کد خبر: ۳۴۰۷۹
 
رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی شعبه شمال غرب کشور (مرند) با اشاره به تولید نیمه صنعتی واکسن نیوکاسل مخصوص جوجه های گوشتی (برویلر) در این شعبه گفت: موسسه رازی با تولید انبوه این واکسن می تواند سهم قابل توجهی از بازار واکسن کشته نیوکاسل در گله های گوشتی را به خود اختصاص دهد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی موسسه رازی، «دکتر علی آمقی» با اشاره به اتمام مرحله آزمایشگاهی و تولید موفق نیمه صنعتی واکسن نیوکاسل مخصوص جوجه های گوشتی (برویلر) در موسسه رازی شعبه مرند اظهار کرد: موسسه رازی با تولید انبوه این واکسن می تواند سهم مهمی در بازار واکسن کشته نیوکاسل در گله های گوشتی داشته باشد.

وی بیان کرد: استفاده از این واکسن از نظر اقتصادی به نفع مصرف کننده است و با قیمت پایین تری نسبت به واکسن های وارداتی در بازار عرضه می شود.

رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی شعبه شمال غرب کشور (مرند) با اشاره به واکسن آنفلوانزا با تیتر بالا که در موسسه رازی شعبه مرند در مرحله تولید قرار دارد، افزود: با توجه به آنتی ژن های بیشتر موجود در این واکسن، زمانی که خطر آنفلوانزا در میان طیور افزایش یابد، این واکسن مورد استفاده قرار می گیرد.

دکتر آمقی خاطرنشان کرد: تاکنون واکسن های نیوکاسل برویلر و آنفلوانزا با تیتر بالا در کشور تولید نشده بود و تنها شاهد نمونه های خارجی آن بودیم که مراحل نیمه صنعتی برای تولید آن در حال انجام است .
 
 
نظر شما
ادامه