کد خبر: ۳۴۰۶۲
تعداد نظرات: ۲ نظر



معدوم سازی طیور بومی به دلیل آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در استان چهارمحال و بختیاری خسارت اقتصادی زیادی ندارد، فقط جنبه بهداشتی و کنترلی دارد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان چهارمحال و بختیاری، مدیرکل دامپزشکی استان اظهار داشت: تلاش دامپزشکی استان این است که بیماری به مرغداری های نیمچه گوشتی سرایت نکند و با اقدامات پیشگیرانه بهداشتی، قرنطینه ای و آموزش هایی که به مرغداران داده شد تا کنون در این زمینه موفق شده ایم.

«دکتر عبدالمحمد نجاتی» گفت: اگر مرغداری های گوشتی درگیر بیماری شوند و این مساله باعث کمبود مرغ مصرفی در بازار و افزایش قیمت شود، به تبع آن قیمت گوشت قرمز نیز افزایش می یابد.

دکتر نجاتی با بیان اینکه حمایت های استاندار محترم استان، رسانه ها و مردم نقش بسیار مهمی در کنترل بیماری دارند، گفت: تا اطلاع ثانوی مردم نباید از گوشت طیور و تخم مرغ بومی استفاده نمایند. زیرا در حال حاضر طیور بومی درگیر بیماری هستند. مردم باید گوشت مرغ و تخم مرغ هایی مصرف نمایند که تحت نظارت دامپزشکی تولید و دارای نشان تولید کننده و تاریخ تولید می باشند.

وی در پایان از مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه تلفات در طیور خانگی یا پرندگان وحشی (آزاد پرواز) سریعا به شبکه های دامپزشکی یا اداره کل اطلاع دهند.


انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۹
0
0
سلام
شناسایی بیش از 20 کانون درعرض 8روز ومعدوم سازی هزاران مرغ وسایر طیور درسطح تمامی استان حسارت اقتصادی زیادی نیست؟
مردمی فقییر دربعضی روستاهای کمتر توسعه یافته که همه سرمایه اشان چند مرغ وخروس وگاو وگوسفند است چگونه توان این خسارت را دارند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۳۰
0
0
تب برفکی، ویروس ماهی ها، الانم انفولانزا دیگه بیماری هست که بیاد و ما دامدارهارو بدبخت کنید. اداره دامپزشکی واقعا خجالت بکشید
نظر شما
ادامه