کد خبر: ۳۴۳۷۰
تعداد نظرات: ۵ نظر



رئیس سازمان دامپزشکی کشور با حضور در جمع مدیران‌کل پدافند غیرعامل استانداری‌های کل کشور و مدیران کل ارشد پدافند غیرعامل سازمان پدافند غیرعامل کشور و همچنین مدیران کل پدافند غیرعامل شهرداری‌های کشور نقش دامپزشکی را در مقابله با تهدیدات بیوتروریستی تشریح کرد.

به گزارش حکیم‌مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان قم، رئیس سازمان دامپزشکی کشور که به مناسبت برپایی رزمایش پدافند زیستی به استان قم سفرکرده بود، در جمع مدیران ارشد کل پدافند غیرعامل سازمان پدافند غیرعامل کشور و مدیران‌کل پدافند غیرعامل استانداریهای کل کشور و همچنین مدیران کل پدافند غیر عامل شهرداریهای کشور، نقش دامپزشکی را در مقابله با تهدیدات بیوتروریستی حائز اهمیت برشمرد.

«دکتر مهدی خلج» اظهار داشت: سازمان دامپزشکی کشور با راه‌اندازی سیستم GIS از سال 1374 کلیه واحدهای اپیدمیولوژیک شامل دامداری‌ها، مرغداری‌ها و روستاها را در این سامانه ثبت و بیش از 181 مورد از انواع بیماری‌های دام، طیور، زنبور عسل و... را در این سیستم ثبت نموده است. رئیس سازمان دامپزشکی کشور افزود: سامانه مذکور بصورت برخط (آنلاین) ثبت اطلاعات در دورترین نقاط کشور را انجام و قابلیت رویت و تحلیل سازمان دامپزشکی و ادارات کل دامپزشکی را داراست .

دکتر خلج در ادامه به راه‌اندازی سیستم یکپارچه قرنطینه توسط این سازمان اشاره و اظهار داشت: این سامانه با سامانه راهداری لینک بوده و با همکاری نیروی انتظامی میتوان از تردد خودروهای فاقد گواهی از ادارات دامپزشکی جلوگیری کرد.

وی از دیگر مزایای سیستم یکپارچه قرنطینه را ثبت مشخصات خودروهای حمل دام و فرآورده‌های خام دامی بیان کرد.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور کسب رتبه ‌برتر کشوری این سازمان در خصوص راه‌اندازی سامانه الکترونیک در جشنواره ملی را از افتخارات این سازمان دانست و در پایان به تجهیز و تقویت آزمایشگاه‌های دامپزشکی که در تشخیص بیماری ها بسیار موثر است اشاره کرد و افزود: تاییدیه گواهی‌های بین‌المللی صادره از طرف این سازمان مورد قبول مجامع بین‌المللی می‌باشد.

شایان ذکر است رزمایش پدافند زیستی با محوریت سازمان پدافند غیرعامل کشور و موضوع بیماری تب‌برفکی، در مجتمع دامشهر قم با حضور سردار جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور و عده کثیری از مقامات لشگری و کشوری برگزار شد.


انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
United States of America
|
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۸
0
0
بحران تب برفکی و انفلوانزا یک مانور بود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۹
0
0
شما خودت قانون را لغو میکنی - خداحافظ ماده 19
همکار بخش خصوصی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۹
0
0
سلام. یه سوال؟ واردات مرغ منجمد بدون رعایت تشریفات بهداشتی و رعایت پروتکل مرسوم سازمان دامپزشکی کشور با دخالت وحمایت استاندار وقت و مدیرکل دامپزشکی یکی از استانهای جنوبی از کشوری که با ایران بر سر مسائل سیاسی وحاکمیت جزایر سه گانه اختلاف داره وتوزیع در کشور بیوتروریسم نیست؟ لطفاً کارشناسان و اگر اشکال نداره حکیم مهر پاسخ بده.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۱
نیست.در پروتکلهای تعریف شده توتال کانت سالمونلا و کلی فرم و tvn آزمایش می کنند که وارداتیها بهتر از داخلیهاست.متاسفانه عده ای جهت فرار از بی تدبیریها موضوع بیوتروریسم را بزرگنمایی می کنند که ما هم هستیم.آنقدر مواد شیمیایی و میکربی پیچیده وجود دارد که نیازی به این قرتی بازیها نیست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۰
0
0
کامنت من از ظهر در انتظار بررسی ست. داستان چیه؟
نظر شما
ادامه