷
 

کشاورزان در مراسم افتتاحیه نمایشگاه بین المللی کشاورزی ۲۰۱۷ در پاریس از سیاستمدارن این کشور برای عدم اقدام کافی درباره حل و فصل بحران شیر انتقاد کردند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایانا، طی دو سال، کشاورزان در برابر فشار ناشی از کاهش قیمت لبنی، مقاومت کردند؛ چراکه پس از تصمیم اتحادیه اروپا در سال ۲۰۱۵ با از بردن سهمیه شیر، به ثبات بازار کمک و از تولید بیشتر جلوگیری کرده است.

سیمون، کشاورز ۳۲ ساله از منطقه رون (Rhône  ) شرقی به فرانس ۲۴ گفت: "زندگی برای من سخت شده است." وی که کار در بخش کشاورزی از سال ۲۰۱۲ را آغاز کرده ،ادامه می دهد: " با وجود بحران شیر، من مصمم به نگه داشتن مزرعه ام با ۷۰ گاو هستم چراکه گاوهایم هنوز هستند."

وی به طور متوسط ​​۸۰ ساعت در هفته بدون هیچ پرداختی کار می کند و با حقوق معلمی همسرش مزرعه را مدیریت می کند.

این کشاورز فرانسوی گفت: "علاوه بر بدهی وام باید پول تامین کنندگان خود را بدهم، حال ببینید چگونه می توان با این وضع زندگی را گذراند."


زندگی با ۳۵۰ یورو در ماه

لودویک ، دامداری از منطقه غربی بریتنی (Brittany  )، ابراز نگرانی می کند که به زودی شاید مجبور به تعطیلی کارش شود.

لودویک و سیمون تنها کشاورزانی نیستند که برای پایان دادن به این وضع می جنگند این در حالی است که با توجه به آمار رسمی برآورد می شود حدود ۵۰ درصد از تولید کنندگان ، مقدار ناچیزی حدود ۳۵۰ یورو در هر ماه، به دست می آورند. این رقم در سال ۲۰۱۴ تنها شامل ۲۰ درصد از کشاورزان می شد که سود بسیار کمی داشتند.

میشل پورتیر "Michel Portier  "، مدیر شرکت مشاوره کشاورزی Agritel ، تا حدودی ایجاد این مشکل را مربوط به تصمیم بحث برانگیز اتحادیه اروپا برای پایان دادن به سهمیه شیر پس از ۳۵ سال، در یک زمانی که تقاضای بین المللی بالارفته، می داند.

وی همچنین اشاره می کند که چین، روسیه، هند و برزیل از جمله واردکنندگان بزرگ هستند، در حالی که افرادی که در راس کارهستند، این وضعیت را تغییر داده اند.

در اوت سال ۲۰۱۴، روسیه تولیدات اروپا را در اقدامی تلافی جویانه به تحریم های اتحادیه اروپا در رابطه با وضع قانون دربحران اوکراین، تحریم کرد. چین هم با خرید فزاینده ای که از استرالیا داشت، نامش در لیست وارد کنندگان کم رنگ شد.

با کاهش صادرات محصولات کشاورزی، کشاورزان فرانسوی به تلاش برای جایگزینی هزینه های تولید برآمدند؛ به خصوص در صنایع لبنی که دیگر قیمت ها ثبات نداشتند.

به گفته سیمون، برای هر لیتر شیری که می فروشم ۰,۳۰ یورو به دست می آورم، ما تنها صنعتی هستیم که در دستمزد تولید کننده در آن تنظیم شده نیست و این از طریق خریدار و شرکت های بزرگ اعمال می شود.

در یک ویدئو که در فیس بوک قرار داده شد، نامزد ریاست جمهوری محافظه کار فرانسوا فیون وعده برخی اقداماتی را برای کاهش بحران داد، که ازان جمله مالیات پایین تر برای حقوق و دستمزد و ایجاد یک برچسب که امکان می دهد تا مصرف کنندگان بدانند چند درصدی از قیمت به تولید کنندگان اختصاص می یابد.

نامزد راست افراطی و رهبر جبهه ملی مارین لوپن، در عین حال، کمپینی برای خرید داخلی به راه انداخته و مردم را به خرید محصولات معتبر ساخت فرانسه دعوت کرده است.

با این حال، هر کس که برنده انتخابات ریاست جمهوری شود ، مسئول مذاکره برنامه ۲۰۲۰-۲۰۲۵ CAP  با سایر دولت های اروپایی خواهد بود و فرانسه یک مبارزه سخت در برابر انگلستان و آلمان، کشورهایی که کشاورزی صنعتی شان را اولویت بندی کرده اند، خواهد داشت.

گفتنی است ، با توجه به مطالعه ۲۰۱۲ وزارت کشاورزی ایالات متحده، مصرف کنندگان فرانسوی حدود ۱۴ درصد از بودجه خانوار صرف مواد غذایی می کنند ، در حالی که این رقم در آلمان ۱۱ درصد در انگلستان ۹ درصد است.

منبع: فرانس ۲۴

ترجمه: فرحناز سپهری
 
 
نظر شما
ادامه