کد خبر: ۳۴۱۸۹
تعداد نظرات: ۴ نظر
 

در نشست شورای برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد از عدم همکاری دستگاه‌های اجرایی این استان در کنترل ویروس آنفلوانزای فوق حاد پرندگان و بحرانی شدن شیوع این بیماری خبر داده شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از تسنیم، «سید علی وفایی‌مقدم» مدیرکل مدیریت بحران استان کهگیلویه و بویراحمد عصر امروز در نشست شورای برنامه‌ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به شیوع ویروس آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در بسیاری از مناطق این استان، اظهار داشت: سازمان دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد از عدم همکاری دستگاه‌های اجرایی برای مقابله با این بیماری به شدت گلایه‌مند است.

وی درباره توزیع اعتبارات مدیریت بحران استان در واکنش به صحبت فرماندار بویراحمد که به نحوه توزیع این اعتبارات اعتراض کرده بود، گفت: از کل اعتبار مدیریت بحران که به شهرستان‌ها اختصاص یافت، حدود 27 درصد به شهرستان بویراحمد تعلق گرفت، این در حالی است که بیشترین خسارت به شهرستان چرام وارد شده و اگر بخواهیم بر اساس میزان خسارت وارد شده این اعتبارات را توزیع کنیم باید بیشترین اعتبار مدیریت بحران به شهرستان چرام اختصاص یابد.

مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد هم در این نشست اظهار کرد: بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان یک مشکل جهانی بوده که وارد استان ما نیز شده است.

«دکتر عبدالله بهمنش» افزود: از خصوصیات این ویروس عدم کنترل آسان آن است و برای کنترل این بیماری باید تا سه ماه آینده به صورت روزانه کار معدوم‌سازی را ادامه دهیم.

وی درباره لزوم کنترل این بیماری، بیان کرد: ویروس آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در صورت تلاقی با ویروس آنفلوانزای انسانی می‌تواند بیماری خطرناکی ایجاد کند که منجر به مرگ و میر انسان می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: نتایج آزمایشات نشان داده که این ویروس به شهرستان کهگیلویه و شهر دهدشت هم رسیده است.
احتمال تبدیل بیماری به بحران و استعفای پرسنل دامپزشکی
بهمنش ابراز کرد: در صورتی که شیوع ویروس آنفلوانزای فوق حاد پرندگان با همین روند ادامه یابد، با توجه به فرسایشی بودن روند کنترل بیماری، به یک بحران تبدیل شده و ممکن است حتی پرسنل دامپزشکی مجبور به استعفاء شوند.
به گزارش خبرگزاری فارس، دکتر بهمنش در این نشست با بیان خطراتی که آنفلوانزای فوق حاد پرندگان دارد اظهار کرد: باید همه برای مقابله و پیشگیری از این بیماری در استان همکاری کنند.

این مسؤول افزود: معدوم‌سازی در دستور کار قرار گرفته و شاید تا سه ماه آینده نیاز به این کار باشد.

مدیرکل دامپزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: اگر ویروس جانوری و انسانی با یکدیگر تلفیق شوند کشنده خواهد بود.
هیچ یکی از نیروهای ما در اداره نیستند و به غیر از نگهبان و تلفنچی همه در مناطق حضور دارند

بهمنش تصریح کرد: در حال حاضر هیچ یکی از نیروهای ما در اداره نیستند و به غیر از نگهبان و تلفنچی همه در مناطق حضور دارند تا با این بیماری مقابله شود.

وی با بیان اینکه دامپزشکی غرامت هر قطعه مرغ معدوم شده را خواهد داد افزود: اما در استان با مشکل تجهیز نیرو و غذا روبرو هستیم و نیاز است که به ما کمک شود.
یک ریال برای حمایت کارکنان دامپزشکی در خط مقدم مقابله و مبارزه با بیماری نداریم

این مسؤول افزود: در حال حاضر همکاران ما بیش از همه در معرض این بیماری قرار دارند در حالی که یک ریال برای حمایت آن‌ها در خط مقدم مقابله و مبارزه با این بیماری خطرناک نداریم.

وی از استاندار و رئیس سازمان برنامه و بودجه استان خواست تا هر چه زودتر از محل‌‌های مختلف کمک لازم را برای پیشگیری از این بیماری داشته باشند.

 
 
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۶
1
1
خسته نباشید همکاران دامپزشک دلسوز
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۶
2
1
این ویروس بیماری تمام شدنی و متوقف شدنی نیست تمامش به دلیل نبود قرنطینه های بین استانی و عدم وظایف صحیح،سایر ارگانها اگه تمام ماشینهای وانت و کامیون حمل کود و مرغ های بومی کنترل می شد اینقدر بیماری گسترده نمی شد
نا شناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۷
0
0
حق با شماست ودلیل آنهم بیکاری ی سر سام آور است که مردم مجبورند برای گذران زندگی ی خود برای خرید وفروش به همه جا برن
من در ارومیه هستم .حدود ۲۰ روز پیش یک کامیون گاو رو از شیراز آوردند که تب برفکی رو به جان روستا انداخت.چطور آورده اند الله و اعلم.حق با شماست.الان نزدیک عیده ،کامیون کامیون بره پرواری از اینجا به تهران میره.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۸
0
0
دامپزشکی به تنهایی قادر به مهار انفلوانزا نیست نیروی انتظامی وفرمانداریها وبهداشت باید کمک کنند
نظر شما
ادامه