کد خبر: ۳۴۰۷۱
 

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان زنجان گفت: حدود 200 کیلوگرم گوشت مرغ غیر مجاز در یکی از رستوران های بین راهی این شهرستان کشف و ضبط شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان زنجان، «محمد سعید بهرامی» افزود: تاریخ مصرف این فرآورده خام دامی پایان یافته و غیرقابل مصرف بود.

وی تاکید کرد: به منظور تشدید نظارت های بهداشتی، بازدید دوره ای از اماکن عمومی، رستوران ها، مجتمع های خدماتی، واحد های اقامتی و پذیرایی بین راهی با همکاری ستاد هماهنگی خدمات سفر استان زنجان انجام گرفت که حدود 200 کیلوگرم گوشت مرغ غیر مجاز و تاریخ گذشته توقیف و ضبط شد.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان زنجان گفت: هر نوع محموله فرآورده خام دامی اعم از گوشت قرمز و گوشت مرغ که در سطح مغازه ها و رستوران ها این شهر توزیع می شود باید دارای گواهی حمل بهداشتی - قرنطینه ای از دامپزشکی استان زنجان و یا شهرستان های مبدأ باشد.

بهرامی خاطرنشان کرد: این فرآورده ها باید قبل از توزیع نیز از طریق دامپزشکی شهرستان مقصد کنترل نهایی شود.

وی، از همه مصرف کنندگان فرآورده های دامی خواست، برای حفظ سلامت و بهداشت عمومی در صورت مشاهده هر گونه موارد تخلف بهداشتی فراورده های خام دامی اعم از گوشت قرمز، مرغ، ماهی، تخم مرغ، شیر خام و عسل آن را از طریق تلفن 1512 با دامپزشکی این استان در همه شهرستان در میان بگذارند و از خرید این فرآورده ها از مراکز غیرمجاز و فروشندگان سیار خودداری کنند.

طی 9 ماهه گذشته از سال جاری 32 هزار و 115 کیلوگرم لاشه دام سبک و سنگین به دلایل غیر بهداشتی در کشتارگاه ضبط و از چرخه مصرف خارج شد.
 
 
نظر شما
ادامه