کد خبر: ۳۴۱۸۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
 

پلنگ آسیب‌دیده رودسر که پس از انتقال به تهران، پیش از این در یک بیمارستان دامپزشکی خصوصی مورد عمل جراحی ستون مهره‌ها قرار گرفته بود و تا به امروز در مرکز بازپروری حیات وحش پردیسان تحت مراقبت قرار داشت صبح امروز (چهازشنبه 4 اسفند) پس از معاینه توسط جراح معالج به جایگاهی مجهزتر انتقال یافت.

به گزارش حکیم مهر به نقل از تسنیم، «دکتر حمیدرضا فتاحیان» جراح معالج پلنگ رودسر گفت: پلنگ رودسر صبح امروز (چهازشنبه 44 اسفند) در کلینیک پردیسان و در حضور مسئولان سازمان حفاظت محیط زیست، مورد بیهوشی قرار گرفت و پس از تعویض درین، مایع‌درمانی، خونگیری و بازگشت از بیهوشی از مرکز بازپروری حیات وحش پردیسان، خارج و به جایگاهی جدید با امکانات رفاهی و پایشی مناسب‌تری منتقل شد.

همچنین «علی تیموری» مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت شکار و صید سازمان حفاظت محیط زیست در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی  خبرگزاری تسنیم یادآور شد: پلنگ رودسر پس از گذشت دو هفته از عمل   جراحی ستون مهر‌ه‌ها صبح امروز با تایید و تحت نظر جراح معالج به جایگاهی مجهز و مورد تایید کارشناسان سازمان واقع در یکی از مراکز نگهداری مجاز انتقال یافت و دقایقی پیش هوشیاری خود را به طور کامل به دست آورد .

به گزارش  تسنیم، 17 بهمن به دنبال گزارش‌های تلفنی اهالی روستای سجیدان منطقه سیاهکلرود شهرستان رودسر، یک پلنگ ماده که به دلیل گرفتار شدن در تله گراز مجروح شده و همزمان با بارش سنگین برف به حاشیه این روستا پناه آورده‌ بود توسط مسئولان اداره کل حفاظت محیط زیست استان گیلان با استفاده از اسلحه بیهوشی زنده‌گیری و روز بعد به مرکز بازپروری حیات وحش پردیسان تهران منتفل شد. دوشنبه 18 بهمن دامپزشک مرکز بازپروری حیات وحش پردیسان ساعاتی پس از ورود حیوان به این مرکز، طی گزارشی، با اشاره به سی‌تی‌اسکن و معاینات انجام شده در دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران، ضایعه نخاعی پلنگ رودسر را برگشت‌ناپذیر دانست و یوتانایز (معدوم‌سازی با تزریق دوز بالای داروی بیهوشی) و برداشت تخمدان‌ها و دیگر نمونه‌های زیستی حیوان را توصیه کرد. اما این پلنگ به درخواست دفتر مدیریت و حفاظت شکار و صید سازمان حفاظت محیط زیست روز چهارشنبه 20 بهمن در بیمارستان دامپزشکی فتاحیان مورد عمل جراحی ستون مهره‌ها قرار گرفت و پس از گذشت 7 روز از این عمل جراحی، توانایی راه رفتن را به دست آورد .

 
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۵
0
0
چرا نظرات رو نميذاريد؟! شايد نبايد يك سري اخبار منتشر شه
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۵
0
0
کجا بردنش؟
حالش چطور شد؟یک عکس اگه می تونه وایسه ازش بزارید.نه به اینکه هر روز ازش خبر می گذاشتید نه به الان با این خبرتون....
نظر شما
ادامه