کد خبر: ۳۴۰۶۰
 

نماینده ولی فقیه در سازمان دامپزشکی کشور گفت: از سال آینده تمامی محصولات ایرانی باید برند حلال استاندارد را داشته باشند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از مهر، «حجت الاسلام حمزه کلانتری» ظهر امروز در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان کرمان ابا اشاره به رقابت بین کشورها در زمینه برند حلال افزود: متاسفانه در گذشته جمهوری اسلامی ایران با داشتن جمعیتی حدود چهار تا پنج درصد مسلمان جهان تلاش زیادی دراین زمینه انجام نداده است.

وی ادامه داد: بعضی از کشورهای اسلامی کوچک اقدامات زیادی در زمینه برند حلال انجام داده اند و امروز قسمت مهمی از تجارت حلال دنیا را در اختیار دارند.

کلانتری تصریح کرد: خوشبختانه ظرف چند سال گذشته در زمینه برندسازی فعالیت های خوب شروع کرده ایم و با تلاش های صورت گرفته امروز در جهان اسلام در این زمینه از جایگاه ویژه ای برخوردار هستیم.

نماینده ولی فقیه در دامپزشکی کشور ادامه داد: می توان گفت ایران تنها کشوری است که محصولات گوشتی خود را با نظارت مستقیم شرعی چه در داخل و چه خارج کشور عرضه می کند.

وی بیان کرد: ۷۰۰ ناظر شرعی در کشتارگاه ها و مراکز مشمول قانون نظارت بر ذبح حضور دارند و تمام محصولاتی که در این زمینه تولید می شود با نظارت است.

کلانتری عنوان کرد: متاسفانه ایران دارای یک برند و نشان نبود و با تلاش های صورت گرفته و با سازمان استاندارد به توافق رسیدیم که به صورت مشترک کاری انجام داده و برند استاندارد حلال را به عنوان تنها برند مجاز ایران عرضه کنیم و تلاش های زیادی در این زمینه انجام شد.

وی تصریح کرد: امیدواریم در آینده تمامی محصولاتی که در کشور تولید می شود تحت همین برند حلال عرضه شود چرا که این باعث اطمینان مردم می شود.

کلانتری افزود: در آینده تمام محصولات را تحت برند حلال عرضه خواهیم کرد.

نماینده ولی فقیه در سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به اینکه امسال دریافت این برند به صورت تشویقی است، گفت: دریافت این برند در سال های آینده اجباری می شود و تمام محصولات باید این برند را داشته باشند.

 
 
نظر شما
ادامه