کد خبر: ۳۴۰۹۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
 

مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری و رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان در برنامه تلویزیونی حاضر شدند تا در خصوص شیوع بیماری انفلوانزا فوق حاد پرندگان مطالبی را ارائه دهند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان چهارمحال و بختیاری، مدیرکل دامپزشکی استان در این برنامه با بیان اینکه عامل بیماری انفلوانزای فوق حاد پرندگان ویروس می باشد و درمان و واکسنی ندارد، گفت: در این بیماری علایم خونریزی در ساق پا، ترشحات از بینی و کبودی تاج و ریش دیده می شود.

«دکتر عبدالمحمد نجاتی» اظهار داشت: متاسفانه بیماری توسط پرندگان مهاجر (آزاد پرواز) وارد استان شده است و افراد نا آگاهی نیز از طریق حمل و نقل طیور زنده اقدام به انتشار بیماری می کنند.

دکتر نجاتی گفت: خوشبختانه با آموزش ها و مراقبت های فعالی که به مرغداران شده است، تاکنون بیماری در مرغداری های گوشتی و تخم گذار استان مشاهده نشده است.

این مقام مسئول اذعان داشت: با شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان 17 استان کشور در گیر بیماری شد و ماموران دامپزشکی بیماری مهار کرده اند، پس مردم باید به دامپزشکی اعتماد کنند و گوشتی که در کشتارگاه های طیور استان تحت نظارت دامپزشکی قبل، حین و بعد از کشتار بازرسی می شود و تحت نظارت دامپزشکی می باشد و در مراکز عرضه توزیع توزیع می شود، خریداری و مصرف نمایند.

وی با بیان اینکه کانون های آلوده در طیور خانگی معدوم سازی و ضدعفونی شده اند گفت: فعلاً بحرانی وجود ندارد و از مردم می خواهیم هرگونه تلفات را به دامپزشکی محل خود اطلاع تا از انتشار بیماری جلوگیری شود.

دکتر نجاتی همچنین از افراد مسن، کودکان و بیماران تنفسی و کسانی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند خواست از تماس با پرندگان بومی و تلفات ان ها خودداری نمایند.

 
 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
همکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۳۰
0
0
در این برنامه زنده، ................... ریاست دانشگاه علوم پزشکی علاوه بر بیان مطالب در مورد بیماری در انسان، مباحث دامپزشکی را نیز به صورت مبسوط بیان نمودند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۳۰
0
0
سلام
غرامت را ازکجا می آورید،دولت 20 میلیاردتومان برای جبران خسارت اختصاص داده است درصورتی که فقط استان اصفهان چندین روز قبل 60 میلیاردتومان ادعای خسارت وزیان ناشی از این بیماری کرده بود
نظر شما
ادامه