کد خبر: ۳۴۱۶۸



رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان ابرکوه گفت: پست قرنطینه دامپزشکی در ورودی شهرستان ابرکوه جنب ایست بازرسی که به تعبیری ورودی استان یزد نیز هست برپا شده و با توجه به تبادلات محموله‌های بهداشتی و دامی از این مسیر، این پست قرنطینه‌ای راه‌اندازی شده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان یزد، «دکتر علی فاتحی‌نیا» گفت: با توجه به نقش حمل‌ و نقل غیر‌مجاز در انتقال و اشاعه بیماری‌های دامی و با هدف کنترل حمل‌ و نقل دام و طیور و فرآورده‌های خام دامی و شیوع بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان و باتوجه به درگیری چندین استان کشور با این بیماری و از طرفی باتوجه به راه‌های مواصلاتی شهرستان ابرکوه با استان‌های فارس و اصفهان و کهکیلویه و بویر احمد و احتمال حمل محموله آلوده و بدون مجوز به این شهرستان، در راستای پیشگیری از این بیماری اقدام به راه اندازی پست قرنطینه‌ای نموده است.

وی در ادامه افزود: با راه‌اندازی این پست، امکان فعالیت شبانه‌روزی در راستای برخورد جدی با ورود غیر قانونی محموله‌های دامی به استان یزد بیش از پیش فراهم شده است.

فاتحی‌نیا تصریح کرد: کلیه محموله‌های دامی اعم از فرآورده‌های خام دامی‌ و دام و طیور زنده، جهت حمل و نقل باید دارای مجوز حمل بهداشتی قرنطینه‌ای باشند که در غیر اینصورت در محل پست قرنطینه ای با آنها برخورد قانونی خواهد شد.

فاتحی‌نیا در پایان از صاحبان و رانندگان خودروهای حمل دام،طیور و فرآورده‌های خام دامی خواست در صورت انتقال دام و طیور یا فرآورده‌ها، برای اخذ مجوز حمل به دامپزشکی مراجعه نمایند.


نظر شما
ادامه