کد خبر: ۳۴۲۹۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
 

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم رعایت استانداردهای بهداشتی در مرغداری ها گفت: باید به وضعیت مرغداران خسارت دیده رسیدگی شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از خانه ملت، «دکتر علی لاریجانی» رئیس مجلس شورای اسلامی که به استان قم سفر کرده، صبح امروز (جمعه، 13 اسفندماه) در دیدار با دکتر رفیعی مدیرکل دامپزشکی استان قم و معاونانش گفت: رعایت استانداردهای بهداشتی و حفظ حریم مرغداری ها از آسیب های ناشی از آنفلوآنزای پرندگان جلوگیری می کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: استفاده از تجربه کشورهای موفق در صنعت مرغداری می تواند مانع ایجاد خسارت به مرغداران شود البته باید به وضعیت مرغدارانی که خسارت دیده اند رسیدگی و خسارات آن ها جبران شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان قم، مدیرکل دامپزشکی استان که به اتفاق معاون توسعه مدیریت و منابع، رئیس اداره دامپزشکی شهرستان، رئیس اداره طرح و برنامه  و مسئول روابط عمومی این اداره کل در دفتر دکتر لاریجانی حضور یافته بود، ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و تشکر از بابت وقت اختصاص یافته، گزارشی از وضعیت مرغداری ها و بحث وقوع بیماری آنفلوانزای طیور و چگونگی مبارزه و پیشگیری های صورت گرفته توسط این اداره کل دراین راستا به اطلاع رئیس مجلس رساندند .

رفیعی همچنین به بیمه و پرداخت خسارات و غرامت به دامداران و مرغداران اشاره و مساعدت مجلس را در این زمینه خواستار شد .

مدیرکل دامپزشکی استان در ادامه به بحث بودجه سازمان دامپزشکی پرداخت و ضمن تشکر از پیگیری های صورت گرفته توسط دکتر لاریجانی، مساعدت بیشتر وی و مجلس شورای اسلامی را خواستار شد .

وی در پایان به کمبود نیرو در سازمان دامپزشکی اشاره و اظهار داشت: کمبود نیرو در این سازمان قابل لمس بوده بخصوص در مباحث نظارت بهداشتی در کشتارگاه ها، استقرار پست قرنطینه خصوصاً در مرزها و همچنین آزمایشگاه های دامپزشکی که در ارتباط تنگاتنگ با سلامت مردم می باشد را مورد تاکید قرار داد و گفت: می بایستی در این زمینه نیز سازمان دامپزشکی را یاری نمود .

شایان ذکر است مدیرکل دامپزشکی موارد عنوان شده را طی نامه ای به رئیس مجلس و نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ارائه نمود که دکتر لاریجانی در ذیل نامه دستور لازم را صادر نمود.

 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۴
0
1
سلام عالی بود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۵
0
1
ان شا الله این گونه مراودات در دیگر استان ها هم اپیدمی شود
نظر شما
ادامه